lees dit maar even:
Idd...zouden alle doktoren en apothekers het foliumzuur moeten sponseren en moeten uitleggen wat het inhoud en waarvoor je het moet slikken...
We zouden ons niet moeten afvragen waarom, slik ik het....
Een teveel aan foliumzuur plas je uit, het is niet ongezond voor ons....dus dat we het slikken is alleen maar goed!!!!!
Ook raad ik aan om er niet mee te stoppen als het zwanger worden wat langer duurt dan gehoopt, gepland, of wat er in de boeken staat.
Foliumzuur, verkleint de kans op een open ruggetje aanzienlijk, helaas weten mensen jammer genoeg niet altijd, dat je minimaal 4 weken voor je van de anticonceptie afgaat al foliumzuur moet gaan slikken...
Dan zeggen mensen wel, toen ik wist dat ik zwanger was...ben ik gelijk gaan slikken...heel mooi natuurlijk voor die weken die volgen...maar helaas was ik ook 1 van hun....
Ons dochtertje is op 18 november 2006 geboren en overleden aan de gevolgen van Spina Bifida (open ruggetje) en ik ben begonnen met foliumzuur slikken toen ik wist dat ik zwanger was....en toen was ik al 5 weken en 4 dagen zwanger...
Helaas was het kwaad toen al geschied....een open ruggetje ontstaat in week 3 van de zwangerschap, dus dan weet je nog niet dat je zwangerbent....
Het is geen garantie dat als je het slikt dat het je niet overkomt, maar zoals ik eerder schreef, het verkleint de kans wel aanzienlijk...
DUS MEIDEN AUB ZORG DUS DAT JE FOLIUMZUUR SLIKT 4 WEKEN VOOR DAT JE BEGINT OM PROBEREN ZWANGER TE WORDEN