iets leuks "gestolen"

Het ene speelgoed is minder geliefd dan het andere, maar iets een flop, niet dat ik weet. Erikjan kan overal mee spelen, vooral trekkers en vrachtwagens, en tegenwoordig ook duplo. Maar ook heeft hij een bak met knuffels en een bak met babayspeelgoed waar hij zich leuk mee kan vermaken. Ik vind alleen de interesse in de loopauto tegenvallen, maar ook daar speelt hij wel mee.

VRAAG: Hebben jullie ook een zwembadje thuis?

Wij niet, maar ik ben er hard over aan het nadenken....

Janine

Hoi,

Ja wij hebben een zwembadje, maar ik moet eerlijk zeggen dat deze nog in de doos zit, dus dat schiet niet op. Meestal zetten we z'n gewone bad buiten met wat water er in, gaat ook prima.

Vraag: heeft je kindje de waterpokken al gehad? Stijn nog niet, maar ik hoop ergens wel dat hij het nu snel weer krijgt, dan heeft hij het maar gehad. Maar aan de andere liever nog even wachten, want anders krijgt Jojanneke het misschien ook, maar die is nog veel te jong en dan heeft ze de kans dat zij het nog een keer krijgt.

Carina

Erikjan is er tegen ingeent, dat doen ze in Duitsland, dus dat valt weer mee.

VRAAG: Kan je kind al uit een gewone beker drinken. Erikjan wil het opeens steeds vaker. Met een water erin laat ik het hem proberen, het gaat al redelijk, en als het smeert is het maar water.

Janine

Iris kan het wel als het bekertje maar niet te vol zit. 's Avonds drinkt ze na het tandenpoetsen een beetje water uit een gewone beker en dat gaat perfect. Soms drinkt ze 's middags haar karnemelk ook uit een gewone beker maar dat doe ik alleen als ze niet al te jolig is, anders vliegt het overal heen. Ze kan het dus wel maar ze moet dan zelf wel goed opletten wat ze doet. Meestal drinkt ze uit een erg simpele tuitbeker, geen anti-lek ofzo.

Vraag: Jeetje, kan er even geen verzinnen hoor. Ff wachten..................... zegt je kindje al veel woordjes? Iris gaat nu echt veel babbelen, zo zegt ze:
- haf (giraf)
- hap (lap)
- mama en papa
- ama en apa (oma en opa)
- happen
- eten
- hemmen (hebben)
- poepen (poep en plas)
- haaltje (verhaaltje)
- daar
- kijk daar
En noem maar op, te veel eigenlijk om zo op te schrijven.

Hier een kleine meid die al heel veel praat en duidelijk ook. Ze praat al hele zinnen. Wij zingen regelmatig liedjes met haar en er staat ook altijd een cd met liedjes aan zowel thuis als in de auto. Begon ze van de week ineens uit het niets alle eendjes zwemmen in het water. Ik wist niet wat ik hoorde. Dat zijn al 6 woorden achter elkaar. En alles wat je zegt zegt ze na. Dus het is oppassen geblazen met wat je zegt. Wel is het erg handig dat ze duidelijk praat. Je kan haar echt begrijpen.
Pas zei ik tegen  haar papagaai, zegt zij ineens mamagaai. Ik moet er ook wel erg om lachen al dat gebrabbel.

Vraag: heeft jullie kind ook een favoriete knuffel?

GIRAF! Is Iris haar favoriete knuffel. In bed heeft ze een heel kleintje en beneden een grote met zwabber armen en benen. Als ze 'm kwijt is roept ze heel lief Haf, haf. Ze knuffelt 'm, borstelt z'n haartjes en hij krijgt kusjes van haar.

Vraag: Lukt het tandenpoetsen een beetje? Gaat hier uitstekend, we zingen er een zelf verzonnen liedje bij en dat vindt ze erg leuk.

Tandenpoetsen is hier een drama!! We hebben het proberen leuk te maken met idd een  liedje  en andere foefjes  maar dat werkt voor 1 keer. Het is een strijd! ze wil het alleen maar "zelluf" doen.  

Wat is je favoriete dagje uit?

Echt een favoriet dagje uit heb ik niet, we zijn dit jaar wel naar de dierentuin in Emmen geweest en dat was wel erg leuk met Elsa, maar ze is ook net zo blij met de kinderboerderij.

We zitten al bijna op de 700. Maar ik moet nog wel ff een vraag bedenken.
Ga je vandaag nog iets leuks doen? Ik mocht vaqnmorgen uitslapen en verder doen we lekker rustig aan.

Terug
Bovenaan