ik weet niet wie de vader is

tsja , ik heb niet op de vraag gereageerd omdat ik het te zot voor woorden vondt, maar wel dit topic gevolgd, vroeg me echt af wat hier nou op te zeggen was dat vriendelijk kon zijn en mijn idee is kun je niets positiefs zeggen doe het dan maar ff niet, maar ik vindt wel dat iedereen zijn eigen mening mag hebben, je vraagt hier iets omdat je een mening iwl en niet omdat je de hemel ingeprezen wilt worden (zeker niet hierom hoop ik) dus als een ander zijn menin gniet overeenkomt met die van jou moet je ook niet zielig doen, en zo reageren als mariska doet. je vraagt meningen en krijgt die, anders moet je er maar duidelijk bij zeggen dat je alleen reacties wilt van minsen die iets aardig zeggen en met je meepraten, maar ja als je meepraters wilt hoef je het ook niet op te schrijven dan wist je het al....

ook weten we dat het hiet gonst van de hormonen dus ja dat iemand af en toe wat fel is ook dat is logisch dat heb je nu eenmaal onder een heel forum vol zwangeren, wat ik alleen wil vragen is laat elkaar in hun waarde schrijf iets op en lees het dan eerst eens over, en vraag je af of je het ook zo tegen je beste vriendin zou zeggen... zo niet waarom dan wel tegen een vreemde? ik be op het moment erg fel steeds en denk ook bij zo'n bericht (laat ik maar niet zeggen wat ik denk is niet positief) maar ja heeft het nut om het zo te zeggen o fzou het meer helpen als het over kwam op een positieve manier?

groetjes brenda

hey mariska

ik snap precies je situatie, ik heb hetzelfde meegemaakt en ben nu nog steeds zwanger omdat het gelukkig van de gewenste vader is,ik heb een maand geleden een hele test gedaan om erachter te komen,als je wil kan je me op msn toeveogen danielle_visser1@hotmail.com   dan kan ik je alles vertellen en adressen geven wat je wil, het is mij ook gelukt dus t komt ook goed met jou! ik zie het wel.

groetjes Danielle

Ik dacht dat we hier met volwassen vrouwen op dit forum zaten, maar wat ik hier lees slaat werkelijk alles.

Blijkbaar mogen dus alleen 'moreel' verantwoorde vragen gesteld worden, zodra iemand in een moeilijke situatie is beland die door 'onverstandig' gedrag is veroorzaakt, wordt iemand veroordeeld? Daar begrijp ik werkelijk waar helemaal niets van en ik schaam me er voor. Gelukkig ben ik niet de enige die zich aan al die nare reacties stoort en reageerden er nog een aantal meiden. Klasse!

Mariska is net zo vrij als ieder ander om haar vragen, zorgen, gedachten etc. hier op het forum te schrijven zonder er vervelende reacties op te krijgen.  
Bij sommige reacties waarin nogal makkelijk gesproken wordt over waarden en normen en een eventueel gebrek hierin, vraag ik mij af waar de waarden en normen van de schrijfsters zelf liggen.

Al die Heilige Harries kunnen wel een heel hoog woord hebben over veilig vrijen en misschien  zijn zij één van de weinigen die  dat  hun hele leven ook altijd stipt hebben gedaan, maar beetje jammer als iemand anders daar dan zo keihard op afgerekend wordt.

Het is lekker makkelijk om hier even een nare sneer neer te schrijven. We zien Mariska niet, weten niet hoe ze eruit ziet en ze vertelt ook nog dat het zo maar met iedereen doet. Het stelt me teleur dat er hier niet meer fatsoen is om je harde reacties voor je te houden en jullie niet een beetje meer begrip kunnen tonen.

Dan heb ik het nog niet gehad over de reacties over haar taalgebruik, want in de meest vervelende berichten die ik hier terug vind staan ook enorme spelfouten.

Beetje jammer dat je hier op een forum waar allerlei meiden bij elkaar komen om te praten over hun zorgen, vragen, belevenissen etc. zo naar behandeld kunt worden. Mariska heeft jullie geen enkele aanleiding gegeven waarom ze zulke berichtjes naar haar hoofd krijgt en ze heeft er al helemaal niet om gevraagd (zoals iemand ook nog eens durft te stellen). En bovendien is het toch helemaal schandalig dat mensen hier beoordeeld gaan worden op intelligentie die afgemeten wordt aan de tekst in je berichtje? Alsjeblieft zeg.. Alsof jullie allemaal Einsteins zijn.. We zijn hier toch gewoon voor de gezelligheid?? Of moeten we eerst een IQ test laten doen?

Sorry hoor, maar dit maakt me zo ontzettend boos. Er is zoveel in het nieuws over omgaan met elkaar en agressiedrempels en ik vind dit een typisch voorbeeld. Je kunt iemand wel heel erg veel pijn doen en kwetsen  en ik hoop dat jullie je dat beseffen. Het is lekker makkelijk om een oordeel over iemands gedrag hier neer te zetten, maar denk alsjeblieft tien tellen na voordat je het plaatst.

