Ik weet het nu echt niet meer...

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Een tijdje geleden heb ik hier al eens een topic geplaatst omdat ik niet meer wist wat ik moest doen met mijn dochter. Ze slaapt heel slecht en huilt veel. Ze is nu bijna 1 jaar oud en de situatie is eigenlijk niet veranderd. Ondanks adviezen en hulp uit verschillende hoeken, waar we overigens wel heel blij mee waren!

Dit is een beetje de situatie:
's Nachts veel huilen, vannacht moesten we er vier keer uit.
's Ochtends geen trek, met veel pijn en moeite wat pap en melk naar binnen. Ze is moe, maar als ik haar na het spelen op bed leg, brult ze de hele boel bij elkaar. Dus toch maar weer uit bed...
Middageten gaat ook moeizaam. Fruit wil ze nauwelijks, boterhammetje gaat met tegenzin en heel veel entertainment van mijn kant voor een deel naar binnen. Gaapt tijdens het eten, dus daarna weer naar bed. Zelfde situatie als 's ochtends... Dus weer hard huilen en niet slapen.
Daarna even spelen en  ook dan veel huilen  en daarna  een flesje op de bank bij mama. Ze is zo moe dat ze bijna vijf minuutjes slaapt als de fles op is (ja, die heeft ze maar mooi op!) Daarna schrikt ze weer wakker.  Vervolgens probeer ik haar  voorzichtig op bed te leggen, zonder succes. Ze voelt warm aan, heeft 38,2 C. Niet echt te hoog dus, maar ze hoest ook. Verder heeft ze veel oorpijn. Vorige week bij de huisarts druppels gekregen om haar neus open te houden. Die druppels mag ik eigenlijk niet meer gebruiken (mag maar een paar dagen), maar mijn huisarts wil me verder niet helpen. In een week tijd is er bijna een heel pak zetpillen voor 1 jaar en ouder doorheen gegaan. Ze weegt ruim 11 kilo, dus die zwaardere mag ze wel hebben. Heb ik bij de apotheek gevraagd.
Dan zo maar weer avondeten proberen. En  vervolgens rond 19:00 / 19:30 uur naar bed. Hoe lang is ze dan al wakker?!?! Vanaf vanochtendvroeg. En dus 's nachts vier keer huilen en wakker geweest.

Als ze net zo slecht zou eten als ze slaapt, zouden we dan wel serieus genomen worden en wel worden geholpen? Ik denk het eerlijk gezegd wel.
Jullie vinden toch ook dat een baby hoort te slapen? Natuurlijk, de een meer dan de ander. Maar dit gaat zo al bijna haar hele leven lang.
Voor mijn man en mij is het echt heeeeeeeeeeeeeeel zwaar, we krijgen ook geen hulp van anderen. Ik weet het echt niet meer..... Maar wachten tot maandag en dan de huisarts weer bellen? Alsof die ons nog ergens mee helpt?

We proberen al die tijd echt wel positief te blijven. We hadden ons ook sterk voorgenomen om van 2009 een beter jaar te maken dan van  2008. Maar op een gegeven moment kan ik niet meer positief blijven denken. Het houdt een keer op. Misschien als de nachten beter gingen, maar dan nog zouden de dagen loodzwaar zijn. Pfffffffffffff
Sorry, maar ik moest het echt even van me af schrijven.

Groetjes, Dory

Hallo meis,

Wat naar voor jullie en helemaal voor je kleine meid.
Ben je al eens bij een osteopaat geweest?
Onze kleine man wilde vanaf 7 weken ook niet meer slapen. Het bleek een blokade in zijn nek te zijn. Wij kwamen er heel snel achter, gelukkig. Maar ik hoor ook verhalen dat mensen er pas na een jaar achter komen.
Het kan nooit geen kwaad om even te laten kijken. Hij controleerd het hele lichaam.
Want ik ben het absoluut met jouw eens, een kind hoort te slapen!!!!!!

Succes

Groetjes

Hoi Suno,

Ja, de osteopaat zijn we al geweest, maanden geleden al. Die vond inderdaad vanalles in haar nek en hoofd, vanwege de vacuümbevalling. De behandelingen lieten haar wel minder overstrekken. Maar helaas dus niet het gewenste resultaat: een tevreden kind dat lekker slaapt en niet zo veel huilt.
Ik ben wel heeeeel blij dat jij het met me eens bent dat baby's horen te slapen. In mijn omgeving vindt iedereen me maar overdrijven, namelijk...
Groetjes,
Dory

Hoi,

Ahhh wat vind ik dit ontzettend sneu zeg!!!!
Voor zowel jullie kleintje als voor jullie zelf.
Kan me voorstellen dat je helemaal kapot bent, want dit breekt je echt een keer op.
Vind het helemaal naar dat jullie gewoon niet serieus worden genomen. Zowel van anderen niet als van je huisarts.
Ik zou ook zeggen osteopaat, maar dat had je al gedaan. Of misschien een chiropracter?? Daar zijn wij 2x met yordi heen geweest en toen was er al veel verbetering.( yordi had ook een blokkade in de nek zitten en had daarom een sterke voorkeurshouding en huilde ook best veel)
Of ik dacht zelf toen ik het las,misschien een oorontsteking?? Want dat schijnt voornamelijk ook zeer te doen als ze gaan liggen. Tenminste dat had ik gelezen,weet zelf dus niet of dat klopt. Zomaar wat ideetjes hoor die me te binnen schieten.

