Ik wil dit even kwijt want ik word er niet goed van.

weet je waar ik niet goed van wordt? Van de kunstvoedingsmaffia. Van die moeders die continue de borstvoedende moeders die dat uit overtuiging doen zitten af te kraken. Die kunstvoeding zitten op te hemelen. Die vinden dat in een discussie de borstvoedende moeders hun mond moeten houden. Die ons de borstvoedingsmaffia noemen.  
Samen met de leveranciers van deze producten die je dit  product opdringen.  Samen met  de hele omgeving die doet of het gek is dat je met 5 maanden nog bv geeft en dat het nog gekker is dat je niet van plan bent te stoppen. Samen met de cb's die ook uitgaan van kv als de norm. Die niet weten dat borstgevoedde kindjes met vier maanden niet meer zo veel aankomen en dus  moeders maar adviseren te stoppen.  

Jullie zeggen dat er  veel te veel positieve aandacht is voor bv. Terwijl dit niet zo is, als je zwanger bent dan wel, maar later niet meer. Mensen snappen het niet als je gaat kolven, vinden voeden in het openbaar iets seksueels, cb's hebben geen antwoorden als je problemen hebt met voeden en is niet snel duidelijk waar je terecht moet met je vragen.

Ook wordt steeds  als argument gebruikt dat  bv-moeders makkelijk praten hebben, omdat het bij hen toevallig wel makkelijk gaat. Nou, ik kan je vertellen dat dit niet waar is en dat dit een beleding is voor de moeders die zich met bloed, zweet en tranen (allemaal ook letterlijk)  ingezet hebben om borstvoeding te geven. Niks makkelijk aan, bij mij dan. Borstontstekingen, kloven, pijn, spruw, gevoel dat je een melkkoe bent, vermoeidheid,  altijd de pineut zijn om je bed 's nachts uit te gaan. Wat is daar makkelijk aan. Ik vraag hiermee niet om medeleven, maar ik wil jullie aangeven dat jullie uitgangspunten niet kloppen. Ik  geef borstvoeding  omdat ik dat heel belangrijk vind.  Omdat  het 't beste is (dit blijft zo, ondanks dat jullie dit niet willen horen) en dat ik dit aan mijn kind wil geven. Omdat ik hier zo van overtuigd ben heb ik doorgezet. Wat jullie doen met jullie kind, dat moeten jullie lekker zelf weten.  Maar hou alsjeblieft op met ons voedende moeders te beledigen, want dat ben ik echt zooooo zat.

Wendy, ik snap  dat het  bij jou niet gelukt is en dat  je er voor  gevochten heb om het wel te  geven. Dat is harstikke goed van je.  

Groetjes,  
Tineke  
 
hallo dames,

wat ik ooit een keer gehoord heb, dat is als je je kindje voor het eerst aanlegt en het columstrum binnen krijgt dat het belangrijkste is dat ze dat binnen krijgen dat beschermt ze al tegen heel veel. en of je bv of fv geeft ze kunnen even goed verkouden worden enz enz......
en natuurlijk is bv geven heel goed maar de fv is niets voor niets eerste keus na borstvoeding!!!!

groetjes moni
 
nog even een laatste toevoeging...
Ook als je meteen voor flesvoeding gaat dan is dat prima! (dus zonder eerst Bv te proberen)
respecteer elkaars keuzes... iemand maakt een keuze (ongeacht welke) niet voor niets, daar is heus wel over nagedacht!

 
Hallo allemaal,

Ik wil ook graag even reageren.
Mijn dochter is nu 3 maanden oud en ik wou dolgraag borstvoeding geven en heb dit ook geprobeerd,maar na 1.5 dag een punt achter gezet.
Mijn dochter kon de tepel niet goed pakken en ik verging van de pijn een band opbouwen met mijn dochter kon ik niet.
Ik wou alleen maar dat ze sliep, zodat ze niet aan de borst hoefde.
Alle houdingen hebben ze geprobeerd bij mij ik vond het zo'n marteling zoals de kraamhulp haar hoofdje pakte en haar mondje open duwde om, maar aan de borst te komen.
De tweede avond is mijn vriend na boven gegaan en heeft een speen gehaald.
Die heeft ze gebruikt tot de volgende ochtend toen konden we flesvoeding halen.
Dat eerste flesje dat ze dronk was zo'n opluchting.
Mijn kind kreeg na 2 dagen eindelijk te eten.
Als het aan het cb had gelegen had ik nog eerst van alles moeten proberen tepelhoesjes kolven etc. , maar ik ben moeder geen melkkoe.
Ze groeit goed is erg vrolijk en gezond.
Achteraf bleek haar tongetje iets vast te zitten waardoor ze waarschijndelijk geen grip op de tepel kon krijgen.
Borstvoeding blijft eerste keus, maar bij een volgende gaan we toch  gelijk aan de fles.
Ik voelde me zoveel beter toen ze gewoon lekker kon drinken.
Het was een hele opluchting.

