ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

DAg lieve meisjes,

Boehoe, ging het juist zo lekker, en nou ben ik ziek. En hoe... Ik houd al dagen niks binnen. Een soort buikgriep of zo. Ik kan me herinneren dat ik dit ook had toen ik zwanger was van Jelle en dat het wel eeuwen leek te duren voor het over was.

Ik baal er echt zo van. Ik heb voortdurend honger, maar alles wat ik eet komt er net zo snel weer uit. Ik heb me voorgenomen dat als ik na vanavond weer niks heb binnengehouden ik morgen toch maar de dokter ga bellen...
Ik kan me nu een beetje voorstellen hoe beroerd jij geweest moet zijn Jenny toen je zoveel moest spugen. Ik heb het nu al een paar dagen en word al helemaal wanhopig. Ik moet er niet aan denken dat dit maanden kan duren.

Ik was dus ook lekker begonnen met aankomen, maar dat vliegt er nu allemaal met een noodgang weer af. Zij jullie je vorige zwangerschappen veel aangekomen? Ik best wel. Bij allebei minimaal 20 kg (daarna ben ik opgehouden met het bijhouden, ik kon het niet meer aanzien... haha) en dat terwijl ik in niet zwangere toestand zo'n 55 kg weeg. Ik weet ook nog dat het er bij allebei vooral in de laatste twee maanden bij kwam. Gelukkig ben ik het steeds vrij vlot weer kwijtgeraakt. Zoveel gewicht past echt totaal niet bij mijn postuur (ben vrij petiterig gebouwd van nature).

Nou ja, ik ga er maar vanuit dat ik binnenkort gewoon weer verder kan gaan met mijn 'no limits' eetpatroon, zonder dat het er weer uit komt. Baal wel dat ik nu niet kan werken, ik had juist een paar leuke klussen liggen waar ik eindelijk weer wat inspiratie van kreeg en bovendien zou ik morgen naar een interessant congres gaan met wat collega's. Maar dat zit er nu helaas niet in.

Ga maar weer 's een kopje slappe thee drinken...

Liefs,
Roosmarijn

hee Roosmarijn,

Wat sneu voor je. Dat klinkt als een flinke buikgriep of zoiets dergelijks. Tja en het vele spugen, daar wordt geen mens vrolijk van. Nou ik hoop dat je snel weer opknapt.
Eén positief ding hieruit: je kunt nu een beetje inlopen op je 20 kilo, kun je met kerst weer helemaal losgaan met zoals je zelf noemt: 'no limits' eetpatroon. Wat grappig zeg!!

Verder gaat het goed toch met je? Met babietje en de buik?
Hier  bij mij wel, het zijn goede maanden zo in het midden van de zwangerschap.
Werken gaat ook weer wat beter, ik kon mijn aandacht er echt helemaal niet bijhouden, maar dat is nu een stuk beter geworden gelukkig.

Annerobe, ik hoop dat het met jou heel goed gaat. Klets je weer eens mee?

nou veel liefs en veel beterschap gewenst,

mama van marijn

hee lieve meiden,

een een klein berichtje van mij.
Nu inmiddels 24 weken.... en gisteravond naar de vk geweest.
Alles was prima met mij en de baby. Bloeddruk prima, suiker prima. Maar ik loop wel 2 weken voor op groei ... oh jee denk ik dan. Maar goed, afgesproken is nu dat ik maandelijks een groeiecho ga krijgen omdat het verwacht werd dat de baby aardig zou groeien. Dat is dan wel weer leuk, even spieken in de buik. Hopelijk is het gewoon een groeispurt geweest de afgelopen weken, anders zal ik met 38/39 weken worden ingeleid. Maar goed, dat is nog een heel eind weg ...