Tot slot, ik ben absoluut geen Heilige Harrie, heb het ook wel eens zonder gedaan en heb ook voldoende domme dingen gedaan, maar schaam me er niet voor. Het is dapper van Mariska dat ze zomaar haar verhaal hier neer durft te zetten, omdat reacties als dit als vanzelfsprekend komen.

Nou, Mariska, het is niet mijn bedoeling je in verlegenheid te brengen oid! Het raakt me dat sommigen zo'n keihard oordeel hebben over iemand die ze niet kennen en zonder dat ze ook maar vijf tellen er bij stil staan dat ze er iemand mee kunnen kwetsen. Ik wens je een hele fijne en gezonde zwangerschap toe. En wat je ook gaat vertellen thuis, doe wat je hart je ingeeft en neem de keus waar jij de rest van je leven mee kunt dealen.

Groetjes, Harma

ik wil nog ff wat zeggen.. waarom reageren al die mensen zo negatief, en vinden ze het allemaal zo super raar en erg dat je in kortere tijd met 2 mannen naar bed ben geweest, die dingen gebeuren nou eenmaal. een idd soms denk je niet aan condoom of iets, ik heb precies hetzelfde gehad, en noem mij  dan maar dom of iets maar k kan me niet voorstellen dat iedereen het elke x netjes met condoom doet of NOOIT de pil eens vergeet maar goed.   meid, ik wens je sterkte en ik zou tog nog maar even goed narekenen want het is wel heel belangrijk! want er komen altijd nog 5 dagen bij. nou succes en een fijne zwangerschap en als je nog vragen heb of iets voeg me dan maar toe,
groetjes Danielle

Hoi!

Misschien ben ik wel scheel hoor, maar waar staat dat Mariska onveilig gevreeen heeft? Ik kan het nergens vinden(dat zegt ook niet alles, ik lees soms ergens overheen, vandaar mijn vraag)

Ikzelf ben zwanger geworden terwijl dat niet de bedoeling was, tja er is nou eenmaal nogsteeds geen voorbehoedsmiddel uitgevonden die 100% veilig is. Gelukkig weet ik wel wie de vader is, ik heb al een poos een vaste relatie. Maar het had mij ook zomaar kunnen gebeuren, dat het spiraaltje op een ander moment verkeerd was gaan zitten, dan had ik misschien ook niet geweten wie de vader zou zijn. Maakt mij dat een slecht mens zonder waarden en normen? Absoluut niet! En als mensen het raar vinden dat ik kort achter elkaar met 2 verschillende mannen heb gesext, hebben ze pech gehad, want dit is het internet, mensen hier kennen mij niet, dus kunnen mij ook niet veroordelen om die paar zinnetjes die ik hier typ.

Ik snap niet echt wat de bedoeling van Mariska is geweest om dit verhaal te posten, aangezien het niet echt duidelijk was, wat haar bedoeling was.
Wat ik nog wel even wilde vragen aan Mariska: Waarom krijg je zo vroeg een echo? Vaak gebeurt dat pas wat later, tenzij er een reden voor is.

hoi ja daar ben ik weer.ik krijg ene vroege echo omdta ik niet weet wanneer me laaste menstruatie was.alleen dta ik weet dat het in november was.dus daarom die vroege echo.bedankt voor julie reacties en allemaal fijne gezonde zwangerschap gewenst door mariska kusjes

Hallo Mariska en andere dames

Ik wil toch nog graag even reageren, omdat er in de berichtjes opvolgende aan die van mij nogal gegooit wordt met de woorden die ik in mijn berichtje gebruikte.
Ik wil even duidelijk stellen dat ik het heb over mijn normen en waarden. En dat die voor iedereen anders kunnen liggen mag duidelijk zijn. Zij het door opvoeding of dingen die je meegemaakt hebt. Dus het was absoluut niet mijn bedoeling om Mariska te veroordelen. Wat ik wel aangeef in het berichtje is dat ze er hopenlijk van geleerd heeft. Verder reageer ik op de vraag omtrent de ongi heid.
Ook geef ik vanuit mijn visie de tip om het haar huidige vriend te vertellen als ze met hem verder wil. Maar ook dit gaat om mijn mening en zo staat het er ook geschreven.
En ja als je om reactie vraagt krijg je adviezen en reacties naar ieder zijn eigen mening. De een geeft bv de andere absoluut niet. Ik bedoel maar we zijn allemaal verschillend.

Mariska ik hoop in ieder geval dat je snel duidelijkheid krijgt en dat alles goed komt.

suc6 Doortje

Hoi Mariska,
Heel veel suc-6. En heel knap dat je je hart hier hebt kunnen luchten. Alleen jammer van alle rotte reactie's. Trek het je niet aan en probeer er van te genieten dat je zwanger bent! Ik hoop voor je dat je eruit komt met je vriend.
Liefs Amber.

Terug
Bovenaan