Ik ben een jonge mama ...so what?!?

Hallo, Ik ben 26 en mijn zoontje Thijs is nu ruim 8 maanden en ik vind het heerlijk om nu al moeder te mogen zijn!
En wat is jong? Nu is de trend dat je met 30 + een kindje krijgt, maar 25 jaar geleden was je oud als je 26 was en nog geen kind had.
Ik denk dat je gewoon moet doen wat je wilt, als je er klaar voor bent is het prima!
Veel geluk allemaal met jullie kids!
 
Hallo allemaal!

Ik ben 24 en sinds  1 mei 2005 de trotse moeder van Minoes!! Ik ben ook blij dat ik een jonge moeder ben, maar ben wel van mening dat leeftijd  eigenlijk niet uit mag maken. Vooral niet  wat betreft onze ervaringen, meningen, twijfels en  onzekerheden nu we moeder zijn..of je nou begin 20 of midden 30 bent, we zitten allemaal in t zelfde schuitje!  

Helaas kijkt de buitenwereld r soms n beetje anders tegen aan, wat wel vervelend kan zijn..maar ja, moeten we daar niet gewoon boven staan?

Veel liefs,
Jacomien
 
Hallo mede mama's

Zelf was ik 18 jaar totn ik de eerste x in verwachting was (heel erg gepland)
Helaas heb ik twee miskramen gehad en een vroeggeboorte.
Nu zijn we inmiddels wat verder en was ik net 23 jaar toen mijn prachtige dochter geboren is nu 6 maanden!
Wij hebben ook vaak 'meningen' gehad en vooral toen we trouwden,
We wilde trouwen maar wisten niet waneer en ik wilde het tijdens mijn zwangerschap zodat de kleine er toch een beetje bij was dus met 7 maanden en hebben wij elkaar het ja woord gegeven sommige mensen reageerde echt verbaasd zo van ja het moet maar als de kleine er aan komt alsof je voor een kind moet trouwen!
Zelf oordeel ik nooit over andere mensen en iedereen moet zelf weten wanneer ze aan kids willen beginnen en het is een kwestie van willen en het moet ook lukken!
Zelf was mijn grootste droom om jong moeder te worden en na wat tegenslagen is het me gelukkig gelukt!

succes met alle oordelen xxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
hallo iedereen,

ik wil ff me hart luchten !

Ik ben mandy en ben 18 jaar.
ik en mijn vriend hebben een dochtertje van nu 1 jaar oud. en ben zwanger van de 2de.
ben nu 15 weken.

toen ik ben bevallen was ik 17 jaar.


Ik vind dat leeftijd nix zegt van hoe je leeft etc of je volwassen bent/ of je voor een baby kunt zorgen.

ik woonde op me zelf toen ik 16 was en ik voelde me dus helemaal geen 17 toen ik beviel van onze dochterter Jady.

Ook nu ik zwanger ben van onze 2de ben ik heel blij.
ik wil zo graag een 2de er bij en duurt en die is dus ook al onderweg.

ik vind dus zo ik ben pas 18 maar voel me GEEN 18. ik voel me gewoon een volwassenen daar me uit en vind dat ik beter voor me dochter kan zorgen want sommige mensen van 40 of 50 kunnen nog niet eens voor een hond zorgen duzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....


ZO DAT LUCHTE OP !!!  

Groetjes Mandy

als iemand eens lekker wil chatte meld me lekker aan

mjacfvanwanrooij@hotmail.com
 


Ik kreeg mijn oudste n maand voor ik 28werd.Ik had t liefst jonger willen wezen.Maar ja als de liefde niet mee zit.Ik zie t zo, als ik 45 ben is mn oudste 18jr.Veel gezelliger voor beide.Zou nog met hem kunnen gaan stappen etc.Mijn ouders waren over de 40 toen ze mijn kregen.Daardoor voelde ze meer als grootouders.Was altijd stik jaloers op die vlotte jonge ouders, van andere kids.Maar leeftijd maakt eigenlijk niet uit.Er moet maar 1ding belangrijk voor je  zijn als moeder, t beste voor je kids willen......

 
Hoi,



hier nog een jonge moeder. wij waren 22 toen we onze dochter Danielle
kregen. echt storende reacties heb ik gelukkig niet gehad,   toch
stoort het wel als ik eens lekker met mijn vriendin (1 jaar jonger en
moeder van een 6 maand oude zoon) ga winkelen en dan mensen zie kijken
(misschien niet zo bedoeld maar het voelt wel zo)



Ik vind het wel prettig om een jonge moeder te zijn. en eigenlijk zou
ik best ook welweer zwanger willen worden, maar ja gaat niet op
commando he



jonge en oude mama's schuif al de3 vooroordelen etc. opzij en geniet van je kindjes



groe Avi mv Danielle 9 maand

 
quote: MJACF reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-10-2005 19:06:26'));

hallo iedereen,

ik wil ff me hart luchten !

Ik ben mandy en ben 18 jaar.
ik en mijn vriend hebben een dochtertje van nu 1 jaar oud. en ben zwanger van de 2de.
ben nu 15 weken.

toen ik ben bevallen was ik 17 jaar.


