Ik ben 21, te jong om moeder te worden?

hoi,
Ik ben nu 22 en zwanger van mijn 2e kindje. Mijn man is 24.  
Ik was 20 toen ik zwanger raakte (bewust) van ons dochtertje.
Mijn schoonfamilie was een beetje geschrokken, maar mijn 'eigen' familie was heel blij.

Mijn moeder is zelf ook 'vroeg' aan kinderen begonnen en ik heb dat altijd heel leuk gevonden. Bij mij was de behoefte gewoon heel groot toen ik 20 was.
Onze situatie was er ook naar, gelukkig samen, goede baan, dus waarom ook niet.

Heb het wel heel moeilijk gevonden, al die blikken van anderen. Alsof ze denken dat je een domme fout hebt gemaakt (daar was ik heel bang voor dat mensen dat dachten). Maar nu kan me dat niet meer schelen.
Het gaat erom of je er klaar voor bent en of je denkt dat je het aankunt en het maakt niet uit of je er bewust voor kiest of niet. Een kind is toch een pracht geschenk!!!

Wat ik ben leren zeggen wanneer mensen vroegen of het een ongelukje was (de brutaliteit!!!) zei ik; een kind kan geen ongelukje zijn, de kans dat je zwanger raakt is een gelukje!!!

mamammeke

quote: mamammeke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-03-2007 10:19:24'));

hoi,
Ik ben nu 22 en zwanger van mijn 2e kindje. Mijn man is 24.  
Ik was 20 toen ik zwanger raakte (bewust) van ons dochtertje.
Mijn schoonfamilie was een beetje geschrokken, maar mijn 'eigen' familie was heel blij.

Mijn moeder is zelf ook 'vroeg' aan kinderen begonnen en ik heb dat altijd heel leuk gevonden. Bij mij was de behoefte gewoon heel groot toen ik 20 was.
Onze situatie was er ook naar, gelukkig samen, goede baan, dus waarom ook niet.

Heb het wel heel moeilijk gevonden, al die blikken van anderen. Alsof ze denken dat je een domme fout hebt gemaakt (daar was ik heel bang voor dat mensen dat dachten). Maar nu kan me dat niet meer schelen.
Het gaat erom of je er klaar voor bent en of je denkt dat je het aankunt en het maakt niet uit of je er bewust voor kiest of niet. Een kind is toch een pracht geschenk!!!

Wat ik ben leren zeggen wanneer mensen vroegen of het een ongelukje was (de brutaliteit!!!) zei ik; een kind kan geen ongelukje zijn, de kans dat je zwanger raakt is een gelukje!!!

mamammeke

haha Wat grappig die laatste zin... die zal   ik onthouden!

Groetjes José

Goedemorgen Allemaal!

Ik vind het erg leuk om dit allemaal te lezen.
Ik herken het zelf ook wel een beetje....ik ben 22 jaar en mijn vriend is 25 jaar! We zijn nu ongeveer een jaar bij elkaar en hebben inmiddels een huis gekocht :)
Ik zou heel graag zwanger willen worden, maar ben soms idd bang voor de reacties, ik weet dat er mensen zijn die het ook helemaal geweldig zouden vinden. En wat jullie ook zeggen het is mijn leven, en de rest kan me niets schelen!
Ik hoop toch dat we snel zullen beslissen en er toch aan te beginnen! :) Het lijkt me geweldig om jong moeder te worden.
Iedereen suc6!! Liefs

