Ik wil dit even kwijt want ik word er niet goed van.

Om even te reageren op het voorgaande stukje (sorry, je naam ff kwijt):
Volgens mij is het bij wet geregeld dat er géén reclame gemaakt mag worden voor flesvoeding tot 6 maanden. Wél voor de flesvoeding die geschikt is voor babies die ouders zijn dan 6 maanden. Dat heeft te maken met de regelgeving rondom het geven van borstvoeding. Ik kan me inderdaad voorstellen dat dat als erg vervelend ervaren wordt omdat je als fv-gevende moeder graag behoefte hebt aan informatie. Ik denk dat je dan met de bewuste vragen contact moet opnemen met de fabrikant of het CB.
Wat zit de wereld soms raar in elkaar....
 
zijn sommige dames onder jullie niet gewoon een beetje overgevoelig?

Alle opmerkingen komen bekend voor, maar ik merk ook wel dat als het gesprek in mijn omgeving op FV of BV komt, dat dan de moeders die kiezen voor FV al in de verdediging gaan voordat er ook maar iets gezegd is.

En ook op het forum (hier weet ik niet, maar wel bij het zwnager zijn forum) gaat men al snel in de verdediging zonder dat er een kwaad woord is gezegd. Probleem dan is dat men heftig op heftig gata reageren. En dat de BV moeder daar uiteindelijk de schuld van krijgt, terwijl dat in mijn ogen vaak niet terecht is.

vriendin van mij begon zich laatst ook te verdedigen, ik heb hara uit laten razen, en daarna gevraagd waarom. Ze zij dat zij het idee had dat ze zich moest verdediging. Inderdaad het was haar idee, en beslist niet de mijne.

Er zijn vele wegen die leiden naar Rome en zo is het ook met groot worden van kinderen.

Schiet BV niet per definitie af, maar kies als je beide kanten hebt belicht.

Miep
(die hara derde kidn ook weer BV gaat geven)
 
He Titiana,
Het is niet dat ik niet wil horen dat kv goed genoeg is. tuurlijk weet ik dat kv goed genoeg is. Sterker nog, ik ben blij dat 't er is. Mijn dochtertje had 't zonder niet overleefd. Zij kon niet zuigen (6 weken prematuur), ze  heeft drie weken sondevoeding gehad  en ik kreeg in 1e instantie de bv niet opgang met het kolven. Zij heeft de 1e twee weken van haar leven kv gehad. Eerst 100% en daarna steeds minder.
Ik ben sterk voorstander van: als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't zoals 't kan.   Waarbij je 'moet' niet moet opvatten als 't enige juiste, maar meer als 't gene je je voorgenomen had.

Als ik opschrijf dat bv bloed, zweet en tranen heeft gekost, dan zeg ik dat niet omdat ik vind dat andere moeders dit ook moeten doen. Ieder heeft zijn eigen grens, ieder maakt zijn eigen keuze. Ik zeg 't alleen maar om aan te geven dat het niet alleen maar makkelijk is. En heel eerlijk gezegd ken ik ook geen enkele moeder waarbij de eerste maanden bv alleen maar een feestje zijn geweest. Misschien juist daarom al die goedbedoelde adviezen. Ze komen een beetje uit het 'been there, done that, got the t-shirt'-gevoel.

groetjes,
Tineke
die ook best wel lol heeft in deze discussie en die ondertussen ook de baby aan de borst heeft.
 
hi Sajejo,
er mag geen reclame gemaakt worden voor zuigelingenmelk (dus onder de 6 maanden). Info. geven wordt gezien als verkapte reclame en dit mag dus ook niet. Met vragen kun je wel heel makkelijk terecht bijvoorbeeld bij Nutricia (voor Nutrilon). Ze hebben een goede helpdesk op internet (of was dat Friso, ik weet 't niet meer zeker) en een hele goede telefonische helpdesk.
Wat dat betreft geef ik jullie gelijk, weinig info direct op internet verkrijgbaar.

Groetjes,
Tineke
 
quote: Karin-28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-02-2006 14:21:28'));

Ik ben het met Tineke eens. Borstvoeding geven is toch echt niet makkelijk. Ik wil het ook heel graag geven omdat ik vind dat het  het beste is. Maar ik doe het echt niet graag. Mijn kindje is pas vier weken oud maar ik vind het nu al een opgave. Ik blijf het zeker wel doen zolang het goed gaat, maar het valt toch echt niet mee dat ik  (!!! en niet mijn man) midden in de nacht  altijd mijn bed uit moet en ik voel me echt vaak Clara de Koe, maar ik hoop het toch echt vol te houden.