Nou meid, helas kan ik niet meer voor je betekenen, maar ik hoop dat jullie toch snel hulp krijgen en dat je er achter komt wat het is, want dan krijgen jullie allemaal eens rust. Denk aan je meid

Liefs marielle

Heeellll herkenbaar!
Hebben wij ook gehad!
(ostepaat, week ziekenhuis,medicatie reflux, stenen, bedje veranderen,slaapzakje,inbakeren,voeding, enz enz enz enz enz enz enz enz!!!!)
Maar weet je, je krijgt van iedereen adviezen
De één zegt dit de ander zegt dat.om ziek van te worden!! want ze zijn allemaal goed bedoelt hoor... maar wat de één tegen spreekt.spreekt de ander je juist toe.
Mensen komen met de osteopaat, tandjes, stralingen enz enz enz enz. Mensen gaan zeggen dat het door jou komt en weet ik het allemaal!

Wat ik je kan vertellen is hoe wij het hebben gedaan.
Ook dit zal de één niks vinden de ander wel.
Doe er mee wat je er mee wilt doen.

Wij hebben dit ook gehad
elke nacht waren we in de weer Hup er maar weer heen.
Op een gegeven moment een fles geven snachts, bij ons pakken niks hielp meer.
Wij hebben er toen voor gekozen om hem te laten huilen snachts.
Ii von ik heleeeeemaaaaall niks! Was er zwaar op tegen. werd er verdrietig van.. maar ikkan je zeggen voor ons heeft het geholpen!!
Echt waar het is zwaar en doorzetten want ze kunnen er wat van...krijsen!
In het ziekenhuis zeiden ze: meid het maakt niet uit hoe ze huilen ze mogen bed schreeuwen.

Wij hebben tegen elkaar gezegd dat we het gingen proberen, hadden namelijk al alles geprobeerd behalve dit.
Dus vreselijke nachten gehad!!! Voelde me een slechte moeder maar mn man hielt vol. doorzetten!
En het werkt!!!!

We gaan er helemaal niet meer naar toe laten hem.
maar hij slaapt! Terwijl hij altijd   huilde precies zoveel als bij jullie!!
Alleen hij huilde altijd de hele nacht achter elkaar!!! Vreselijk!! We waren kapot!!! echt stukken! Belachelijk ik kon niet eens meer woorden opschrijven zo erg! echt waar haha!

Je moet er mee doen wat je er mee doen wilt.
Misschien past het niet bij je maar het is het proberen waard,
Probeerr het niet een nachtje een paar nachten misschien wel weken. Af en toe een mindere nachts is niet erg maar altijd.
ze zeggen wel als ze nachts beter slapen doen ze dat overdag ook en andersom.

Wij hebben ook als meneer uit bed is meteen moe is. en niet altijd willen slapen. maar begin eerst is met één ding.. de nachten zijn het minst denk ik..

succes!!

Groetjes

Hoi Dory,

Als ik jou verhaal zo lees dan kan ik me goed voorstellen hoe je je voelt. Helemaal op en doodmoe. Maar jullie meisje zal ook wel hartstikke moe zijn.
Ik zou in eerste instantie ook zeggen ga naar de osteopaat, maar dat hebben jullie al gedaan. Heeft hij wel de hele behandeling afgemaakt? Want dat is natuurlijk wel belangrijk anders heb je er nog niks aan.
Maar misschien heeft ze zoals nog iemand schreef inderdaad wel oorontsteking. Ik heb dit een paar jaar geleden zelf gehad en als je dan gaat liggen is het nog veel erger.

Wat ik absoluut belachelijk vindt is dat jullie huisarts jullie niet serieus neemt. Je zou zo iemand toch. Kunnen jullie ook niet via het CB een afspraak bij de kinderarts krijgen? Misschien dat die een oorzaak kan vinden.
Ik zou alles op alles zetten als ik jou was, want dit hou je niet lang meer vol en jullie meisje ook niet.

Ik ben het trouwens helemaal met je eens dat kinderen moeten slapen. Als ze overdag dan wat minder slapen ok, maar 's nachts moet er toch geslapen worden.

Ik wens je er veel sterkte mee en voor 2009 veel slaapplezier!
Hou je ons op de hoogte?

