Ik weet het nu echt niet meer...

Hoi Dory,
Wat erg....kan ik alleen maar zeggen, jullie lijken inderdaad echt alles al hebben te overwogen....Ik gaf je de tip eens een andere osteopaat te overwegen, maar als je daargeen heil in ziet moet je het niet doen.Wat ik je alleen wel kan zeggen is dat je schreef dat je nu niet een andere of juist nog eens naar dezelfde osteopaat wil gaan omdat je kindje nu niet goed stil kan liggen....Ik ben met mijn kids ook geweest, die echt niet stil konden liggen, maar toch werden ze vrij makkelijk behandeld.Gewoon zittend, en bij mijn oudste dochter gewoon staand.Ik weet niet waar je woont, maar mijn osteopaat is mijn held!Hij helpt mij zelfs voor mijn chronische darmziekte en mijn voedselallergie.Ik heb er ontzettend veel baat bij.Hij helpt dus niet alleen bij klachten zoals knel liggende wervels, of hevige spierpijn.Ook huilbabies behandeld hij.
Je woont vast niet in de buurt, ik woon in het Gooi en ben bij mijn weten nog niemand van dit forum tegen gekomen die hier in de buurt woont, anders had je hem misschien eens kunnen bezoeken, als je daarvoor zou open staan...
En het laatste wat mij te binnen schoot, er was nog iemand die begon over en evt. koemelkallergie, dat zou ook kunnen, of misschien een glutenallergie.Dat laatste heb ik.Maar als je kindje  zo huilt  vanaf de geboorte zou het niet echt een glutenallergie kunnnen zijn...Maar wie weet dus een koemelkallergie.
Het is echt  jammer dat je geen oppas hebt,  of een andere mogelijkheid om een beetje op adem te komen.Heb erg met je te doen.
Wij hebben de eerste 4 weken van het leven van onze 2e  dochter echt een hel meegemaakt.Op zoek naar de reden waarom ze 23,5 uur per 24 uur huilde....Huisarts  vond het overdreven om naar de osteopaat te gaan.
Kraamhulp begon eerder al over het kisssyndroom, maar we moesten eerst nog even aankijken hoelang het huilen aan bleef.Op internet hebben we gezocht naar dit syndroom, er bleek een lijst van 20 symptomen te zijn, onze dochter had er 18...En zo kwamen wij na 4 weken praktisch niet te hebben geslapen bij een osteopaat aan en na een uurtje  was ze rustig en viel ze in slaap....Wel 4 uur achter elkaar!En vanaf die nacht elke nacht.Na 8 weken was ze er helemaal vanaf.
Wat ik wil aangeven, waarschijnlijk is dit niet aan de orde bij jouw kindje, maar ik kan me de radeloosheid wel voorstellen die jullie nu doormaken.Wij trokken onze haren uit ons hoofd van wanhoop...nu kan ik zeggen, het waren maar 4 weken...4 weken ellende, maar toen leek het 4 jaar.....
Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden...sterkte en succes!
Groetjes Roos.

Hallo Dory,

Ik geloof dat ik niet echt duidelijk ben geweest.
Ik zou mijn kleine NOOIT laten huilen, als er echt iets aan de hand is!!!
Hij is de afgelopen 2 nachten erg angstig en als ik hem s'avonds op bed leg, begint hij te huilen. Ik loop dan iedere keer weer naar boven en knuffel hem en aai hem over zijn bol, zet zijn muziekdoosje aan en loop weer weg. Net zo lang totdat hij stil is. En dat was de eerste avond 3 keer naar boven lopen, de tweede avond maar 1 keer en gisteravond huilde hij niet meer.
Maar ik zou hem dan echt niet laten huilen of alleen laten. Maar ik haal hem er ook niet uit!!!
Ik bedoelde met laten huilen, dat het in SOMMIGE gevallen wel gedrag kan zijn. Daarom schreef ik er ook bij, dat het bij ieder kind verschild. En ik denk dat een ouder het zelf het beste weet, over hun kind.
Ik hoop dat ik nu wel duidelijk ben geweest..

