Ik vind het raar!

Ja vind ik ook.
Juist door het geloof respecteer ik iedereen en heb ik geleerd dat iedereen gelijk is.
Ik heb geleerd dat iedereen in Jezus ogen gelijk is en dat Hij iedereen even lief heeft.
Voor iedereen is even veel Genade.
en dat wij niet mogen oordelen.
Maarja iedereen gelooft anders.
Maar wou dit ff duidelijk maken zodat wij gelovigen ook niet in een hokje geduwd worden.

Groetjes Jacq

geloof mag ik dan vragen wat jou geloof is?
en idd als er geen geloof zou zijn zou de wereld er idd een stuk rustiger uitzien dat is gewoon een feit of een geloof.....
maar goed nogmaals ik vind het onwijs gaaf dat het tegenwoordig kan 2 mannen of 2 vrouwen die een kindje krijgen.
die kinderen zullen met net zoveel liefde worden opgevoed als een man en een vrouw meschien nog wel meer.
maar goed ik heb mijn zegje gedaan ook wat betreft over gerdientje wat ik wil dan wel weten wat jou geloof is als je zo graag wilot dat er jou 2 kindjes worden gegeven en het uiteindelijk maar 1 blijkt te zijn dat je maar blijft hopen dat er toch 2 kindjes in je buik zitten.
maar goed ik zal er verder over op houden en ga lekker genieten van mijn zoontje.
liefs mij

Tsjonge jonge... wat een heftige discussie zeg!

Tja, ik kán het niet laten, ik moet hier ook even op reageren..

Gerdientje  natuurlijk heb je het recht om jouw mening te uiten, en je staat volkomen in je recht als JIJ er zo over denkt... Het gaat er alleen even om dat een mening soms heel erg kwetsend kan zijn... Ik heb het verhaal van dromer niet kunnen vinden, maar wat ik uit de andere berichtjes kan opmaken is dat dromer een homosexuele man is die zwanger is dmv een draagmoeder.. Nou is op zich het concept draagmoeder al niet zo raar want niet alleen homosexuele stellen schakelen een draagmoeder in. Wat dacht je van hetero stellen die geen kinderen kunnen krijgen? Die gaan ook vaak op zoek naar een draagmoeder.

Daarnaast is het heel goed dat een man zich verdiept in het begrip zwangerschapskwaaltjes... Kijk een hetero man die bewust voor een kindje heeft gekozen met zijn vrouw/vriendin maakt al die kwaaltjes vanzelf mee, hij leeft namelijk onder één dak met een zwangere.. Maar dromer heeft dat niet.. Door zich zo dicht mogelijk bij de zwangerschap betrokken  te kunnen voelen  vraagt hij er dus om op een zwangerschaps forum waar hordes zwangere vrouwen rondstruinen. Dé perfecteplekdus om je kennis even bij te schaven!

Over het feit dat een homosexueel stel een kindje wil, tja dáár heeft ieder zo zijn eigen mening over en ik vind dat dat moet kunnen. Als iedereen het maar altijd steevast met elkaar eens is, is de wereld ook zo saai! Het enige is, wat ik al aan het egin van dit berichtje zei, is dat het soms verstandig is om je mening óf voor je te houde óf wat subtieler te brengen... Mensen kunnen zich echt heel erg rot gaan voelen en aangevallen. En dat willen we niet toch?? Dit moet een happy forum zijn voor happy mensen, en ik vind niet dat dit de plek is om een discussie te voeren over homosexualiteit en geloof... Ik zelf heb er geen moeite mee dat een homosexueel stel een kindje wil... en zoals iemand anders al zei een homosexueel stel zal er over het algemeen tien keer meer over hebben nagedacht dan een heterostel. Dus die zullen er zich in eerste instantie veel meer in hebben kunnen verdiepen...

Tja, en als het een meisje wordt en er dan twee papa's zijn en geen mama, ook al weer wat iemand anders al eerder meldde, er zijn ook alleen staande vaders.. moeders die overleden zijn, moeders die de kinderen en vader verlaat... dus ik denk niet dat dat nou het grote probleem is waar je mee zit?

Groetjes,

Sharon

Hoi,
ik zit deze discussie ook te lezen en sluit me helemaal aan bij Sharon.
Groetjes en veel plezier allemaal op het 'Happy forum' !!!
Anne

En wat waren de communisten dan? En de Neo Nazi's? Mensen de twee grootste tirannen Hitler en Stalin van de vorige eeuw waren atheïst, zonder geloof dus en moorden mensen juist uit om hun geloof, dus wees alsjeblieft voorzichtig met dit soort uitspraken.
En persoonlijk maak ik het meer dan mij lief is mee dat juist mensen zonder ook maar enig geloof zich haatdragend en respectloos gedragen ten opzichte van mij. Ik zou maar dom zijn en hoe waar haal ik het vandaan uberhaupt te geloven. Echt waar respectloosheid komt voor in alle hoeken van de samenleving en heeft mij inziens echt maar dan ook echt niets te maken met religie.

groetjes,
Wietske

ieder ze eigen mening
ik wil alleen zeggen welkom op dit forum dromer en van harte met julie zwangerschap geniet ervan. liefs quinny p.s heerlijk een man die zich zo inleefd in de zwangerschaphormonen

juist ja,

dus zoals ik al zei....al siedereen lekker gelooft wat ie gelooft zonder een ander daarmee lastig te vallen (lees: te verdoordelen etc) zou het een stuk rustiger zijn...

ik heb nog nooit waar dan ook zoor me achter mn geloof vercholen, ik denk wat ik denk en dat mag je niet achter een geloof plakken, je kunt toch niet klakkeloos geloven wat een geloof zegt? dat zou erg onhandig zijn en in deze tijden ook onmogelijk

gr brenda

Terug
Bovenaan