Voor iedereen die dit wil lezen.
Ik wil even iets kwijt.
Ik word niet goed van die discussie over bv of fv. Het gezegde dat elke vrouw borstvoeding kan geven en borstvoeding is het beste. Dat kan allemaal best wel. MAAR wat als je echt alles geprobeerd heb en zelfs je kindje honger heb laten krijgen omdat je op aandringen van de lactatiekundige en cb en vk het maar zo moest doen en dan weer zo en dan weer dat eten en dat slikken en dat drinken en veel aanleggen en ga zo maar door. Je moet rust nemen, je moet dit, je moet dat.
Ik moet helemaal niks meer. Ik werd er gek van en mijn dochtertje had honger. Mijn moedermelk was niet voldoende en wilde ook niet op gang komen. En het voedingsgehalte leek op het eerste gezicht ook niet voldoende. het was erg transparant ook nog steeds na 3 weken borstvoeding geven. Mijn dochter was bijna uitgedroogd en dat liet ik niet gebeuren.
Dus ik heb toen het besluit genomen om er mee te stoppen als hoofdvoeding en ik geef haar nu nog de borst als mijn dochter daar behoefte aan heeft en dat is meestal in de avond. En het bevalt ons prima.
Ik vind dat iedere moeder het het beste aanvoelt wat haar kind nodig heeft en al dat geklets over dit is beter en je moet.. ik word daar niet goed van.
Het wordt door je strot geduwd dat je bv moet geven maar wat als het dus echt niet lukt en je echt alles heb geprobeerd. Ik voelde het als een falen dat ik het niet optimaal aan mijn dochter kon geven en het helpt echt niet als er mensen zijn die het nog eens door willen zetten terwijl je alles al gedaan heb.
Laat iedereen in zijn waarde. Je weet toch niet iedereen's achtergrond of beweeg redenen.
Ik moest dit even kwijt.
Geniet allemaal van je kinderen want het gaat allemaal heel snel.
Groetjes Wendy.