Ik wil een meisje

Jeetje, wat een discussie. Ik ben zwanger van mijn tweede zoon en eigenlijk kwetst het me te lezen dat jongens hier door zoveel mensen als 'tweede keuze' beschouwen. Zullen mijn hormonen wel zijn hoor :)

Ik vind het fantastisch om een jongetje te hebben. Een meisje erbij leek me super (roze jurkjes en maillots!) maar straks twee jongetjes, ook helemaal geweldig!

 
Ik zou gewoon even wachten totdat ze mensen kunnen clonen, weet je zeker dat je een meisje krijgt.
Tot die tijd zou ik als ik jou was, er niet aan beginnen.
Groetjes...
 
beste sammi,

ik zal ook zeker in het buitenland bevallen. Maar aan jou: chill bill :) Het zijn mensen zoals jij --> onverdraagbare mensen, die deze wereld lelijk maken. Niet mensen die voorkeur hebben voor een meisje of een jongen. Ik ben niet specifiek blij dat ik zwanger kan raken. Ik heb er niet een bepaald gevoel over. Het is gewoon zo. Zou het niet zo zijn, dan was het pech voor mij. Overigens begrijp ik goed dat als je een hele sterke kinderwens hebt, dat het heel moeilijk is dat je niet zwanger kan raken. Maar voor mij geldt dat een kind een optie is, geen verplichting. Als ik ervoor kies doe ik dat pas wanneer ik zeker weet dat ik alle gevolgen kan overzien (voor zo ver dat mogelijk is). En ook dit is dus een consideratie die ik moet maken. Overigens sammi ben je gewoon onbeschoft, maar dat vergeef ik je dan maar.

Ik zal dat blad wat me werd aangeraden zeker kopen en ook de site over vruchtbaarhied bezoeken. Op die manier kan ik tenminste wat informatie opdoen in plaats van dat aggressieve gedoe waar je iemand niet mee van gedachten verandert.

:)

Ik zit er niet zo mee, maar ik kan me voorstellen dat er meer onzekere vrouwen kunnen zijn die met allerlei gevoelens zitten en als deze dames dit dan over zich heen krijgen help je de persoon in kwestie er niet echt mee en je verhelpt ook zeker niet datgene waar je zo tegen bent. jammer!

overigens heeft mijn nichtje een jongetje: super cool kind :) Maar ik heb nog steeds mijn voorkeur en ik blijf erbij dat er velen met mij zijn!
 
beste anoniem deel 3,

ze kunnen al mensen klonen. Maar er zit een heel verschil tussen klonen en een voorkeur hebben en uitspreken.

Zijn het die hormonen die deze reacties zo ondubbelzinnig ongenuanceerd en op het domme af maken? Want dan begin ik inderdaad te denken dat ik er niet aan moet beginnen :D :D

Let me guess: next ben ik een nazi?
 
Ik denk dat een lichte voorkeur op zich helemaal niet zo vreemd is ,die heb ik ook. Maar tegelijkertijd voel ik ook dat het niet uitmaakt wat het word, ik zal er toch van houden.

Het komt op mij wel een beetje over alsof je het vrij gevoelloos benaderd. Alsof je niet begrijpt wat het nou echt betekend (en hoe het voelt) om een kindje in je buik te hebben. Als je dat nooit zwanger geweest bent kun je dat ook niet weten natuurlijk. Maar ik mis in je berichtjes jouw ' moedergevoel'. En je hoeft geen kindje in je buik te hebben om die moedergevoelens te ontwikkelen, ik had ze al een aantal jaren voordat ik zwanger werd.

Je moet helemaal zelf weten wat je doet, maar je kan je wel afvragen of je er wel klaar voor bent. Wat is de reden dat je een kindje wilt? Want een kindje moet je wel echt willen voordat je eraan begint want er komt enorm veel op je af in alle opzichten.

Laat ik je in ieder geval succes wensen.

groetjes, Jane
 
Terug
Bovenaan