Ik ben een jonge mama ...so what?!?

Hoi mama van Pip,
Ik begrijp precies hoe je je voelt. Anderen denken vaak dat ze het beter weten. vooral als je jong bent. Ben je jong en gaat alles goed dan wordt er gezegt : 'Goed zo! Wat doe je dat goed!!!!'. Gaat het niet goed dan is het gauw zo van: Tja.... je bent ook wel jong. Alsof alles met je leeftijd te maken heeft.
Mijn kindje is nu 11 maanden en ik kreeg haar toen ik 26 was. Ik had al 2 pleegkinderen. Die 2 pleegkinderen zijn nu pubers.
In het kort: De 2 pleegkinderen kreeg ik toen ik net 21 was. Zij waren toen 7 en 9 jaar. Eigenlijk zijn het mijn broertje en zusje. Onze moeder overleed en zij bleven bij mij. Ik heb de voogdij.
Ik heb altijd voor ze gezorgd alsof het mijn eigen kinderen zijn, en tuurlijk is dat soms zwaar maar mensen gaan er veel te snel van uit dat je het niet kunt omdat je jong bent.

Meid, probeer het je niet aan te trekken wat een ander ervan vindt of hoe er naar je gekeken wordt ook al is dat soms niet makkelijk.

Succes,
 
Hoi hoi,

Ik ben zelf ook een jonge moeder, ik was net 21 toen mijn dochter geboren werd.
Ze is nu 15 maanden en het gaat allemaal geweldig.

En ik irriteer me ook als mensen zeggen ja maar je bent zo jong, en tussen neus en lippen door zeggen ze dan dat oudere ouders meer levenservaring hebben. Ja DUS dat zegt nog niet dat je beter bent voor zo'n kleintje. Dat ligt aan de persoon niet aan de leeftijd toch?

Heel irritant is het ook als ik met mijn dochter ben vragen ze me of ik haar oppas ben of au-pair ofzo.

Ik was eens met mijn moeder opstap en toen vroeg iemand mij heel raar goh heb je al een kind, toen heb ik maar gezegt nee die is van mijn moeder( mijn moeder is al 55) dus toen stonden ze heel raar te kijken.

maar goed ik begrijp je dus heel goed.

liefs muisje
 
hoi hoi,

ik geef je helemaal gelijk!!
wij zijn ook jonge ouders, ik was bijna 20 en mijn vriend 23 toen onze zoon, Dylano geboren werd. Hij is nu bijna 1
Hij was dan wel niet gepland, maar zeker gewenst. Dan krijg je al die goed bedoelde adviezen! je bent nog zo jong en zou je het wel aankunnen enz!

En dan die blikken als je in de stad of waar dan ook loopt, om gek van te worden. Maar het is onze keuze en we zijn trots op ons mannetje.

En nu zeggen ze allemaal, wat goed van jullie echt knap hoor! alsof je ouder moet zijn om goede ouders te zijn!!!!


En voor wie ik pas ECHT MIJN PETJE AFNEEM IS MIJN   ZUSJE! zij was 14 toen haar dochtertje geboren werd, nu 18. Ze gaat naar school en woont samen met haar vriend en dochter! zij had het helemaal te verduren, bijna iedereen raadde haar abortus aan, maar dat wilde ze niet! Dat is pas KNAP!!!


Ik zou graag met de jonge moeders hier in contact willen komen, lekker kletsen enz


Groetjes Bianca, Sanne en een dikke kus van Dylano
 
Tja ik heb er eigenlijk niks meer aan toe te voegen.
Mijn VK reageerde ook zo raar toen ik voor een eerste afspraak belde. (ik heb niet echt jong kinderen gekregen, 'normaale' leeftijd) Ze vroeg hoe oud ik was, ik zei 28, toen zei ze: das een mooie leeftijd om kinderen te krijgen... Toen dacht ik: fijn dat het wordt goedgekeurd....
Ik was dus net 29 toen ik Maxel kreeg, maar toch ook wel in de omgeving een wat jongere moeder. De meeste vrouwen in mijn omgeving zijn over de 30. Maar ook prima hoor! Het maakt allemaal niet uit!
Belangrijkst is dat je kind genoeg liefde krijgt, en dat kun je altijd geven, hoe oud je ook bent!
 
Hallo!

