Ik ben 21, te jong om moeder te worden?

Hallo allemaal,

Wat leuk allemaal die discussies! Mijn vriend en ik hebben ook besloten om te gaan proberen zwanger te raken. Ik ben 21 jaar, en ben er erg druk mee bezig wat mijn omgeving er wel niet van zou vinden. Maar mijn naaste familie zegt dat dat helemaal niet belangrijk is. Maar ik ben daar nogal gevoelig vooor. Zo zijn er veel mensen die vinden dat je nog zo lang mogelijk van elkaar moet genieten, verre reizen maken, en dat soort dingen. Ik weet wel dat ik nog heel jong ben,  maar naar mijn idee  ben ik er helemaal klaar voor!!!  

Zijn er meer mensen die graag jong moeder willen worden, en ook tegen dit soort dingen aanlopen?

Zijn er misschien tips over hoe je de kans op een zwangerschap kunt vergroten?
Ik weet nu (na het rondspeuren op internet) dat de eisprong op de 14e dag van je menstruatiecycles plaatsvind, en dan is de kans op bevruchting het grootst. Ik ben nu 1 maand gestopt met de pil, en  er zaten precies  28 dagen tussen de laatste pil, en de dag dat ik ongesteld werd.

Ik begin nog maar net maar hoop dat het wel direct raak is.. wanneer kan ik evt. een zwangerschapstest doen? Een probleempje bij mij is wel, dat ik het te graag wil, ze zeggen dat het dan juist niet wil... klopt dit?

Groetjes Jose

Hoi,
Wanneer is iemand te jong om aan kinderen te beginnen??
Tja een hele moeilijke vraag! Ik vind dat als je zelf denkt dat je eraan toe bent, dat ook gewoon goed is! Ik ben zelf 22 jaar en mijn vriend en ik willen heel graag een kleintje.
Wat anderen ervan vinden, kan mij echt niet schelen! Het is belangrijker wat jij en je vriend willen, niet wat anderen ervan vinden, die hebben toch altijd wel een oordeel klaar!
Zo denk ik erover.

Je kan testen vanaf de dag dat je je menstruatie verwacht. Hou er wel rekening mee dat het kan zijn dat je cyclus langer is door het stoppen van de pil, maar dat hoeft natuurlijk niet! Mijn eerste cyclus na het stoppen was 37 dagen en mijn tweede cyclus 29 dagen en tja nu zit ik te wachten. Maar das bij iedereen verschillend.

Hoop dat je er wat aan hebt!

groetjes Tamara

he,wat is te jong
ik was ook 21 toen ik zwanger was van mijn eerste kindje.
ik heb hier en daar ook wel reacties gehad van nou al of was zeker een ongelukje en daar wordt je op dat moment echt niet vrolijk van maar ik had zelf zoiets van het is mijn leven en leef het zoals ik wil.
ik ben van mening dat het voor iedereen die voor het eerst moeder wordt nieuw is of je nu 21 bent of 31 daar zit geen verschil in.
de een is er eerder klaar voor dan de ander.
als je ouder bent heb je inderdaad meer levenservaring maar als je jonger bent ben je denk ik makkelijker en flexibeler.
het heeft allebei zo zijn voor en nadelen.
ik heb toen mijn zoontje 3 maanden was ruzie gehad met een oudere onbekende man in de supermarkt hij dacht dat ik met mijn broertje boodschappen ging doen toen ik zei dat het mijn zoontje was geloofde hij me niet. ik heb een keizersnede gehad en zei dus wil je soms het liteken zien nee dat hoefde toch ook niet maar hij had medelijden met mijn zoontje wat wist ik nou van een kind opvoeden.
mijn zoontje is altijd vrolijk hij sliep vanaf he begin de hele nacht door eet goed en ik kan hem overal mee naar toe nemen hij luistert heel goed tuurlijk heeft hij ook wel eeens zijn nukken maar ik ken ook mensen die later kinderen hebben gekregen en die kunnen bijna nergens naar toe met de kleine omdat hij niet luistert.
je moet zelf weten wanneer je klaar bent voor een kind dat kan een ander niet voor jou bepalen.
laat de mensen lekker kletsen en doe wat jij denkt dat het goede is.
ik hoop dat je snel een klein wonder in je armen mag sluiten
groetjes nicole

hoi hoi
ik was 20 toen ik zwanger werd van mijn dochter
ben nu 23 en mijn dochter bijna 3 dus is echt niet te jong jij voelt zelf of je er klaar voor bent en of je het wilt
willen jullie het ga er voor zou ik zeggen

Leuk hoor al deze reacties! Super... ik heb er heel veel aan. Ik ben al zo'n onzeker type... ik kan maar aan één ding denken... zwanger raken... haha... maargoed misschien duurt het nog wel heel lang voordat het zover is!

Bedankt voor de leuke reacties tot nu toe! Voeg gerust een tip toe!

En trouwens... is het verstandig om foliumzuur te slikken?

Groetjes José

hoi meid je bent niets te jong .

de meeste beginnen gewoon op van daag   later aan kinderen.

als jij vind dat jij er aan toe bent moet je er niets van aan trekken wat een ander zegt.

groetjes iris 32j   11de 2de nod 9april

hoi meid je bent niets te jong .

de meeste beginnen gewoon op van daag   later aan kinderen.

als jij vind dat jij er aan toe bent moet je er niets van aan trekken wat een ander zegt.

groetjes iris 32j   11de 2de nod 9april

Hoi,

Je bent niet te jong om aan kinderen te beginnen denk ik.
Ik ben zelf 23 en mijn vriend 30. Ik was er al langer aan toe en hij niet. Ik denk dat je niet te erg naar je leeftijd moet kijken maar naar je gevoel!
Ik ben toen ik gestopt ben met de pil gelijk begonnen met het slikken van foliumzuur (ik slik het nu dus vanaf sept.)

Hopenlijk ben je snel zwanger en geniet van deze tijd ook al wil je graag haha heel herkenbaar!

Liefs wendy

Terug
Bovenaan