iets leuks "gestolen"

Ik heb er geen problemen mee als Iris een "jongens sport" zou willen gaan doen. We wonen tegenover het voetbalveld dus die kans is ook wel redelijk aanwezig.

Vraag: Wat een pokkenweer alweer dagen!! Wat doen jullie om het door te komen? Ik heb vandaag het huis maar gesopt, met het oog op het komende mooie weer dan hoef ik het dan niet te doen. Maar wat een binnen zit gedoe zeg!

Tja, ik moest gisteren sowieso tot 13.30 uur werken, dus de dag was al half voorbij. Daarna hebben we eigenlijk gewoon binnen een beetje aangerommeld; beetje opruimen, beetje schoonmaken, wat foto's in Lara d'r fotoboek geplakt, beetje samen spelen en dansen. En Lara heeft 's middags nog een tukkie gedaan en ik ook meteen maar even m'n ogen dicht gedaan op de bank. Ach, dat rommelen vind ik ook wel weer lekker.

oef, nieuwe vraag is moeilijk! Denk, denk, denk...

Heeft jouw kind iets of iemand waar het echt specifiek bang voor is?
(ik kan bij Lara niks bedenken, zomaar een uit-de-lucht-gegrepen vraag dus...)

Hier moet ik even over nadenken, maar kan niet echt iets bedenken waar ze echt heel erg bang voor is. Gisteren stond ik met haar te kijken hoe onze papiercontainer geleegd werd en dat vond ze niet echt leuk, ze begon helemaal te trillen en ik moest haar optillen. Maar dat kwam denk ik ook meer door het kabaal dat die vrachtauto maakte.

En nu weer een nieuwe vraag, wordt toch steeds moeilijker hoor.
Heb je de computer in de woonkamer staan of ergens anders? Wij hebben hem in de woonkamer, maar had hem graag in een kast gehad of iets dergelijks. En we zitten erover na te denken om toch maar een laptop te kopen, maar onze computer is net een jaar oud, dus dat is dan weer zonde.

Wij hebben boven op Iris haar oude kamertje een "gewone" computer staan die eigenlijk amper gebruikt wordt...
Beneden heb ik een iBook (Apple laptop) staan waar ik mijn foto's op bewerk en ik zo nu en dan eens ff snel op het forum kan kijken. Als ik 'm niet gebruik schuif ik 'm gewoon in de kast en zie je er niets van.
Tis wel even een prijzige aanschaf, maar ik ben er erg blij mee!

Vraag:......... wordt wel steeds moeilijker om er 1 te bedenken.......
Borstvoeding of flessen voeding? Ik heb 9 maanden borstvoeding gegeven en vanaf zo'n 4 maanden kreeg ze al wat fruit, groente, kwark e.d. Flessen voeding heeft Iris nooit gekregen omdat ze een die hard   fles weigeraar bleek te zijn. Zonde van die aangeschafte flesjes, nooit gebruikt!!

Borstvoeding, heb ik 10 maanden en 12 dagen aan Elsa gegeven. Hierna heeft ze nog wel even opvolgmelk gehad aangezien ze geen gewone melk lust. Maar persoonlijk ben ik dus een grote voorstander van borstvoeding en kan het ook iedereen aanraden. Maar ben ook zo reeel om te denken van lukt het niet, dan is het pech hebben en overstappen op flesvoeding. Maar ik vind wel dat je het moet proberen voordat je kunt zeggen dat het niks voor je is. (hopelijk kwets ik hier nu geen mensen mee, want dat is niet mijn bedoeling)

Hoe laat gaat je kindje 's avonds op bed? Elsa altijd tussen 19.00 en 19.30

Lara gaat altijd rond 20.00 uur naar bed, maar ligt dan vaak nog tot 21.00/21.15 uur te kletsen en te spelen in d'r bed. Maar ze is rustig en gaat uiteindelijk vanzelf slapen.

Klimt jou peuter al zelf uit bed en hoe ga je daarmee om (als je hem/haar naar bed hebt gebracht en hij/zij klimt telkens uit bed om te gaan spelen of uit de slaapkamer te komen)?

Lara accepteert nog steeds d'r slaapzak, dus dat voorkomt nu nog dat ze uit d'r bed klimt. Maar ik zie bij een neefje die 5 mnd ouder is dat zijn ouders soms wel 20x op een avond naar hem toegaan en hem terug in bed moeten stoppen. Da's ook niet echt iets waar ik op zit te wachten...

Hallo,

Stijn kan heel goed uit zijn bed klimmen, maar niet met zijn slaapzak aan. Helaas kan hij zelf de slaapzak uittrekken. Dus vooral als hij overdag niet wil slapen dan komt hij wel uit zijn bed, maar 's nachts blijft hij eigenlijk altijd liggen.

Vraag: wat geef je aan anderen als kraamcadeau?
Ik vind het zelf altijd leuk om iets blijvends te geven en zelf houd ik niet zo van kleren. De kans is zo groot dat je iets geeft wat de ander niet leuk vind en bovendien zijn ze er zo uitgegroeid.
Eerder gaf ik altijd een boekje waarin het kindje de hoofdrol speelt. Maar tegenwoordig ben ik dol op het geven van verzilverde tandendoosjes, bij voorkeur met naam en geboortedatum erin gegrafeerd.

Carina

Ik geef aan vriendinnen eigenlijk wel altijd kleertjes(weet dan toch wel zeker waar ze van houden) en mensen waar ik niet echt de smaak van weet of bij een tweede(want meestal hebben ze dan al kleertjes of moet van andere geslacht zijn) een kadobon van kinderkledingzaak. Ik ben daar niet zo orgineel in(best jammer eigenlijk!)
Maar zo'n boekje met waar je zelf de hoofdrol in speelt is ook wel een errug leuk idee.
Hmm misschien ook een idee voor lynn,voor haar verjaardag of sint ofzo!!

Het is  al  over een paar maandjes....dan worden onze kindjes 2 jaar!!
Hebben jullie al een idee wat jullie hem/haar kado gaan doen?

Terug
Bovenaan