Groetjes Mariska moeder van een vrolijke Joyce
 
Ik ben het met Tineke eens. Borstvoeding geven is toch echt niet makkelijk. Ik wil het ook heel graag geven omdat ik vind dat het  het beste is. Maar ik doe het echt niet graag. Mijn kindje is pas vier weken oud maar ik vind het nu al een opgave. Ik blijf het zeker wel doen zolang het goed gaat, maar het valt toch echt niet mee dat ik  (!!! en niet mijn man) midden in de nacht  altijd mijn bed uit moet en ik voel me echt vaak Clara de Koe, maar ik hoop het toch echt vol te houden.

Natuurlijk moet iedereen weten wat zij zelf wilt geven en we moeten echt ophouden met zeggen wat het beste is of de ander afkraken. Maar zeg ook zeker niet dat wij het als borstvoedinggevende moeders het maar makkelijk hebben want dat is toch echt niet zo!!!!!!!!

gr, Karin
 
quote: tine1975 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-02-2006 15:45:28'));

weet je waar ik niet goed van wordt? Van de kunstvoedingsmaffia. Van die moeders die continue de borstvoedende moeders die dat uit overtuiging doen zitten af te kraken. Die kunstvoeding zitten op te hemelen. Die vinden dat in een discussie de borstvoedende moeders hun mond moeten houden. Die ons de borstvoedingsmaffia noemen.  
Samen met de leveranciers van deze producten die je dit  product opdringen.  Samen met  de hele omgeving die doet of het gek is dat je met 5 maanden nog bv geeft en dat het nog gekker is dat je niet van plan bent te stoppen. Samen met de cb's die ook uitgaan van kv als de norm. Die niet weten dat borstgevoedde kindjes met vier maanden niet meer zo veel aankomen en dus  moeders maar adviseren te stoppen.  

Jullie zeggen dat er  veel te veel positieve aandacht is voor bv. Terwijl dit niet zo is, als je zwanger bent dan wel, maar later niet meer. Mensen snappen het niet als je gaat kolven, vinden voeden in het openbaar iets seksueels, cb's hebben geen antwoorden als je problemen hebt met voeden en is niet snel duidelijk waar je terecht moet met je vragen.

Ook wordt steeds  als argument gebruikt dat  bv-moeders makkelijk praten hebben, omdat het bij hen toevallig wel makkelijk gaat. Nou, ik kan je vertellen dat dit niet waar is en dat dit een beleding is voor de moeders die zich met bloed, zweet en tranen (allemaal ook letterlijk)  ingezet hebben om borstvoeding te geven. Niks makkelijk aan, bij mij dan. Borstontstekingen, kloven, pijn, spruw, gevoel dat je een melkkoe bent, vermoeidheid,  altijd de pineut zijn om je bed 's nachts uit te gaan. Wat is daar makkelijk aan. Ik vraag hiermee niet om medeleven, maar ik wil jullie aangeven dat jullie uitgangspunten niet kloppen. Ik  geef borstvoeding  omdat ik dat heel belangrijk vind.  Omdat  het 't beste is (dit blijft zo, ondanks dat jullie dit niet willen horen) en dat ik dit aan mijn kind wil geven. Omdat ik hier zo van overtuigd ben heb ik doorgezet. Wat jullie doen met jullie kind, dat moeten jullie lekker zelf weten.  Maar hou alsjeblieft op met ons voedende moeders te beledigen, want dat ben ik echt zooooo zat.

Wendy, ik snap  dat het  bij jou niet gelukt is en dat  je er voor  gevochten heb om het wel te  geven. Dat is harstikke goed van je.  