Ik wil je heel veel sterkte wensen bij de huisarts en ik hoop dat hij je nu wel serieus neemt.

Groetjes

wow, wat een reacties heb jij gehad!
Begrijp me niet verkeerd hoor, maar heb ik gezegd dat ik mijn kleintje laat huilen als ik weet dat ie ziek is???
Als ik weet dat er wat aan de hand is laat ik hem ECHT NIET huilen hoor.
Maar een baby mag wel huilen vind ik.
Zo was ik eerst ik ook niet, gauw mn baby oppakken ooww kom maar, wat zielig. lekker bij mamaaaa
Maar het is niet zielig. Daar zullen mening moeders anders over denken, dit is MIJN mening.
een half uur laten huilen is niet lang hoor. laat dr maar eens huilen en kijk eens op de klok. 5 minuten lijken wel een half uur.
zoals ik al vertelde, mijn zoon heeft in het ziekenhuis gelegen.
Hier werd hij behandelt volgens het huilbabyprotocol.
wij konden een week uitrusten en hem konden ze observeren.
daar lieten ze hem ook huilen. en wij zaten in diezelfde kamer.
in het begin zat ik er ook te huilen. mijn man zei; waarom huil je nou? hij huilt nog maar 13 min.
ik schrok. leek wel een uur!
Hier hebben wij geleerd hem te laten huilen.
leuk is het niet,maar sommige kindjes hebben het nodig.
Ik werd makkelijker. overdag ook.
bij een teken van vermoeidheid hup op bed! was het brullen brullen brullen, en na een tijd nog zo dat het snot je om de oren vloog..paktte ik hem overdag er weer uit.
nie slapen? dan maar niet.

snachts niet! dan liet ik hem liggen, ik ging er niet eens meer naar toe.
moeilijk vond ik het wel, maar  het werkte!
Laatst een topic hier geopend beeldbabyfoon of camera.
Mensen zullen zeggen belachelijk!!!! ik zeg, ideeaaaalll!!!
Ik hoef er snacht niet uit. ik kijk op de babyfoon ja hij ligt op de dekens maar hij heeft een slaapzak aan. en ik hoef niet naar zn kamer, dus hoort hij mij ook niet.

jij moet het zelf weten wat je doet. allemaal adviezen, maar luister goed naar jezelf.
jij bent de mama en weet het eigenlijks wel best!
Als jij ECHT denkt dat er wat met je meisje is, moet je daar wat aan doen! Je niet laten afschepen. denk je dat het een manier van aandacht is? Dan moet jij goed bedenken wat je wilt.
kinderen weten wel degelijk dat als ze het op het gillen zetten hun papa of mama komen.
word geen slaaf van je kind. klinkt hard maar het is wel zo.
En ik weet ook heeeeel goed hoe jij je voelt. Heb het ook zelf meegemaakt, zegt al wat als ze in het ziekenhuis ons kindje een huilbaby noemen, dan weet jij wel hoe erg wij het ook gehad hebben. ALTIJD HUILEN!!!! nu niet meer..niet zoveelmeer in ieder geval.

vaak zijn we te betuttelend.. dat hoeft niet. je kindje gaat heus niet dood aan te laten huilen.
nogmaals dit is mijn MIJN MENING. doe waar jij je goed bij voelt. ik dacht maar zo; ik heb alles geprobeerd nog veel meer als wat ik hier heb verteld. ik dacht maar zo; deze ''formule'' werkt niet das wel duidelijk. ik heb nog 1 ding niet gedaan. dan pas kan ik zeggen nu heb ik het geprobeerd.
Het is ook niet 1 dag laten huilen misschien wel een week. maar als gauw zagen wij resultaat

succes ermee!

