ik ga nu beginnen

Hey wonderwensje!

Bedankt voor je snelle reactie! Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken! Volgend jaar september eindigt mn 2e jaarcontract dus het is dan misschien ook een reden om niet te verlengen, maar dat zou ik eigenlijk niet eens zo heel erg vinden dan hihi..
Slik jij ook al foliumzuur enzo? Ik heb gisteren een potje met die pilletjes gehaald, omdat dat overal op internet staat dat dat goed is. Kan nooit geen kwaad natuurlijk
Op zich zijn wij natuurlijk nog redelijk jong, maar al wel helemaal gesetteld.
Wat ik wel een nadeel vind, is dat wij nog niet bij een ander 'af kunnen kijken'.
We moeten alles zelf opzoeken op internet enzo, dat maakt mij nogal eens onzeker. Onze ouders hopen wel dat ze opa en oma worden, maar ik heb ze niet verteld dat ik met de pil gestopt ben, anders gaan ze vast elke week vragen of het al zover is.
Nou, ik ga weer ff de zon in  Heerlijk weer vandaag he!

Groetjes, Mitsj

Wij zijn ook de eerste in onze vriendenkring die probeert zwanger te raken en ook leer veel via dit soort sites.
Ik wist ook allemaal niet hoe het zat met wanner je nou precies vruchtbaar bent enz.
Maar als je pas 2 weken met de pil bent gestopt moet je toch eerst w8en wanneer je ongi wordt.
Vanaf die dag  moet je er 14 bijtellen en dan ben je meestal  vruchtbaar.
Maar de eerste paar maanden moet je natuurlijk ook kijken hoe je cycles verloopt en hoeveel dagen er steeds tussen zitten om te kijken of je regelmatig of onregelmatig ongi bent.Handig is  om dit te gaan opschrijven(doe ik ook want anders moet je steeds gaan tellen enz).
Je lichaam heeft ook wat tijd nodig om te ontpillen.
Je kan op 9maanden.com precies uitrekenen wanneer je het vruchtbaarst bent.
Ik ben zelf ook nog niet zolang met de pil gestopt maar toch hoop je iedere maand niet ongi te worden.
Toch hoop ik dat ik een beetje nuchter eronder kan blijven en me nog niet zo snel zorgen te gaan maken.
 Vind het leuk dat je ook op mijn onderwerp hebt gereageerd en ik hoop dat je ons op de hoogte houd.
Miepzzz weet ook wel veel en als je vragen hebt willen we jou wel proberen te helpen.
Geniet van de zon,die is hier niet te zien.
Tot snel.

En o ja ik slik ook foliumzuur en ook al zijn jullie nog jong:als jullie er allebei achterstaan moeten jullie er zeker voor gaan!!!

Je bent een schat:) Ik ben al ongi geweest, dus hoef nu nog maar een weekje te wachten en dan kunnen we het proberen voor de 1e ronde.. Ei zou moeten springen ergens rond eind van aankomende week.. Weet ook wel dat het bijna nooit raak is de eerste keren, maar je hoopt toch van wel he.. Kan haast niet wachten!
Ik las ergens dat je rond je 20e het meest gezond en vruchtbaarst bent, dus dat is natuurlijk wel een goed teken want ik ben 20! Hihi..
Heb jij ook al wat spulletjes enzo? Voor de baby als die evt komt? Wij hebben vorig  jaar een keer een kinderwagen supergoedkoop gekocht, was een opheffingsuitverkoop en we liepen er toevallig tegenaan, dus die staat nu in de kast boven hehe.. En soms al ff spieken naar babykleertjes enzo.. We wonen pas in dit huis sinds 2 maanden, dus de logeerkamer en onze slaapkamer zijn af, maar de 'babykamer' staat nog vol met dozen en troepjes.. Wil toch eerst wel zeker zijn voordat we daar wat aan gaan doen!
Vanavond maar braaf broccoli eten.. hehe..

Groetjes Michelle :)

Wij hebben nog niets gekocht,wil echt niet te hard van stapel lopen met die dingen.
Wat is dat met brocceli eten?
Je moet eens kijken op babybox.nl,daar staat nog een techiek waarmee je je vruchtbare dagen kan herkennen.Het heet de Billingsmethode en klinkt erg aannemellijk.
Gaan we ook maar eens proberen,hihi.