Groetjes,  
Tineke  




Je begrijpt het kennelijk niet.
Wij reageren zo op BVmoeders die helemaal géén begrip hebben voor FV moeders... niet BVmoeders die wel begrip hebben.
Want, FVmoeders hebben eigenlijk allemaal begrip voor BVmoeders, want 9 van de 10 FVmoeders hebben BV gegeven, of wilden dit heel graag.
Het is gewoon (nogmaals) heel vervelend als je van een BVmoeder totaal niet één woord van begrip krijgt. Vooral als ze zeggen dat je door had moeten zetten, en je er nog eens inwrijven dat BV toch het beste is....terwijl iedereen weet dat FV ook goed genoeg is. De meeste FV zijn juist in eerste instantie voor BV. Wie is dat nu niet (een enkeling niet, ook best)

En, dat het meestal (niet allemaal) BVmoeders zijn die zo reageren bij wie het allemaal gemakkelijk is gegaan....dat is denk ik wel een beetje waar. Wat niet wil zeggen dat het bij iedereen makkelijk is gegaan.
Hartstikke knap van jou dat je toch bent doorgegaan met BV gezien de kwalen die ik hierboven lees. Alleen, dát ben jíj!!! Een ander is jou niet, iedereen heeft zijn grens ergens anders liggen. En dat jij je aangevallen voelt, dat begrijp ik.

Het is wel waar dat er bijna alleen maar info te krijgen is over borstvoeding... toen ik op FV over moest gaan heb ik heel internet afgezocht....niks te vinden. In de tijdschriften: lees je nooit iets. FV wordt doodgezwegen, en dát is niet goed. Het is heel goed dat BV gepromoot wordt, maar het slaat wel eens de andere kant door...
Blijf jij maar bij je mening dat BV het allebeste blijft, de meeste FVmoeders vinden dit ook. Maar (en dat is wat jij en júllie niet willen horen) FV bevat alle stoffen die ze nodig hebben en is dus bijna hetzelfde als BV en dus goed genoeg.
Het is dikke onzin dat BV kinderen minder vaak ziek zijn....ik zie niks anders in mijn omgeving dat deze kinderen net zo vaak ziek zijn als FV kinderen, en soms ook nog allergien hebben. Ik ken zelf een paar gevallen waarbij de BV echt vaker ziek zijn dan de FVkinderen. De meeste CB zullen het bevestigen dat BV kinderen niet per definitie gezonder zijn.
 
Hallo
Ik wilde graag ook even reageren over bostvoeding/flesvoeding.
Ik ga niet zeggen wat goed of slecht is want die keuze ligt geheel bij jezelf (als je de keuze kan maken) en dus niet bij het wijkburo of familie en vrienden. je bent baas over eigen lichaam dus laat dat duidelijk zijn.
ikzelf ben werkzaam als kraamverzorgster en heb zelf een dochtertje van een half jaar. Natuurlijk wilde ik ook graag borstvoeding geven, helaas vind ik zelf, is de borstvoeding zelfs bij mij niet gelukt, ook al heb ik al heel wat  ervaring opgedaan tijdens mijn werk, dat wil dus niet altijd wat zeggen blijkt maar weer,
na 2 weken ben ik overgestapt op flesvoeding omdat mijn dochtertje te veel gewicht kwijt raakte, ik heb me hier nooit schuldig over gevoeld, je probeert iets, en als het niet lukt, helaas, maar honger lijden is ook niet de manier. Ben ook duidelijk geweest naar het cb en de vk. Hun zijn er om je te helpen en niet om te zeggen dat je ergens verkeerd aan doet. Het belangrijkste vind ik nu ook dat ik me schuldig hoef te voelen. het is de natuur en die werkt nou eenmaal niet altijd.
Dus aan alle ouders die pas een baby hebben en zich schuldig voelen, doe dit niet, het gaat al zo snel voorbij het eerste jaar en daar moet je dubbel en dwars van genieten.

margo
 
Door één van de dames die voor mij heeft gereageerd, wordt het punt informatie over flesvoeding genoemd.
Het is toch vreemd dat als je kijkt op de websites van Nutrilon, Frisolac, etc. dat er geen informatie te vinden is voor flesvoedingen voor een baby tot 6 maanden. Volgens deze fabrikanten  mogen ze deze informatie wegens wettelijke regels niet via het web geven ! Dit vind ik wel zeer slecht!
 
Terug
Bovenaan