Ik vind het raar!

Dames,

Ik vond het inderdaad ook vreemd van Gerdientje dat ze er zo over dacht. Maar Vera jij hoeft inderdaad ook geen persoonlijke haal terug te geven. En als jij vindt dat Gerdientje er een andere vreemde opvatting (betreffende haar tweeling) op na houdt dan is het voldoende om in dat topic te reageren.
En ik geloof dat de mannen onder ons prima voor zichzelf kunnen opkomen. Ik heb het idee dat de reacties die er verder allemaal nog volgen geen toegevoegde waarde zijn en in de sfeer raken van het afkraken van Gerdientje. Terwijl ze er best een andere mening op na mag houden, ook al is deze slecht ondebouwt. Uitleggen waarom wij er anders over denken lijkt me meer dan voldoende.
Dus wordt niet te haatdragend tegenover elkaar.

groetjes,

Wietske

Tsjonge wat een discussie!
Ik kan me wel indenken wat Gerdientje bedoeld. Ik kan er namelijk ook niet achter staan vanwege mijn geloof maar ik vind wel dat iedereen evenveel recht heeft om mee te praten op het forum zolang ze maar eerlijk zijn en dat is dromer ook.
Laten we niet te hard tegen elkaar worden en elkaar respecteren.

Meiden,

Waar gaat dit nog over!!!!    

Wie niet alles heeft gelezen:  
Dat ik het een vrouwenforum noemde, kwam voort uit de gedachten dat ik er van uit ging dat er geen mannen op dit forum zouden zijn.  Ik heb wel eens een man gezien, maar die schreef dan wat op voor zijn vriendin.
Maar dit was er een die zelf over zwangerschaps kwaaltjes e.d. vragen had!?. Vandaar dus. Ik heb dus al eerder gezegd dat het beter was als ik het een "jongegezinnen forum" had genoemd.  

Ik blijf er bij dat ik het niet goed vind voor kinderen dat ze 2 vaders hebben.  Dan heb ik het niet over het opvoeden. Dat zal een vader  net  zo goed kunnen als een moeder...    Maar  stel dat het een meisje wordt, en is op een leeftijd dat ze borsten krijgt en ongesteld wordt.  Dan moet  het  dus naar een van de  vaders toe, om te zeggen  waar ze last van heeft.  En papa  mag mee bh'tjes kopen, en maandverband aanschaffen.  Zie het al voor je dat je vroeger met je vader dat  soort dingen deed???  Ik niet.   Nu hoop  ik dus dat de draagmoeder daar inderdaad voor gaat zorgen.

En het rijmt niet met mijn geloofsovertuiging dat 2 mannen samen  kinderen kunnen krijgen.  Idem dus  2 vrouwen.    

Ieder toch zijn eigen mening??????

Hai Gerdientje,

Heb jij wel eens van het begrip alleenstaande vader gehoord? Of moeders die hun man met kinderen laten zitten? Dan zijn de meiden toch ook alleen op de vader aangewezen?
En net zoals een alleenstaande moeder. Een jongen krijgt z'n eerste natte droom, een baard in de keel. Allerlei andere zaken waar je dan als vrouw mee te maken krijgt en niet zoveel vanaf weet.
Hier een situatie uit eigen ervaring hoe een vader met een dergelijke situatie om kan gaan, als antwoord op je vraag.
En mijn ouders waren (en zijn nog steeds) gewoon getrouwd toen ikzelf voor het eerst ongesteld werd, maar ik was met m'n vader een weekje weg op dat moment. Paniek in de tent? welnee. Als goede vader had hij daar van alles over gelezen. Hij had mijn moeder gebeld dat ze nu een vrouw als dochter hadden. We zijn naar de drogist gegaan en mijn vader heeft gevraagd wat prettig maandverband was. Ik durfde dat niet en was heel blij dat ik niets hoefde te zeggen. En vervolgens is hij het me gaan vieren en kreeg ik voor het eerst een glas wijn bij het eten. En ik mocht het grootste ijsje van de kaart uitzoeken.
Ik denk dus dat mannen dit prima kunnen.
Ik heb redelijk wat homosexuele vrienden, en eigenlijk hebben zij allemaal een zeer uitgebreide vriendinnenkring.
Ook is een goede vriend van mijn ouders weduwnaar en heeft 2 dochters. Voor zaken waarvan hij vindt het prettig is dat een vrouw daarmee over z'n dochters babbelt belde hij meestal naar mijn moeder.
Het zijn nu 2 heerlijke vlotte jonge vrouwen geworden en beiden dragen BH's en gebruiken tampons. Dat vindt echt z'n weg wel.
Maar goed tegen geloofsredeneringen valt niets in te brengen. En ik vind het je goed recht dat je vanuit dat oogpunt er wellicht moeite mee hebt dat 2 mannen of 2 vrouwen een kind opvoeden. Echter je kunt hier niet oogkleppen voor opzetten. Het gebeurt toch. En je kan er maar beter op voorbereid zijn, want hoe je het ook went of keert, homosexualiteit   is nou eenmaal iets dat wordt geaccepteerd binnen onze maatschappij en dergelijke gezinssituaties zullen steeds vaker gaan voorkomen.

Groetjes,
Wietske

Kijk nu komt de aap uit de mouw. Het ging dus niet om het feit dat er een man op het forum is, maar het ging om het feit dat het een homosexuele man is die met een andere man een kind gaat opvoeden.

Dat vind ik persoonlijk een hele andere discussie, waar ik niet in mee zal gaan.

Gefe volgende keer even precies aan wat je discussie punt is, want nu was het wel heele rg verpakt.

Miep

hoi hoi
aha het was dus jou geloof.sorry hoor maar wij zijn niet gelovig en ik weet dat ik hier een hele gevaarlijke uitspraak ga doen maar als je het mij vraagt is de wereld beter af als niemand zou geloven.ik laat mensen die geloven in hun waarde en vindt dat mensen die geloven ook iedereen die niet geloofd in hun waarde moeten laten.
sil

pfff dus daar ging het om......nou gedien je had het wel meteen op kunnen schrijven maar weet denk ik zelf ook al dat het echt onzin is.....
al is dat wel watjij dnekt en dat moet je dan idd maar denken al denk ik dan wel weer dat we zonder mensen die mensen in hokjes stoppen (zeker verscholen achter het geloof) vee; beter af zouden zijn kijk toch eens wat er om ons heen in de wereld gebeurd allemaal

sil ik ben het bijna met je eens laat mensen vooral geloven maar daar ene ander niet mee lastig vallen, iedereen gelooft maar een eind weg maar doe dat vor jezel fen probeer niet een ander je ideeen op te dringen, zou een stuk vriendelijker wereld zijn dan

gr brendaa

Nou komen we in een hele andere discussie, maar dat geeft nix. Hou wel van discussie!
Ik ben van mening dat iedereen maar moet geloven wat ze willen geloven. Heb alleen een gruwelijke hekel aan het feit dat veel gangbare geloven anderen zo veroordelen. Waarom is dat nodig. Kijk inderdaad maar naar het nieuws hoeveel haat de diverse geloven oproepen. Als je ergens in wil geloven, doe dat dan alleen voor jezelf en bepaal dan alleen voor jezelf hoe je moet leven. Altijd dat gewijs naar anderen die HET NIET GOED DOEN. Bah!
Of je gelooft met liefde voor iedereen (OOK ANDERS DENKENDEN) en anders kun je maar beter niet geloven in mijn ogen. Daar vallen genoeg doden door.
Ivy
Ps: heeft echt nix meer met zwangerschap te maken, maar geeft niet.

Terug
Bovenaan