huismerken melkpoeder

hallo allemaal,

Tegenwoordig zijn er dus melkpoeders van huismerken zoals kruidvat, etos, c-1000 enz. te krijgen. Mijn vraag: Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe bevalt dat dan? Ik ben er erg benieuwd naar omdat t ook nogal wat scheelt qua prijs in vergelijking met bv nutrilon!

Groetjes tamara

Hallo Tamara,

Ik moet zeggen dat ik slechts 2 huismerken heb geprobeerd, Kruitvat en Bonbébé=> is een huismerk van een combinatie van supermarkten zoals Jumbo, Emté, Plus en nog een paar, welke precies staat wel op de site van Bonbébé.
Kruitvat vond ik enórme stinkvoeding zowel de voeding (melk) zelf als de luiers en de boertjesecht een muffe lucht, alsof je je kindje kant en klare cement zat te voeren!
Maar Bonbébé ben ik echt súperfan van!!  Ons mannetje spuugde heel erg en had behoorlijk last van krampjes, beide klachten verdwenen als sneeuw voor de zon sinds we van Nutrilon Omneo met toegevoegde Nutriton overstapte op BB comfort! Hij is nu 10 maanden en mag dadelijk gewone melkproducten maar ik denk er hard over om de Standaard nummer 3 van Bonbébé te kopen om langzaam aan te wennen aan reguliere zuivel..En net wat je zegt; het scheelt ook nog eens enorm: ik betaalde 13.99 voor een pak Omneo en dan nog op ± 3 pakken 5.99 voor de Nutriton, nu betaal ik 8.49 geloof ik per pak en hij doet het er 10x beter op! Wat wil een mams nog meer?

Succes met je keuze!

Groetjes Saskia

Hoi

Ik ben tevreden over nutrilon zowel de gewone als de omneo , ik stap niet over op huismerk poeder , ik heb zoiets van hij doet het nu goed en die paar euro in de week moet ik maar voor lief nemen.

Groetjes M

De wettelijke eisen waar kunstvoeding aan moet voldoen zijn erg streng. Daarom zijn de huismerken van dezelfde kwaliteit als de dure merken.

Kruidvat is zelfs door Nutricia voor de rechter gehaald, omdat ze vonden dat het teveel op Nutrilon leek. Nou, als de concurrenten dat al van elkaar zeggen, dan zal het echt wel zo zijn!

Een vriendin van ons is consultatiebureauverpleegkundige en die vertelde inderdaad dat de voeding van Kruidvat hetzelfde is/was als die van Nutrilon. Nutrilon had zijn patent niet goed geregeld en kon Kruidvat het namaken. Nu hebben ze van Nutrilon weer iets toegevoegd, waardoor het net anders is.... maar is dus even goed. Wij hadden eerst Nutrilon, zowel de standaard als omneo-versie en onze dochter doet het bij die van Kruidvat(de gewone en de 'gele' versie) net zo goed.
Probleempje... de gewone van Kruidvat is favouriet, waardoor deze weleens niet meer in de schappen staat.

De toevoegingen in Nutrilon zijn niet veranderd hoor. Ze hebben het een andere naam gegeven.

Eerst hadden ze het over 'unieke vezelmix',   tegenwoordig heet het 'immunofortis', maar het is precies hetzelfde, namelijk langeketensuikers (oligasacchariden) op basis van inuline, dat uit witlofplanten gewonnen wordt.

En je kind wordt er niet radio-actief of een alien van, al lijkt dat op de reclamefilmpjes wel

hoi
ik gebruik ook al vanaf het begin de kruidvat merk,bevalt me prima veel beter als nutrilon die ik bij de 1e heb gebruikt,en ik vind nutrilon juist stinken en de kruidvat merk niet zo.scheel in ieders geval een hoop en soms is nr 2 en 3 in de aanbieding voor 4,99 dan sla ik gelijk effe in want de gewone is inderdaad vrij snel op.gr wendy

Terug
Bovenaan