Tsjonge jonge... wat een heftige discussie zeg!
Tja, ik kán het niet laten, ik moet hier ook even op reageren..
Gerdientje natuurlijk heb je het recht om jouw mening te uiten, en je staat volkomen in je recht als JIJ er zo over denkt... Het gaat er alleen even om dat een mening soms heel erg kwetsend kan zijn... Ik heb het verhaal van dromer niet kunnen vinden, maar wat ik uit de andere berichtjes kan opmaken is dat dromer een homosexuele man is die zwanger is dmv een draagmoeder.. Nou is op zich het concept draagmoeder al niet zo raar want niet alleen homosexuele stellen schakelen een draagmoeder in. Wat dacht je van hetero stellen die geen kinderen kunnen krijgen? Die gaan ook vaak op zoek naar een draagmoeder.
Daarnaast is het heel goed dat een man zich verdiept in het begrip zwangerschapskwaaltjes... Kijk een hetero man die bewust voor een kindje heeft gekozen met zijn vrouw/vriendin maakt al die kwaaltjes vanzelf mee, hij leeft namelijk onder één dak met een zwangere.. Maar dromer heeft dat niet.. Door zich zo dicht mogelijk bij de zwangerschap betrokken te kunnen voelen vraagt hij er dus om op een zwangerschaps forum waar hordes zwangere vrouwen rondstruinen. Dé perfecteplekdus om je kennis even bij te schaven!
Over het feit dat een homosexueel stel een kindje wil, tja dáár heeft ieder zo zijn eigen mening over en ik vind dat dat moet kunnen. Als iedereen het maar altijd steevast met elkaar eens is, is de wereld ook zo saai! Het enige is, wat ik al aan het egin van dit berichtje zei, is dat het soms verstandig is om je mening óf voor je te houde óf wat subtieler te brengen... Mensen kunnen zich echt heel erg rot gaan voelen en aangevallen. En dat willen we niet toch?? Dit moet een happy forum zijn voor happy mensen, en ik vind niet dat dit de plek is om een discussie te voeren over homosexualiteit en geloof... Ik zelf heb er geen moeite mee dat een homosexueel stel een kindje wil... en zoals iemand anders al zei een homosexueel stel zal er over het algemeen tien keer meer over hebben nagedacht dan een heterostel. Dus die zullen er zich in eerste instantie veel meer in hebben kunnen verdiepen...
Tja, en als het een meisje wordt en er dan twee papa's zijn en geen mama, ook al weer wat iemand anders al eerder meldde, er zijn ook alleen staande vaders.. moeders die overleden zijn, moeders die de kinderen en vader verlaat... dus ik denk niet dat dat nou het grote probleem is waar je mee zit?
Groetjes,
Sharon