Ik weet het nu echt niet meer...

Hoi Dory,

ik las het al eerder maar er bestaat inderdaad een huilpoli en als ik dit zo allemaal lees ben je echt daar een geschikte patient voor. Je MOET voor jezelf opkomen en zeggen dat jullie het niet meer trekken en ook uitleggen waarom niet en dat jullie van NIEMAND hulp kunnen krijgen. Je draait anders helemaal door en dan heeft die kleine van jullie helemaal geen ouders meer om op te steunen. geloof me ik ben er zelf geweest.

Pas toen ik bijna schreeuwend en huilend om hulp riep werd die ingeschakeld. Vrienden van ons hadden dit ook en wat bleek hun kleine man had een stille reflux. Of te wel maagzuur die steeds omhoog kwam en branden in zijn keel. Alleen je ziet er niks van omdat ze niet spugen. Ook allergien kunnen veel huilen veroorzaken. je moet je kindje van top tot teen laten onderzoeken. En ik weet dat je geen zin meer heb in artsen en ziekenhuizen omdat je toch altijd weer weg wordt gestuurd maar daar moet je nu dus voor zorgen dat dit NIET meer gebeurd. En zeggen dat er nu alles aan egdaan moet worden om geholpen te worden daar heb je erecht op. Zo heb ik het moeten spelen op een gegeven moment. En ik zeg niet snel wat.

Lieve Dory let op jezelf want je bent ook maar een mens en geen enkel mens kan zonder rust en slaap.

Liefs van Mariska en Zifjon (helaas ook een huilbaby geweest)

Hoi allemaal,
Deze dinsdag kunnen we terecht bij de kinderarts in het ziekenhuis!!! Dan willen we een allergie laten uitsluiten (of bevestigen als het wel zo zou zijn) en  ook haar oren heel goed na laten kijken.
We gaan zeker eisen dat ze goed wordt onderzocht. Jullie reacties helpen mij om steviger in mijn schoenen te staan en me niet (meer) af te laten schepen.  
Bedankt voor jullie steun en ik hou jullie op de hoogte.
Oja, vanochtend had ze voor het laatst penicilline, hoop dus  dat ze nu snel opknapt!
Groetjes,
Dory  

Hoi,

Jeetje, hoe houd jij het allemaal vol.
Ik heb geen ervaring met een huuilbaby, maar ik heb misschien ook nog een tip voor je.
Mijn zoontje had snel na de geboorte last van erge krampen en uitslag/eczeem.
Via een collega kreeg ik de tip om met hem naar een iriscopist te gaan. het ging niet zo zeer om de iriscopie, daar was mijn zoon te jong voor, maar zij heeft bioresonantie toegepast (heel vaag) en zo gekeken voor welke voedingsstoffen hij gevoelig was. Mijn zoontje merkte er niets van (hij sliep lekker verder) en zij zag dat hij tegen bepaalde voedingsstoffen niet tegen kon.
Nu ben ik helemaal geen voorstander voor alternatieve geneeskunde, maar het kan geen kwaad om het te onderzoeken. Het klopte overigens precies bij mijn zoon. Zijn uitslag ging wel en geen krampen meer toen ik mijn dieet aanpaste (borstvoeding). Bij het zoontje van een collega hielp het ook en die was al een stuk ouder.
Je kan het proberen, dan zou er ook uit kunnen komen of je kind overgevoelig is voor koemelk of andere dingen.
Of je kunt naar een homeopaat bijvoorbeeld gaan.
Ik zou zoiets doen in combinatie met de gewone geneeskunde, dus wel proberen om via een arts of via een huilpoli iets voor elkaar te krijgen.
Succes ermee.

groetjes, Sabine

Even snel een reactie uit de ziekenboeg, waarin vooral manlief en ik nu inzitten. Met de kleine gaat het wisselend. Gisteren een extreem slechte dag. Ze was rond 05:30 uur wakker en heeft eigenlijk de hele dag door gehuild en niets geslapen. Ondanks paracetamolzetpillen, zoutoplossing in haar neus, tandjesspul op haar tandvlees (want ook zieke kinderen krijgen tanden...) de welom bekende rust en regelmaat... enz enz. maar niets hielp. Van pure ellende zijn we aan het eind van de middag maar een stuk gaan rijden met de auto. We hebben wel bijna twee uur gereden, waarvan ze een klein half uurtje sliep. Gelukkig zijn de brandstofprijzen aanzienlijk gedaald vergeleken met deze zomer, haha!! Maar goed, leuk was het niet, natuurlijk.

