ik weet niet wie de vader is

Weet je waar ik zo moe van wordt, dat als iemand hier iets plaatst ongeacht het onderwerp, dat aleen maar geaccepteerd wordt dat er meegepraat wordt en dat iedereen het met elkaar eens moet zijn. Iedereen moet nu toch zo langzamerhand weten dat het zo niet werkt. In het "echte" leven worden ook mensen "veroordeeld" zonder dat alle feiten bekend zijn. Iedereen denkt wel eens iets over zijn/haar buren. Hier is dat niet anders.

En als iemand het dus niet eens is met iemand, dan wordt er gelijk gedaan alsof er geen respect is voor die persoon. Dat is dus ook onzin. We kennen elkaar niet, dus hoezo respect hebben voor een persoon. Bij mij werkt het zo dat ik een daad of mening van iemand af kan keuren, zonder dat ik helemaal geen respect meer heb voor die persoon.

Een kennis van mij is laatst vreemd gegaan. Ik keur dat af. Echt af, want het is niet waar ik voor sta, maar ik heb op andere fronten nog steeds respect voor die kennis, want hij is waanzinnig lief voor zijn kinderen, doet er alles aan om zijn relatie te repareren en is verder gewoon een goeie vent. Kortom die daad keur ik af, maar de rest van de persoon niet.

En zo is het hier ook, ik ben het niet met iedereen eens hier, maar ik keur niemand af.

Je kunt het eens of oneens met elkaar zijn.....maar dat mariska onveilig heeft gevreeën, dat hoeft niet veroordeeld te worden......ze wilde haar hart luchten....

Ik vind het erg gemeen dat er meteen veroordeeld word.......ieder heeft zijn eigen leven, en zijn eigen daden. De reacties slaan soms werkelijk nergens op!!!! Is dat nou nodig?? Dit zijn gewoon geen meningen meer.....maar veroordelingen....

Kan deze discussi gesloten worden??

Maris....ik wens je veel succes!!!

groetjes janine

Terug
Bovenaan