Ik wil een meisje

Zal wel de hele goegemeente over me heen krijgen maar ik snap anoniem wel. Haar ervaring met mannen is nou niet echt geweldig en dan is het toch juist doordacht om dan liever geen jongetje te willen? Liever zo dan dat ze een jongen krijgt die ze misschien geen liefde kan geven. Ze geeft toch ook aan dat zolang je het niet kan sturen niet zwanger wil worden. Vind ik alleen maar eerlijk. Zegt trouwens niets over het feit of ik het ermee eens ben...
 
Jee, anoniem, heb daarnet even alle andere 56 reacties gelezen. erg rot voor je dat je zoveel over je heen krijgt nadat je zoveel hebt meegemaakt. Ik snap best dat je enigszins tegen het krijgen van een jongetje bent na je verhaal, dat je liever een jongetje hebt, maar het is nogmaals, en dat wilde ik eigenlijk nog even benadrukken, niet nodig om mensen die met een rotopmerking komen meteen daar op in te haken met een rotopmerking terug, want hierdoor krijg je zoveel negatieve reacties. En het lijkt me dat je dan zelf ook steeds kwader wordt. Ik denk dat sommige mensen zich zeker gekwetst voelen door je uitspraken, maar dat deze mensen ook rekening moeten houden met de achtergrond van je voorkeur. Ik hoop dat iedereen even drie keer nadenkt voordat ze van die gemene, op je ziel trappende dingen(zie de opmerking: beval maar lekker in een eigen land etc.) zeggen. laten we het hier vooral gezellig houden. punt.
 
Beste anoniem,
het is nu al tig keren gezegd, dat je best een voorkeur mag hebben.Dat hebben er meer. Mij gaat het meer over de manier waarop je je voorkeur uitdrukt. Het klinkt net alsof het gaat tussen de keuze een Opel Astra kopen of toch maar liever een Fiat.
En even afgezien daarvan, als je eenmaal in je kraambed ligt, uitgeput maar met een klein hummeltje in je armen, maakt het geslacht er echt niet meer uit!
In elk geval hoop ik, dat je op gegeven moment de juiste beslissing neemt over het wel of niet zwanger worden, want laten we wel zijn, het gaat hier om een kindje dat het recht heeft geliefd te worden, ongeacht het geslacht.
Groetjes, Melanie
 
Jezus anoniem, jij hebt echt helemaal niets te doen gehad vandaag, je hebt zowat op ieder individueel berichtje gereageerd. Mijn advies: kom van achter die computer en maak eens kennis met de echte wereld, waar je het niet altijd voor het zeggen hebt.
 
Ben zelf door mijn "beste vriend" meerdere malen verkracht, onder het mom van als je dit niet doet pleeg ik zelfmoord. Niet fijn. Ik weet nu dat zwanger zijn en kinderen krijgen al deze ervaringen weer even aanzwengelt in je hoofd. Heel moeilijk dus, maar wat ik me kan herinneren toen ik mijn zoon kreeg, was dat ik ,al meteen na de bevalling, dolblij was dat hij een jongetje was en niet hetzelfde mee kon maken.
Achteraf heel naief, want wie zegt dat jongetjes niet verkracht worden, afschuwelijk. Maar waar ik wel blij om ben is dat ik nu een zoon heb met een vader en een moeder die hem kunnen leren hoe hij met vrouwen en meisjes om moet gaan, gewoon door een goed voorbeeld te geven.
Ik ben nu zwanger van de tweede en ik heb alleen een voorkeur omdat mijn lieve vriend graag en klein "milaatje" wil, en ik hem echt alles wil geven wat hij ook maar wenst (want dat verdient hij echt) Maar ik hoor hem hardop over hem praten en hij... Maar het blijft een cliche, we willen heel graag een gezond kindje, uiteindelijk komt het daar altijd op neer. En anoniem, je mag best om je heen meppen, maar trek die nagels in! En als je geen negatieve reacties wilt dan zet je het erbij: alleen positieve reacties aub, er zullen dan nog altijd neg. reacties tussen zitten, maar die hoef je dan niet te lezen, want daar heb je niet om gevraagd.
Veel succes met verwerken en verwekken (Zeker na een verkrachting gaat dat soms niet vanzelf)
Mila.
 
Je bent nog niet eens zwanger. Wees blij als het lukt en dat het een gezond kind wordt. Een meisje of een jongen, allebei even leuk lijkt me.

beetje voorbarig om nu al een voorkeur te hebben
Jennie
 
Ik vind het best moeilijk ik kan me heel goed voorstellen dat er miljoenen mensen negatief reageren, maar als ik kijk naar de achterliggende gedachte kan ik me er ook wel iets bij voorstellen. Ik ken ook mensen die een voorkeur hadden en het tegenovergesstelde gekregen hebben. Die mensen daar blijft het toch altijd bij knagen.

Daarom zou ik je willen adviseren om eerst erachter te komen of je het nou echt zo erg zou vinden als het een jongetje zou worden. Als je dit echt niet kan accepteren dan zou ik er niet aan beginnen.

Het lijkt me echt niet leuk als je kind erachter komt dat het niet gewenst is geweest. En zeker niet wat de achteliggende reden daarvan is.

Het is naar mijn mening niet eerlijk tegenover je kindje. En je wilt toch ook niet dat hij later een hekel aan vrouwen krijgt omdat zijn moeder (net andersom) een mannenhater is.

En alle manieren die genoemd worden waardoor de kans op een meisje groter zijn, dat zij bakerpraatjes. Niets daarvan is bewezen. Als je daar vanuit gaat dan denk ik dat je jezelf alleen maar voor de gek houdt, en wat als het dan niet lukt???????????????

Laten we wel a.j.b. elkaar in de waarde laten en elkaar een beetje proberen te steunen.

Groetjes Sandra
 
Beste anoniem,

Onbegrijpelijk dat mensen zo op je in blijven hakken, nadat je hebt aangegeven wat de achterliggende reden is. Eén vraag heb ik nog wel. Heb jij momenteel een relatie met een man? Want als dat zo is, dan is het waarschijnlijk een hele lieve man, waar jij vertrouwen in hebt en kan het toch maar al te goed zo zijn dat jouw eventuele zoon op hem zou lijken?! Als je op die manier redeneert ziet het er misschien wat zonniger uit? In ieder geval succes met je keuze. Ik vind het persoonlijk te prijzen dat als je geen zoon wilt, je ook niet aan kinderen wilt beginnen.
 
Terug
Bovenaan