Ik weet het nu echt niet meer...

@ Gerrie,
Ria Blom en haar theorie zijn al vanaf het begin gebruikt hier in huis. Het boek ken ik dus zeker en ik hanteer nog elke dag de regelmaat en voorspelbaarheid. Zelfs het inbakeren hebben we gedaan totdat ze op haar buik ging rollen en het daarom niet meer mag.
Ik geloof daarom ook zeker dat het zou moeten helpen, alleen dat doet het niet....
En inderdaad is het een kwestie van volhouden, ook met het laten huilen. Maar het werkt gewoon niet. Als we geluk hebben slaapt ze 1 keer overdag drie kwartier. Nu ze zo ziek is, is het helemaal drama. Maar goed, dat zou dan weer over moeten gaan als ze weer wat opknapt.
Maar voor mij is de lol er nu wel af... Ik doe zo mijn best, elke dag opnieuw, maar tevergeefs.
Ik vind het helemaal knap van mama's met meerdere kids die zo slecht slapen en veel huilen, ik zou het niet volhouden.

Oja, één lichtpuntje: volgende week mag ze naar de kinderarts in het ziekenhuis. Ze is trouwens met tien weken al eens ter observatie opgenomen, omdat ze toen zo'n 7 á 8 uur per dag huilde en overdag maar 3 keer tien minuten sliep.Toen hebben ze haar niet onderzocht, ze  concludeerden alleen dat haar buik enorm was opgezet door  al het huilen en dat ze daar in ieder geval veel last van had. Maar verder hebben ze dus niets gedaan. Alleen geconcludeerd dat er met onze aanpak niet veel mis was. Zij wilden alleen dat ik op klokketijd ging voeden, terwijl ik altijd op verzoek heb gevoed toen ze zo klein was. Ik gaf toen borstvoeding. Maar alleen daardoor kan het echt niet zo misgaan. Van Ria Blom hebben ze in het ziekenhuis trouwens nooit gehoord...
Ik hoop dat ze  in het ziekenhuis  haar oren heel goed nakijken, wie weet moet ze wel gewoon buisjes ofzo. Niets ernstigs, maar oorpijn is wel heel naar. Of heeft ze inderdaad een koemelkallergie. Noch het ziekenhuis, noch de huisarts, noch het cb heeft het ooit over koemelkallergie gehad, terwijl het toch niet ondenkbaar is en redelijk vaak voorkomt.
Ik hou jullie weer op de hoogte!
Groetjes,
Dory

Hey,

Wat fijn dat je nu in iedergeval weet dat ze toch niet lekker in haar velletje zit en ziek is. Het arme meisje, dat doet zo'n pijn!! Je moedergevoel laat je niet in de steek he? Zo zie je maar weer.
Hoop dat ze volgende week in het ziekenhuis wat voor je kunnen doen.
Liefs,
Karlien

Gisteren zijn we met de kleine meid naar het ziekenhuis geweest. 's Ochtends was ik al naar de huisarts gegaan, want de penicillinekuur die ze krijgt, helpt nog niet veel. Daar is ze maandag mee begonnen. Ze heeft nog heeeeel veel oorpijn en krijgt veel pijnstillers. Dat ze veel huilt en nauwelijks slaapt hoef ik hier niet meer uit te leggen...
De huisarts constateerde dat haar longen helemaal volzaten. Verder heeft ze al een week boven de 39C koorts en wilde ze sinds woensdag bijna niets meer drinken. Daardoor had ze ook geen plasluiers meer en dat is natuurlijk niet goed. Eten doet ze al ruim een week niet meer, maar dat is niet erg.
We konden snel in het ziekenhuis terecht, maar ze is overal net te gezond voor. Net niet uitgedroogd genoeg (wel een pond afgevallen), koorts net niet hoog genoeg, longen net niet vol genoeg... Alles dus net niet... Dus maar weer naar huis met de opbeurende woorden dat we het ergste nu wel gehad zullen hebben...
En zo kan je weer een slapeloze nacht in. Leuk!!
Manlief en ik zijn nu ook allebei ziek.
Op naar de betere tijden!
Dory

Ooh, wat erg! Hoe hou je het vol, tja je zal natuurlijk wel moeten maar zoals ik het lees is het echt belachelijk zwaar voor jullie! Ik leef met jullie mee en hoop dat het echt zo snel mogelijik beter gaat, want zo hou je het niet lang meer vol denk ik..

