HALLO MENSEN!!
Tijd voor cup-a-soup ofzo?? Jemig... we leven in 2006 hoor, niet meer in de middeleeuwen.
Iedereen weet dat man-vrouw, vrouw-vrouw, of man-man tegenwoordig kinderen kunnen krijgen, Paul de Leeuw is daar een mooi voorbeeld van!!
Dromer komt hier zijn verhaal vertellen. Wat getuigt van vertrouwen, want het is niet zomaar iets wat je vertelt, vooral omdat er mensen zijn die er heel hard over oordelen. Natuurlijk mag je je eigen mening hebben, maar bedenk wel dat je er mensen mee kan kwetsen!! Respect is waar het om gaat.
Voor ons is het misschien heel normaal om met je man een kindje te krijgen, maar voor dromer ook, dus ik zie niet in waarom hij hier niet welkom zou zijn of niet zo horen hoor!
En wat betreft het uitleggen aan kinderen: Je vertelt toch ook dat sinterklaas bestaat of niet?? Kinderen nemen de situatie zoals het is, denken daar verder niet bij na, zullen dat pas gaan doen als er mensen zijn die er vragen over gaan stellen.
Ik werk op een kinderdagverblijf, dus zie dit soort dingen echt dagelijks! Zo heb ik bijv meer donkere dan blanke kindjes op de groep.. Denk je dat de groep hierdoor in tweeen valt? Nee hoor, ze spelen gewoon en zien niet eens dat de ander een andere kleur heeft. En zo zouden wij volwassenen dat ook moeten doen, gewoon kijken naar het mens en niet naar de buitenkant!
En ik ken zat kinderen die met hun ouders er een stuk slechter aan toe zijn dan de kids uit man-man of vrouw-vrouw situatie. Het gaat erom dat er goed voor het kind word gezorgd en goed word opgevoed, het maakt niet uit of dat nou door man-vrouw of anders word gedaan!
Dromer, trek je er maar niks van aan, je bent hier hartstikke welkom en geniet van je zwangerschap!!
Tenslotte, als je niet had gezegd dat je een man was, had niemand het raar gevonden?!! Toch?
Groetjes, Grover