Hoi,

Ik weet hoe het voelt wanneer een kindje veel huilt, maar niet hoe het voelt wanneer dit al bijna een jaar zo is, het lijkt me vreselijk!!! Ik was na 3 maand al kapot, laat staan na een jaar.

Ik ga je geen advies geven hoe graag ik je ook wil helpen, alles wat ik kan bedenken is al genoemd. Doe wat goed voelt, maar het is niet normaal, dat is zeker!

Heel veel sterkte en een hele dikke knuf voor jou en je meisje!!!

Liefs Lientje

O, wat herken ik dit. Helaas.
Leah wordt nog 3-4x per nacht wakker. Slopend. Overdag gaat het beter gelukkig. Als ze een slokje borstvoeding krijgt, gaat ze meestal daarna weer slapen.

Maar niet alleen Leah, ik heb blijkbaar geen geluk met slapers. Alle 4 de kindjes sliepen niet goed. De oudste was een huilbaby en was precies zoals jouw dochter, Dory! Overdag en 's nachts niet slapen, niet kunnen slapen.
Achteraf gezien: overgevoelig/hooggevoelig kind, blokkade in nekwervels (veel te lang mee doorgelopen).

Ons 2e kindje sliep tot een half jaar niet door, maar vanaf toen ben ik een speentje gaan geven (i.p.v. voeding), dat werkte bij haar wel.

Mijn 3e kindje sliep ook nauwelijks 's nachts. Oorzaak: koemelkallergie en eczeem.

En nu Leah weer. Oorzaken? Wou dat ik het wist. W.s. ook erg gevoelig voor indrukken van overdag en heeft veel allergieen.

Ik ga binnenkort via alternatieve weg (bioresonantie) uitvogelen waar ze allergisch voor is. Werkt dat niet, dan een andere osteopaat.

Bij de andere 'huilebalkjes' ook veel gehad aan de osteopaat. Maar goed, dat heeft niet gewerkt bij jullie dus.

Ik weet hoe slopend het is, hoe je het soms niet meer kan zien zitten. Je wilt zo graag weten waarom je kindje huilt, dan kan je haar ook goed helpen.

Sterkte!

Hallo Dory

Ik vind het heel vervelend voor jullie maar ik probeer mee te denken heb je al een nachtlampje geprobeerd dat heb ik namelijk momenteel met shanice gedaan en dat werkt. Want die begint nou opeens te huilen als ze naar bed gaat en ze is ook niet lekker vrijdag was ze ook behoorlijk aan het huilen dat doet ze niet zomaar maar we zitten ook in de periode met verlatingsangst dus op een gegeven moment zei ik van ja nou laat ik er maar even huilen want ik weet het ook niet meer die val zo in slaap maar nee ik ben toch gaan kijken lag ze in de eigen spuug ik heb er gelijk opgepakt ben met er gaan douchen en mijn vriend heeft haar bed verschoont ennog kon ik er niet zomaar opleggen wat heb ik gedaan ik heb er meegenomen in mijn bed en op mijn buik gelegd en gewacht dat ze diep in slaap was en er op haar eigen bed gelegd en dat werkte wel gelukkig. Dit zijn mijn ervaringen ik weet niet of je er wat aan heb.

Shanice heeft alleen nog maar een middagslaapje van 13.00 tot 15:30 ze heeft meer niet nodig maar ja elk kind is anders je moet anders is zelf naar een andere arts gaan dat je eigen niet serieus voel genomen door je eigen huisarts heel veel succes ik ben toevallig vandaag bij het cb gewesst heb ook nog met de kinderarts gesproken een hele fijne vrouw over verkoudheid en virussen dat alleen een zoutoplossing een alternatief is mag langer dan een week gebruikt worden alleen die voor kleine kindjes dan die voor de oudere dus niet en ja ze zei ook met deze leeftijd tot met 2 jaar heb je dat gesukkel gewoon met verkoudheid e.d. daar is niks aan te doen helaas .
Ik zou zeggen heel veel succes ik hoop dat het snel overgaat   en dat je serieus word genomen