Maar even een update:
- we hebben een verwijzing voor de KNO-arts! Deze week kan ze terecht!
- er is bloed geprikt (dat was wel heel sneu. Inentingen vind ik altijd nog wel mee vallen, maar dit.... Arme kind!!) Ze gaan o.a. kijken of ze een koemelkallergie heeft, maar dat was volgens de kinderarts niet waarschijnlijk. Omdat ze dan een aantal andere klachten zou moeten hebben die ze (gelukkig) niet heeft. Verder gaan ze een ontsteking ergens (waar je het niet kan zien) uitsluiten. En nog meer, maar dat weet ik niet meer. De uitslag komt pas over twee of drie  weken ofzo, dat duurt wel lang.
We worden dus wel geholpen, eindelijk!!!! Zeker ook door jullie adviezen en reacties hebben we ons absoluut niet zomaar weer laten wegsturen. Ik had heel veel vragen opgeschreven en ging niet weg voordat ik overal een antwoord op heb gekregen.
Goed he?!
Nou, zodra ik iets hoor, laat ik het natuurlijk weer weten.
Oja, natuurlijk zijn we wel blij dat ze niets "ernstigs" mankeert. Dat kan natuurlijk ook en dat zou vreselijk zijn. We proberen echt wel zoveel mogelijk te waarderen wat er goed gaat. Maar op sommige dagen, zoals gisteren, lukt dat heel slecht. Maar iedereen heeft zijn ups en downs, niet waar?
Groetjes,
Dory

Hey Dory,

Heb net "even" je verhaal en alle reactie erop gelezen!
Wat heftig zeg. En wat ongelooflijk belachelijk dat je kind doodziek moet zijn voordat je word geholpen. Ik heb echt met jullie te doen!
Ik was even benieuwd hoe jullie het afgelopen weekend door zijn gekomen.
Is er al verbetering?

Heel veel sterkte!!!!!

Liefs Trudi

Even een laatste update:
- de KNO-arts vond wel dat haar oren er onrustig uitzagen, maar hij kon er nu niets aan doen. Er zijn gelukkig geen grote afwijkingen gezien, maar dat zegt nog niet alles. Als ze nog zo vaak oorontsteking heeft, moeten we weer terug. Daar hebben we dus ook niets aan gehad...
- we zijn naar een chiropractor geweest. Dat had iemand hier al geschreven, volgens mij. Die constateerde dat er iets niet helemaal lekker zat in haar nek, waardoor ze ook weer last kon krijgen van haar oren. Beetje technisch verhaal allemaal, maar het klonk wel aannemelijk. Ze is nu alweer "uitbehandeld" (voorlopig) want dat gaat kennelijk heel snel bij de chiropractor. Ik zie haar inderdaad veel minder tegen haar neus wrijven en naar haar oren grijpen. Zou dit dan toch geholpen hebben?
- In het ziekenhuis is een paar weken geleden dus bloed afgenomen voor o.a. allergietesten, maar daar hebben we nog steeds de uitslag niet van. Zelf denk ik dat als er echt iets uit zou komen, ze ons dan wel allang hadden gebeld, toch? Dus ik ga er maar vanuit dat ze gelukkig geen allergie heeft.
-Verder zijn we ook nog naar een accupuncturist geweest en hij zag al heel snel dat haar slaapproblemen divers en heftig zijn. Ze is daar nu onder behandeling, maar het is te vroeg om te zeggen dat het helpt. Maar we blijven positief. Stel dat dit helpt!!!
En dan zijn we wel weer even uitgedokterd, ook financieel gezien. Maar haar gezond en blij zien is ons zoveel waard!
Groetjes,
Dory

hoi dory,

voor zover ik weet, heeft het radboud ziekenhuis in nijmegen een afdeling voor huilbaby's.
(hier kunnen baby's uit het hele land terecht)
misschien kan je daar eens naar informeren?
Zij begeleiden je, en nemen eventueel je kindje op om het gedrag etc te observeren en zodat vooral jullie eens lekker kunnen slapen!!
zij kijken naar alles, prikkels, voeding, er volgt een lichamelijk onderzoek, en ga zo maar door.
Ik hoor persoonlijk daar alleen maar positieve verhalen van mensen die daar heen geweest zijn en geholpen zijn.

ik wens je met alles veel sterkte en succes.

liefs marina

Terug
Bovenaan