iets leuks "gestolen"

Ik denk het wel. We hadden een tijdje geleden bij de GAMMA twee Tonka auto gekocht (degelijk ijzeren spul) en die hadden we hem in de zomer willen geven, maar hij is er nog te klein voor, dus ik denk dat we even wachten tot november....

VRAAG: Wat koop je voor een meisje, als het gaat om blijvend speelgoed. Voor Erikjan koop ik vaak trekkers en vrachtauto's. Maar een meisje? 10 poppen vind ik ook geen optie.

Janine

Op zich is er ook heel veel "unisex" speelgoed te koop; zandbakspeeltjes, badspeeltjes, blokken (hout of duplo), bobbycars of ander soortige auto/fiets-dingetjes om op te rijden, hobbelpaard, teken- of knutselspullen, ballen (of zelfs een mini-ballenbad!), krijt/magneetbord, CD's en DVD's, enz.

Specifiek voor meisjes vind ik kralen altijd leuk (om kettingen te rijgen). Of tut-spulletjes zoals spiegeltje/kam/nep-makeup/tiara. Een klein-prijsje kadootje  zijn haarspeltjes en haarelastiekjes. Aangezien die altijd kwijtraken kun je zoiets blijven geven. Of verkleedspullen (prinsessejurk, balerinaschoentjes). Hand-  of schoudertasjes, slippertjes. En wat dacht je van de "huishouden"-dingen; keukentje, stofzuiger/bezem setje, strijkplankje/strijkbout, theeserviesje. Onze kids beginnen nu in de leeftijd te komen dat ze alles na willen doen wat jij doet en dat ze willen "helpen" met alles.

Wij zijn vorige week in een winkel geweest met voornamelijk houten speelgoed; oef, hoe verleidelijk. Wat een prachtige dingen hebben ze daar!!! Erg inspirerend!!!

Groetjes,

Jacoline.

Hey!!

haha,heel herkenbaar!!  "Nee" is nu echt haar favo woordje.
En straffen.....als ze wat doet en ik waarschuw haar en zeg ik van "als je het nog 1 keer doet" en dan zegt ze zelf al "hoek". En dan loopt ze zelf naar de hoek en gaat daar zitten. (moet me lachen soms in houden)
En als ik haar in de hoek heeft gezet en dat ik dan denk nu mag ze eruit dan wil ze niet. Gaat ze krijsen dat ze in de hoek wil blijven zitten  
wat moet je daar nou mee??
En idd soms kan ik er goed mee om gaan,maar er zijn dagen dat je het echt wel eens zat word. Maar ja mama's zijn ook maar mensen.

groetjes!!

Heb ik bij een verkeerde topic geplaats. haha lekker suf !! nou moet ik het hele verhaal weer bij de goede topic schrijven. Maar zo komen we wel zeker aan de 700,hihi

Nou ja aangezien er toch geen vraag stond,zal ik  maar gelijk een vraag stellen....

Zit je veel achter de pc?
Sorry kon echt ff geen ander bedenken!!

De ene dag wat meer dan de andere..... maandag echt wel een paar uur achter gezeten maar was toen bezig met de foto's. Liep een paar maanden achter dus dat was best veel werk.
Wat forum betreft kijk ik iedere dag wel even of er nog iets nieuws op staat maar dat zijn meestal maar een paar minuten.

Vraag: Doe jij je kindje wel of geen zwemluier aan? Ik doe Iris er wel een aan.... maar waarom? Plas houdt zo'n ding niet tegen en poepen heeft ze er nog nooit in gedaan, dat doet ze of als ze slaapt of als ze wakker is op de pot. Zonde van het geld eigenlijk!

Ja ik doe ook altijd een zwemluier om. En ze heeft er inderdaad nog nooit wat in gedaan. Het is eigenlijk een overblijfsel van het begin. Toen ze nog borstvoeding kreeg had ze altijd van die spuitluiers en ik was bang dat ze dat in het zwembad ook zou doen. Ze heeft het namelijk een enkele keer ook in bad gedaan. Maar ben het met je eens dat het eigenlijk zonde van het geld is.

Vraag: Heeft je kind al een keer gelogeerd of ben je net als ik ook een muts en wil het niet weg brengen.

Iris gaat sinds ze een jaar is ongeveer 1 keer per maand bij mijn ouders uit logeren. De eerste keer was heel kort want ik kon haar echt niet missen. Nu brengen wij haar zaterdag 's ochtends en brengen mijn ouders haar zondags voor het avondeten naar ons terug. Tegen die tijd ben ik ook wel weer erg blij dat ze thuis is hoor. Voor ons is het vooral even handig als ze er niet is, kun je even een grotere klus in huis aanpakken of zoiets en vaak gaan we dan ook uit eten. Iris geniet van een weekeindje bij Ama en Apa zoals zij ze noemt........ ze doen ook echt leuke dingen, gaan naar de kinderboerderij ofzo.
Maar ik geef toe, mijn ouders zijn ook de enige waar ze van mij mag logeren, dan weet ik 100% zeker dat alles goed gaat en we zijn er ook zo als het moet. Maximal 5 minuten met de auto!

Vraag; Komt je kindje de dag een beetje door met deze warmte? Iris loopt lekker met water te spetteren als ze wakker is en gelukkig slaapt ze nog prima op haar kamer terwijl het bij ons boven wel 30 graden is!!!

Ben ik gelukkig niet de enige die het lastig vindt om ze weg te brengen. In mijn omgeving zijn er een aantal gescheiden en ik merk gewoon dat die er minder moeite mee hebben omdat ze om en om ook bij de andere ouder zijn. Die zijn het dus gewend en brengen ze makkelijker weg. Ach het komt vanzelf.

Hier een kleine meid die ook geen last heeft van het warme weer. Ze is lekker in de tuin aan het spelen met bakjes en schepjes en de zandbak. Dat is echt een groot succes. Is duidelijk een goede aankoop geweest. Slapen gaat gelukkig ook goed terwijl het hier boven ook goed warm is.

Vraag: Hebben jullie speelgoed gekocht of gekregen wat echt een flop is?

Terug
Bovenaan