Broccoli-> Drukke periode achter de rug gehad met verhuizing etc.. Dus slecht gegeten en weinig groenten. Ik eet normaal al wel aardig gezond, maar nu heb ik nog een extra steuntje!  
Die Billingsmethode klinkt idd aannemelijk.. Ben je wel alle dagen aan het klooien met cervixslijm haha.. Maar is idd de moeite waard denk ik!
Ik hoop idd ook dat ik er niet al te stressy onder wordt.. Als je ongi wegblijft enzo, dan ga je toch stiekem zitten hopen.. Daardoor kan het juist langer wegblijven, en dan is de teleurstelling nog groter denk ik..
Ik heb gisteravond ook even gekeken op een site voor jonge(re) moeders, maar daar werd ik niet echt blij van.. Allemaal ongelukjes leek het wel, en het ene rampverhaal over partners en ouders na het andere..
Dus ik ben blij dat ik hier iets betere verhalen lees, die met het zelfde bezig zijn etc..
Groetjes !

Hallo allemaal,

Wat gezellig, heel wat berichtjes om bij te lezen! Welkom Mitsj, wat gezellig dat je met ons mee kletst! En wat je werk betreft, ik kan me alleen maar aansluiten bij wat Wonderwensje zegt... Gewoon er lekker voor gaan en wanneer je zwanger bent kun je nog zien, misschien zijn ze ineens WEL flexibel op je werk of kom je een leuke vacature tegen... je kan altijd informeren en aangeven dat je zwanger bent dus dat je er een paar maandjes uit zal liggen dan kun je altijd afwachten hoe ze reageren... En idd, in je zwangerschapsverlof heb je ook genoeg tijd om te solliciteren en alles in de gaten te houden.

Nou, hier dan ook even wat goed nieuws van mijn kant, jaja... er is hoop. Vandaag kwamen vrienden van ons op bezoek, net terug van hun huwelijksreis... en.... 1e keer raak! De eerste zwangerschapstest zei... zwanger... (maar ze twijfelde... zijn dit nou echt 2 strepen?), de 2e zei... niet zwanger... toen hebben ze de volgende ochtend weer een test gedaan ZWANGER!!! Dus, zo blijkt maar weer... ochtendurine liegt niet! Blergh... baalde wel, ik wil ook klussen, maar goed volgende ronde maar weer. Had de apotheek gebeld en die zei dat ik met die antibiotica 2 tot 4 weken geen sex mocht hebben (zonder condoom) dus deze heeeeeele periode gaat aan ons voorbij. Nogmaals, sta er helemaal achter maar na dat babynieuws van vandaag dacht ik... jaaaaaaa, ik wil ook, ik wil ook!!!

Gister 2 feestjes gehad en door de antibiotica al eens kunnen ervaren hoe het is om op 2 super gezellige feestjes NIETS te mogen drinken... en als enige nuchter te zijn. Hmmm, met een wondertje in mijn buik prima, maar in dit geval...

Heb je al geklust wonderwensje? Is waarschijnlijk nog te vroeg, maar je kan nooit te vroeg beginnen he? Hihi!!

Ik slik trouwens ook al foliumzuur en wij hebben ook nog niets gekocht. Bij ons zijn er al redelijk veel 'gezinnetjes' dus afkijken kan wel, maar iedereen doet het toch op zijn eigen manier en ieder kindje heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing. Maar tis wel handig ja...

Veel liefs!

Hey!

Ik verwacht niet dat ze soepel zijn op mn werk, want ik werk samen met het hoofd van de afdeling fulltime, mn 4 andere collega's werken allemaal parttime..
Maar goed, dat moet hun probleem zijn eigenlijk, en niet het mijne..
Volgende week maandag moet ik volgens de berekening op mn best zijn, dus dan sowieso maar flink aan de slag hihi.. Tot die tijd maar goed oefenen.. Het schijnt dat de man zn spulletje niet te lang stil moet staan, schijnt beter te zijn voor de kwaliteit en beweeglijkheid  als hij om de 2 a 3 dagen zn spulletje eruit kwakt hihi..
Verder heb ik ook nog geen spullen hoor, alleen die kinderwagen. Die was toen zooo goedkoop dat we hem wel mee moesten nemen! Maar ik wil het lot ook niet tarten verder! Kan het niet laten om af en toe ff in de hopelijk toekomstige babykamer te gaan staan en ff te bedenken hoe het zou zijn.. Denken jullie ook al wel over het inrichten van de babykamer en wat je mooi zou vinden etc?

Groetjes en tot snel!

Terug
Bovenaan