Groetjes, Olga

hoi (eh ik ben je naam vergeten)
ik heb niet alle reacties gelezen, dus je hebt het advies misschien al gehad.
er bestaat een Huilpoly, een afdeling in een ziekenhuis waar ze alles kunnen controleren wat er met haar aan de hand kan zijn en ze ook informatie kunnen geven over inbakeren en andere technieken on een baby/dreumes door te laten slapen.
volgens mij zitten ze in Rotterdam, maar ze  plannen alle onderzoeken zoveel mogenlijk op 1 dag.
als je huisarts je niet serieus neemt, zoek het hoger op!
veel succes
Suzan

Hoi Dory,

Ik wil je ook nog even een hart onder de riem steken, want ik weet hoe zwaar het is! Met mijn oudste dochter hebben we dit precies hetzelfde gehad. En natuurlijk hou je dan nog steeds van je kind, maar ik heb de eerste 1,5 jaar van haar leven ook enigzins traumatisch gevonden door al het huilen. Het is slopend om je kindje ongelukkig te zien, zeker als je zelf ook geen rust krijgt.
Onze dochter ontwikkelde zich verder ook niet goed en uiteindelijk heb ik op het cb geëist dat ik werd doorgestuurd naar een kinderarts. Die maakte zich weinig zorgen over de lichamelijke ontwikkeling, maar wél over het huilen want dat hoort zo tegen de 1e verjaardag echt over te zijn!!! We zijn doorgestuurd naar een kinderpsycholoog en die heeft ons doorgestuurd naar loket vroeghulp: een team dat kijkt naar heel jonge kinderen die niet goed in hun vel lijken te zitten. Ze komt daar in een traject van mensen die thuis en op de opvang komen kijken om te zien of ze vast kunnen stellen of en zo ja, wat er met haar is (bijv. een autistische stoornis) waardoor ze zoveel huilt en vaak zo ongelukkig lijkt. Ook komt er een pedagoog die mij en de rest van het gezin gaat begeleiden, want we hebben inmiddels een 2e dochter en een kindje dat zoveel huilt legt druk op een gezin. Ik kan hen altijd bellen als ik het zelf niet meer trek.

Wat ik wil zeggen; er is wel hulp, maar soms moet je even met je vuist op tafel slaan. Maar het is het wel waard! Dan kun je ergens heen met je verhaal, sta je er niet alleen voor en kun je al die mensen die maar vinden dat je je aanstelt de mond snoeren. Dus ik zou zeggen: ga ervoor, laat je doorverwijzen, liever nog vandaag dan morgen. Ik weet niet waar je woont, maar wij zijn doorverwezen via het amstelland ziekenhuis in amstelveen.

Als je verder dingen wilt weten, moet je even je e-mail plaatsen, dan mail ik je binnenkort.

Heel veel sterkte meid!

Eveline

Sla je vuist maar een keer op tafel
Ze kunnen je toch niet zo laten lopen.
Arm ding.

Hup naar de huisarts en zeggen dat ze nu wat moeten doen, dat het zo niet gaat en je niet weggaat voordat je een afspraak mag maken met een kinderarts

Heel veel succes meis

Liefs Ilse mv Danique en Fay

Hey Dory,

We denken aan jullie,, hoop echt dat je kleine meid snel opknapt!

Liefs MJ

Terug
Bovenaan