Ik vind dat leeftijd nix zegt van hoe je leeft etc of je volwassen bent/ of je voor een baby kunt zorgen.

ik woonde op me zelf toen ik 16 was en ik voelde me dus helemaal geen 17 toen ik beviel van onze dochterter Jady.

Ook nu ik zwanger ben van onze 2de ben ik heel blij.
ik wil zo graag een 2de er bij en duurt en die is dus ook al onderweg.

ik vind dus zo ik ben pas 18 maar voel me GEEN 18. ik voel me gewoon een volwassenen daar me uit en vind dat ik beter voor me dochter kan zorgen want sommige mensen van 40 of 50 kunnen nog niet eens voor een hond zorgen duzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....


ZO DAT LUCHTE OP !!!  

Groetjes Mandy

als iemand eens lekker wil chatte meld me lekker aan

mjacfvanwanrooij@hotmail.com



Ik herken mezelf in jou verhaal. Ik was 17 toen ik zwanger werd van mijn 1e kind en ik was 19 toen ik zwanger werd van mijn 2e kind. Ik voel me óók geen 20. Ik was altijd al verder dan mijn leeftijdsgenootjes en nu kan ik beter verweg met 30ers ( mijn vriend is bijna 34 ) dan met mensen van mijn eigen leeftijd. Ik ben bewust vroeg begonnen met kinderen, omdat ik er al helemaal aan toe was. Ik vind dat de maatschappij jonge moeders zoals wij ook moeten accepteren zoals de oudere moeders geaccepteerd worden. Wij kunnen hele goede moeders zijn, en soms zelfs betere moeders dan vrouwen die een kind krijgen als ze 20 jaar ouder zijn dan wij. Het woord  'leeftijd' zegt het zelf al, de tijd dat je leeft = leeftijd.  Een kind opvoeden heeft weinig met levenservaring te maken. Het gaat erom dat je weet waar je mee bezig bent en dat weten de meeste jonge moeders heel goed. Ik vind de vooroordelen heel erg vreemd. Ik mezelf meer bewijzen dan oudere moeders terwijl ik ook moeders ken die veel ouder zijn dan ik die het slechter doen, waarvan de kinderen gewoon asociale ettertjes zijn. Ik krijg vaak complimenten dat mijn peuterdochter zo'n net en sociaal meisje is, en tóch hebben mensen het idee dat ik minder goed kan opvoeden dan oudere moeders. Mensen zijn er goed in om iedereen in hokjes te stoppen. Dat is nu eenmaal menseigen. Er word gedacht dat meisjes van rond de 20 of jonger  allemaal nog  teveel met zichzelf bezig zijn en dat ze daarom nog niet kunnen opvoeden. Dat vind ik heel jammer  omdat wij onterechte vooroordelen naar ons hoofd gegooid krijgen. Ik heb veel commentaar gehad op straat toen ik zwanger was. Ik had veel bekijks, ik zie er ook nog jonger uit dan dat ik ben. toen ik 17 was leek ik 15. Mensen denken ook gelijk dat mijn kinderen ongelukjes zijn. Dat zijn ze niet, maar ik begrijp wél dat het gedacht word. Niet alles wat je denkt mag je zeggen vind ik, maar dat doen mensen tóch. Het word daarom ook gevraagd aan mij, zelfs door vreemden op straat. Je stelt een dergelijke vraag toch ook niet aan een moeder van 35? Vrouwen van die leeftijd zetten ook ongelukjes op de wereld en dan word het niet erg gevonden door de maatschappij omdat die vrouw van 35 meer levenservaring zou hebben. Misschien word zo'n kind wel vreselijk mishandeld, ook al is zijn moeder 35. Tóch weegt het zwaarder voor de maatschappij als een kind mishandeld zou worden als de moeder jonger is dan 25. jammer genoeg krijg ik het idee dat een jonge moeder minder goed voor een kind kan zorgen niet uit "het hoofd" van de maatschappij gepraat. Hoe goed ik mezelf ook bewijs.

Mandy, ik heb je toegevoegd op msn.
 
Hallo meiden,

Ik ben ook een jonge moeder, ik was 21 toen ik zwanger raakte en 22 toen bram geboren werd.
En ik vind dat iedereen zijn eigen ding moet vinden.
Te jong moeder zijn vind ik meiden rond de 15, die zijn vaak nog bezig met een opleiding en zijn zelfs nog leerplichtig, wonen vaak nog thuis en denken er vaak niet goed over na.
En inderdaad het voordeel van jong moeder zijn is dat als de kids het huis uit zijn jezelf ook nog redelijk jong bent.

Waar ik me vooral aan stoor is vaak het antwoord, dat je nu niet meer die verre reizen kunt maken en uit kunt gaan en dat soort dingen, alsof iedereen dat wil.
Wij zijn allebei geen uitgaanstypes en verre reizen maken hebben we ook niet gedaan.
Mijn man is nu 32 en we vinden het allebei wel lekker zo.

Als er nog " jonge " mama's willen kletsen voeg me dan toe: geitje_82@hotmail.com

Groetjes van een trotse jonge mama!
 
Terug
Bovenaan