Hallo allemaal,

Ik ben nu inmiddels een paar weken verder (sinds ik dit onderwerp heb gestart) en ik moet zeggen dat ik helemaal niet meer bezig ben met wat de omgeving van mijn evt. zwangerschap zal vinden! Gelukkig maar. Ik ben nu veel meer gericht op het zwanger worden... en of ik al kwaaltjes herken! Ik voel natuurlijk van alles, maar je zal zien, dat ik maandag gewoon ongesteld word (16-04-07 ). Wat mij nogsteeds  moeilijk  lijkt is, om het aan mijn baas te vertellen. Maarja dit  komt ook door mijn situatie, ik ben nogal onzeker, en ga binnenkort een cursus volgen, om wat sterker in mijn schoenen te staan. Maar dit weerhoud mij er niet van, om alvast te proberen om zwanger te raken! Ik wou het er wel met mijn  moeder over hebben voordat ik de beslissing nam om zwanger te worden, omdat mijn ouders toch  eigenlijk wel een beetje principieel zijn, eerst trouwen en dan kinderen, maar mijn moeder vond het geen bezwaar. In haar  ogen waren we al getrouwd! Zelf zou ik ontzettend graag willen trouwen, maar  aangezien het nogal wat kost namelijk tussen de 8000 en 10.000 euro  (dan heb je een redelijke bruiloft)  dan spaar ik dit geld toch liever op voor de zorg van de baby die gaat komen. Het is jammer dat het zo duur moet zijn. Maargoed, we willen wel graag trouwen, en dan misschien wel met kindertjes, we zien wel hoe het loopt. En wat de omgeving er ook van vind, ik maak me er eigenlijk helemaal niet meer zo druk om!

Groetjes José (NOD 16-04-2007)

Wat goed van je dat je het van je af heb gezet!
Tja en de mensen die er moeilijk over zouden doen, doen dat ook niet meer zodra je eenmaal zwanger bent!! :)

Ja ik zou het aan de ene kant ook wel met mijn moeder erover willen hebben, ik weet dat ze heel graag oma wil worden haha! Maar toch vind ik het wel eng om het erover te hebben...
We zullen wel is kijken, maar ik ben er zo goed als zeker van te gaan stoppen met de pil.
Ben je ook aan de Foliumzuur?

Hoi Samantha,

Ja ik gebruik inderdaad foliumzuur. Ik gebruikte foliumzuur in een vitamine tablet (prenatal nogwat). Zo'n potje was 12 euro (zitten net genoeg in voor 1 maand) ik vond dat nogal duur, maar het leek me wel goed, om extra vitamines te slikken. Maar al snel kreeg ik last van obstipatie... er zat dus ook ijzer in de tabletten, en ja, toen heb ik maar besloten om losse foliumzuur tabletten te kopen, ten eerste veel goedkoper en ten tweede geen obstipatie meer!!! Dus als ik jou was zou ik gewoon foliumzuur tabletten halen, en daar al vier weken voor het beginnen aan zwanger worden, mee beginnen.. snap je het!? Beetje rare zin... hahahah..

Nou succes! En hopenlijk mag het snel raak zijn! En uhm je moet gewoon op je gevoel afgaan, als jij denkt dat het beter is, er eerst met je moeder over te hebben, dan moet je dat doen. Maar je kunt het natuurlijk ook geheim houden (is eigenlijk nog leuker) Ik had het puur gedaan, omdat ik zeker wou weten dat mijn ouders het niet erg zouden vinden, dat ik geen ruzie zou krijgen..! Succes, en ik hoor het nog wel van je!

Groetjes José

Hoi hoi! Bedankt voor je bericht.
Heb je de foliumzuur tabletten bij de apotheek gehaald?

Tis idd wel net zo leuk om het geheim te houden, denk ook maar dat ik dat doe!
Weet zeker dat mijn moeder het helemaal geweldig zou vinden, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Jij ook suc6 met het zwanger worden, ben erg benieuwd hoe snel het bij je gaat! Ik hoor het wel hier op het forum.

Groetjes

Hoi Hoi

Nou meid Je moet doen wat je gevoel je zegt.
Ik ben net 20 en ben al een jaar gestopt met de pil tot heden is het nog niet gelukt.
Mijn vriend is iets ouder dus jaah wij willen het en wat de rest ervan vind boeit me niet.
Mijn vader die zegt wel van jaah en wacht nog even ben net hoger op gekropen van baan en heb nu een proeftijd van 3 maanden maar boeie ik wil een kindje en Idd als je het te graag wilt duurt het wat langer dat merk ik nu zelf maar geniet ervan !!!!!!

Succces

groetjes
pris

Terug
Bovenaan