groetjes lisette

Allereerst, sorry dat ik misschien niet helder was over laten huilen. Door mijn chronische slaapgebrek heb ik niet helemaal duidelijk geschreven, geloof ik. Natuurlijk begrijp ik dat niemand een ziek kind laat huilen,maar ik wilde zeggen dat ik het moeilijk vind om in te schatten wanneer  mijn dochter  ziek is of niet. Omdat het huilen altijd doorgaat, namelijk. Dat wilde ik zeggen. Want een ziek kind troosten we allemaal natuurlijk.
Even een korte update.
Vanochtend de huisarts gebeld. De assistente wilde me eerst naar morgen afwimpelen, want vandaag zat al vol! Nou, ik vertelde dat ik niet dit weekend naar de dokterspost wilde gaan (had ik achteraf gezien misschien beter wel kunnen doen...) maar dat ik echt niet nog een dag ging wachten. Toen: "zucht, zucht, kijken of ik nog iets kan schuiven..." Eind van de middag kon manlief met haar terecht, ik moest werken.
Wat blijkt: beide trommelvliezen knal- en knalrood, Allebei de oren flink ontstoken dus! Verder ook nog een luchtweginfectie. Allemaal niet levensbedreigend natuurlijk, maar als ukkie (en als grote ukkie ook) wel genoeg om je behoorlijk beroerd te voelen. Hadden we toch gelijk!!!!!!!! Ze heeft nu penicilline gekregen, eindelijk!!!
Eten doet ze nog niet, maar ze drinkt gelukkig wel haar flessen. Dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Net voordat ze naar bed ging had ze precies 40 C koorts. Ze is net een kacheltje.
Hopelijk slaapt ze vannacht goed en hoest ze zichzelf ook niet wakker. Dan kan ze lekker gaan opknappen.
Ik begreep wel dat ze met penicilline wel vrij snel opknappen? Al binnen een paar dagen? Weet iemand dat?
Bedankt voor alle reacties, dat doet me echt goed.
Ik hou jullie op de hoogte!
Dory

Hai.......,

Het lijkt me verschrikkelijk als je hier in zit als ouders. Ons eerste kindje heeft ook altijd veel gehuild.
Voordat ons tweede kindje geboren werd hebben wij het boek van Ria Blom gekocht over regelmaat en inbakeren.
Daarin stond dat kindjes die geen duidelijk ritme aangereikt krijgen, steeds meer last krijgen van slaaploosheid, omdat ze niet gewend zijn in bed gelegd te worden, daar gelaten te worden of noem maar op.

Ik ben erg blij dat we dit boek gekocht hadden, want ons tweede kindje, een dochtertje, had hetzelfde "probleem" als ons zoontje. Namelijk dat ze een uur nadat ze op bed gelegd werd, weer wakker werd en dan een beetje begon te huilen. Eerst haalden we haar er weer uit, maar toen hebben we gelezen dat we dan haar ritme verstoren.
Baby's, kindjes e.d. hebben namelijk een slaapritme dat van ondiep naar diep gaat en weer terug. Daardoor kunnen ze wat wakker worden en als ze dan niet leren door te slapen in hun eigen bedje kan hun ritme verstoord worden.
Hoe langer dit aanhoudt hoe erger het op den duur wordt.
Mensen interpreteren de oververmoeidheid door slaapgebrek verkeerd en daardoor wordt het vaak alleen maar erger. Deze kindjes worden ook vaker ziek doordat ze niet goed uitgerust zijn, daardoor daalt hun weerstand.

Ik weet niet precies wat er bij jullie aan de hand is natuurlijk. Maar dit heeft ons ontzettend goed geholpen.
Misschien dat het voor jullie ook wat kan doen. Het boek lezen kan nooit kwaad natuurlijk.

Veel succes met alles!
Groetjes Gerrie.

Terug
Bovenaan