Hier ook een jonge mama van 22 jaar!
Mijn dochtertje is vandaag 9 weken!
Ook naar mij keken ze "vreemd" vaak met een blik in de ogen: "zeker een moetje"
Er is zelfs aan me gevraagd of het wel gepland was..
Jazeker! en als ik er bij vertelde dat ik al getrouwd ben, en mijn man 34 is...
Dat verandert de zaak...( alsof dat wat uit maakt hoe oud je vent is..), maar dan werd het wel tijd ja dat je een kind kreeg anders was HIJ zo oud
Of ze vragen of je "zwarte kous"bent!
Ja ja dat is echt gevraagd! Nou was helemaal overdonderd!
Dat vraag je toch niet!
Je ziet ze hebben altijd wel een mening klaar...
Ik wilde sowieso altijd al jong kinderen omdat me dat helemaal geweldig leek, en dat is het ook!
Ik trek me niks van een ander aan!
Lekker genieten van me meisje!

 
Hallo allemaal,
Tja die vooroordelen zouden verboden moeten worden. Toch?
Maar goed dat is helaas de menselijke natuur. Ikzelf was 30 toen ik mijn zoontje kreeg. Hij is nu 1
Ik had heel graag jong moeder willen worden. Niet omdat dat beter zou zijn maar
gewoon omdat ik dat fijn vond. Helaas is dat niet gebeurd.  Want ik  ben pas een hele
lieve man tegen het lijf gelopen toen ik 27 was. Dan wil je elkaar eerst leren kennen.
En dan ben je weer wat ouder.
Maakt voor ons ook helemaal niet uit. Het loopt zoals het loopt.....
En idd liefde is voor een kind een van de meest essentiele dingen in zijn/haar leventje. En voor zover ik weet is dat nog steeds niet leeftijdsgebonden.
Geniet allemaal maar lekker van je kleintjes. Gelukkig doet niet iedereen alles op het
zelfde moment. Dat is saaiii....
Groetjes Melanie en Quinten
 
dag jonge moeder,

Ik herken mezelf enorm in jou verhaal! Alleen kreeg ik het niet zozeer van vreemden maar wel van mijn familie, en van mijn collega's. er was er zelfs 1 die zo brutaal was om te vragen " is zeker een ongelukje? "
We hebben heel bewust voor ons kindje gekozen, ik was 24 en mijn vriend 24 toen ze was geboren.
Je hebt ook helemaal gelijk wat betreft de leeftijd. een vrouw van 35 is net zo onzeker als een vrouw van 20. daar is gewoon geen verschil in. het heeft er naar mijn mening mee te maken, of je zelf voelt dat je er echt aan toe bent, het leven houdt niet op als er een kind is. We plannen nu de vakantie voor volgend jaar, en ja ik kijk dan naar een kindvriendelijk hotel en omgeving, heerlijk toch? voor mij hoef dat massale helemaal niet.
Het is wel zo dat je dingen moet laten, wij kunnen niet elke maand shoppen of uit eten, maar daarin tegen heb ik een kleine meid waar ik van geniet en dan vergeet ik al die andere dingen.

Geniet van je kleine, en trek je niks aan van de buitenwereld.
liefs marije
 
hallo,
ik ben niet meer zo jong als jy maar ik was net zo onzeker,
ik denk dat elke jonge(nieuwe niet jong in leeftyd als je begrypt wat ik bedoel)  moeder dat heeft,het groeit wel naarmate je kinderen ouder worden merk ik(ervaring telt met jaren haha)ik was 28 toen ik zwanger werd,byna 29 zelfs,
en ik moet eerlyk zeggen,ik kende myn partner byna tien jaar en ik heb nooit spyt gehad van al die kinderloze jaren want we kennen elkaar(en onszelf)  nu wel beter dan wanneer we onmiddellyk kinderen hadden gehad
maar ik geef toe dat ik je benyd om je lichamelyke 'fitheid'(en ik denk vele met my)
want je hebt nu eenmaal meer uithoudingsvermogen in slapeloze nachten en terwyl jy lekker achter je kind aandraaft de hele speeltuin door staan er massa's moeders aan de kant vermoeid toe te kyken,nogal logisch dat ze dan soms beledigende uitspraken doen toch?
je bent te benyden dame!!
groetjes
 
Terug
Bovenaan