Natuurlijk moet iedereen weten wat zij zelf wilt geven en we moeten echt ophouden met zeggen wat het beste is of de ander afkraken. Maar zeg ook zeker niet dat wij het als borstvoedinggevende moeders het maar makkelijk hebben want dat is toch echt niet zo!!!!!!!!

gr, Karin



hi Karin,
die eerste paar weken zijn het moeilijkst. Er waren zelfs dagen dat ik me niet eens meer kon herinneren waarom ik het ook alweer deed. Zo uitgeput was ik. Gelukkig steunde mijn man me heel erg en ik heb veel steun gevonden bij het borstvoedingsforum (www.borstvoedingsforum.nl). Al was het alleen maar om te lezen dat anderen deze problemen en gevoelens ook hebben.
Toch heb ik heel veel keren op het punt gestaan om er mee te stoppen.

Maar na die eerste weken wordt het makkelijker. Ben je er meer aan gewend, gaan dingen op de automatische piloot. Nachtvoedingen wennen, en je slaapt snel weer in. En als je echt te moe wordt, kolf een flesje melk, doe oordoppen in en spreek met je man af dat hij eruit gaat.

Succes ermee,
groetjes,
Tineke
 
Hallo Allemaal,

Wat een verhitte reacties soms zeg!

Ik heb mijn dochtertje een maand BV kunnen geven toen kreeg ik een epileptie-aanval (ik was al epileptie-patient maar slikte geen medicijnen i.v.m. BV)
Ik moest meteen stoppen met de BV om medicijnen te gaan slikken.
Ik heb hier menige traan om gelaten. Maar het is wel zo dat de BV mij zo uitputte dat ik hierdoor die epileptie-aanval kreeg.

Toen ik KV ging geven..........wat een opluchting zeg!!! Ik had energie voor tien!!

Ik zal nu ook nooit mensen veroordelen over hun keuze in BV of KV soms kan je niet anders..


Groetjes
Esther
 
Ik zat na 6 weken tobben met bv  te huilen en te verkrampen als mijn dochtertje honger kreeg, want dan 'moest ik weer'. Door alles wat ik vooraf gelezen had over bv, hoe goed het was, hoe belangrijk, voorkomen van allergie  etc. etc. etc. vond ik het verschrikkelijk om te stoppen, 'want dan gaf ik mijn kind niet het beste en ik wilde toch de allerbeste moeder zijn'. Gelukkig hebben mijn vriend en mijn moeder me weten te overtuigen te stoppen toen de volgende borstontsteking er aan zat te komen en ik al ontzettende veel afgevallen was (de zwangerschapskilo's vlogen eraf, dat wel).  
Ik wil bij een eventuele tweede weer bv proberen te geven  maar ik weet zeker dat ik het geen half jaar kan en wil doen, ik denk dat ik dan een combinatie van bv en fv zal geven. Zo hoop ik wel de gezelligheid en de goede dingen uit de bv te kunnen halen maar het ook voor mezelf prettig te houden. Bv is inderdaad niet makkelijk, het is heerlijk dat mijn vriend nu de laatste  of de eerste voeding eens kan doen en ik kan slapen. Ik ben zo opgeknapt van het overstappen of fv, kreeg weer energie en vooral: tijd om  gezellig met mijn dochtertje om te gaan, want  toen bv zo moeilijk ging, kon ik het bijna niet opbrengen om na de bv met haar te spelen en te knuffelen,  nu hebben we het juist hartstikke gezellig en ze voelt zich heel erg goed.    

Ik ben trouwens blij met de tip die ik kreeg van de kraamhulp: ik wilde graag bv geven ivm allergiën in de familie, nu geven we hypo-allergene voeding.  Ik weet niet precies hoe het werkt, maar  het helpt allergieën voorkomen. Niet zomaar gaan geven, maar misschien verstandig wanneer er een verhoogde kans is op allergieën zoals bij ons. Het is wel duurder.    

Succes met de keuze tussen bv en fv en laten we vooral ieders keuze respecteren, iedereen heeft het beste voor met haar (of zijn) kind!

groetjes, Mirjam
 
Terug
Bovenaan