Groetjes Anne

Hoi Dory,

Geloof me, dat de buitenwereld zich er niet mee moet bemoeien. Ik doe het nu zelf ook, maar goed...
Door al die adviezen word je inderdaad helemaal warrig.
Maar ik snap niet dat mensen kunnen zeggen, dat een kind niet zoveel slaapt. Ieder kind is verschillend, maar ze horen toch wel regelmatig te slapen. Ieder kind!!!!!!!!!

Maar goed, ik zou als ik jouw was, toch nog een keer naar een osteopaat gaan. En als ik heel eerlijk ben, ben ik het ook wel met mijn voorgangster eens. Al is het niet zo leuk om te horen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat het wel een beetje per kind verschilt.
Toen ik met mijn zoontje naar de osteopaat was geweest, had ik echt ineens "dat andere kindje". Hij sliep weer en huilde vrijwel nooit meer. Tot een maand of 2 later! Hij begon weer vreselijk te huilen, dus wij weer terug naar de osteopaat. Hij moest lachen toen hij mij terug zag en zei dat hij me al weer vewachten. Er was namelijk niets met hem aan de hand. ( hij heeft hem wel nagekeken hoor) Hij zei gelijk dat het gedrag was en dat ik hem moest laten huilen. Eerst vond ik de man niet goed wijs. Maar naar een paar nachten ben ik het  toch ook  gaan proberen. We hebben s'nacht rechtop in ons bed gezeten toen hij weer kwam. We lieten hem huilen. Oke, wij hadden weer mazzel, hij huilde maar 13 min en de volgende nacht probeerde hij het weer even en dat was het. Hij heeft nooit meer gehuild. Niet overdag en niet s'avonds.
Ik weet dat je hier niet zoveel aan hebt, maar je weet maar nooit. Ik heb met tranen in mijn ogen, mijn allerliefste kleintje laten huilen, maar echt het hielp. En geloof me, ik heb echt een binding met mijn kind! Hij voelt zich niet verlaten of wat ze er allemaal over kunnen zeggen. Nee, ik heb een heel tevrede, makkelijk, altijd vrolijk mannetje.

Echt ik hoop dat het iets helpt!!!!
Ga anders met iemand praten, die je wel serieus neemt, maar laat je niet afschepen.

Succes  
Groetjes

Hey Meid!
Allereerst wil ik even zeggen dat je niet zeurt en dat je helemaal gelijk hebt. Dit is geen gezonde situatie voor een kindje van bijna een jaar.
Heb nog wel een paar vraagjes voor je. Heb je het bedje al schuin gezet als ze last heeft van haar oortjes?
Ten tweede ben ik wel benieuwd naar de behandeling die de osteopaat heeft gedaan. Hoe ging dat in zijn werk?
Zelf ben ik met onze dochter, toen 4 maand, naar de chiropractor gegaan en dat heeft heel veel geholpen. Niet direct, maar wel na  een aantal behandelingen. Las daar een papier en daar stond ondermeer dat er wel eens kinderen van twee/drie jaar behandeld worden die ook eetproblemen hebben, moeilijk eten, enz. Die bleken bijna allemaal huilbaby's geweest te zijn en na behandelingen ging het al een stuk beter.
De chiropractor bij ons tikte met een soort van tikapparaatje tegen de wervels om de onderliggende spieren te ontspannen.
Ik denk dat je door alle toestanden in een vicieuze cirkel bent beland. Is er niet iets van opvoedingsondersteuning ofzo? Niet dat ik wil zeggen dat je het niet goed doet, maar misschien kan iemand anders er een ander licht op laten schijnen. En waarschijnlijk ben je ook niet de enige of eerste met dit probleem en hebben zijn wel een oplossing waar je zelf nog niet aan gedacht hebt.
Het laten huilen vind ik zelf ook wel een optie.. niet dat dat gemakkelijk is, is juist erg moeilijk, maar heeft ons wel geholpen om ritme erin te krijgen.
O ja, schiet me nog even wat te binnen over het eten.. Onze dochter heeft dat een tijdje gehad en op een gegeven moment heb ik alles uit de trucendoos gehaald om haar maar te laten eten. Toen las ik een stukje van de psycholoog die ook bij schatjes werkt. Zij schreef dat wanneer een kind niet wil, niet aandringen een paar keer proberen en het bord weg zetten. Is heel moeilijk, maar hoe minder circus ik er van maakte hoe beter ze ging eten. Al na een paar dagen. Vergt wel doorzettingsvermogen, want ik wilde maar dat ze goed at, maar hoe meer ik dat wilde, hoe meer zij weigerde.

Oh, wil je zo graag helpen, maar weet eigenlijk ook niet hoe. Dit zijn dingen waar ik veel aan heb gehad en hoop van harte dat het werkt bij jou, maar kan me ook heel goed voorstellen dat je alle tips goed zat bent.
Sterkte, ga  naar je huisarts en laat je niet afschepen!
Liefs,
Karlien

Terug
Bovenaan