Hoe gaat het met jullie? en de buikomvang? nog binnen de perken of toch ook al wel groot zo bij een derde?

nou heel veel groetjes
Mama van marijn

Hoi Mama's,

Nou ik ben ein-de-lijk weer een beetje boven water. Ik heb echt een heel hardnekkig virus te pakken en lig nu al ruim 2 weken voor pampus. Sinds deze week gaat het eindelijk wat vooruit. Wel dokters gesproken in de tussentijd en die komen niet verder dan een virale holte ontsteking (wat is dat pijnlijk zeg, doe mij maar een bevalling...haha) en daar is niet veel aan te doen. Uitzieken dus. Ik mag alleen paracetamol (ik heb van m'n leven nog niet zoveel geslikt als de afgelopen 2 weken).

Maar goed, het gaat nu eindelijk wat beter en ik hoop dat ik met een beetje geluk volgende week weer aan het werk mag want ik ben het in bed liggen goed zat.

Gisteren nog wel een check gehad door de VK en gelukkig trekt onze nieuwe smurf zich niets aan van moeders beroerdheid en doet het keurig. Allemaal op schema. Mijn buikomvang valt me tot nu toe mee dus. Zeker voor een derde. Ik had verwacht dat het de derde keer nog veel sneller zou gaan allemaal, maar dat blijkt dus -vooralsnog- niet het geval. Ik merk wel dat het 3e trimester er aan zit te komen. Ik begin last te krijgen van nieuwe kwaaltjes zoals harde buiken (en dat terwijl ik echt helemaal niets, maar dan ook niets,  uitvoer) en brandend maagzuur bijvoorbeeld.

Jenny, ik had bij Sammie, de tweede, rond deze tijd ook dat ie een spurt maakte en voortdurend voor lag qua groei. Maar dat is uiteindelijk weer helemaal genivelleerd en hij is uit zich zelf gekomen met ruim 41 weken. Hij woog 3550 gram, heel gemiddeld dus en zelfs iets minder dan z'n broer. Het grappige was dat de VK steeds twijfelde of ie wel genoeg groeide, omdat ze mijn buikuitzetting  relatief klein vond, terwijl de echoscopiste iedere keer weer tot de conclusie kwam dat ie 2 weken voor lag.
Wel leuk natuurlijk dat je nu regelmatig mag binnengluren!

Femke, is alles nog OK met jou? We hebben je al zo lang niet gezien. Ik zou het heel fijn vinden om iets te horen (anders ga ik me straks nog zorgen maken...)

Tot snel dan maar weer, meiden
X Roosmarijn

hoi Roosmarijn,

Zo jij bent lang onder de pannen geweest met je griep of virus.....
ja het heerst wel heel erg merk ik om me heen. I kben gelukkig nog niet getroffen ( niet te hard zeggen). Met je baby wel alles goed gelukkig, ja dat is merkwaardig he? Hoe slecht je jezelf ook voelt, je baby groeit lekker door.

Hier ook alles goed, vandaag 25 weken, dus het begint op te schieten.
Ik voel me ook goed nu, wel minder energie. dus ik moet veel slapen merk ik. Maar als ik dat af en toe doe, heb ik prima weken zo. Hopelijk blijft het zo tot maart.

Ik hoop zo dat het met Annerobe ( Femke) allemaal goed gaat. Vind het niets voor haar om zo lang niet mee te kletsen. Hopelijk ligt het aan haar computer en is verder alles prima in orde. Maak me ook wel een beetje zorgen...

nou alvast een heel fijn weekend en tot snel schrijfs,

mama van marijn

Hoi mama van Marijn,

allereerst, ik ben zwanger van een tweede, maar ging hier kort even meelezen.
En wil toch even reageren op het feit dat jouw kleintje voor zit op groei.
Wil dit automatisch zeggen dat het kleintje vroeger komt. Nu, vorig onderzoek was hier nog geen sprake van, maar ik moet wel zeggen dat mijn buik echt gigantisch is!! Ongelooflijk... Of staat dat hier los van? Ik ben 27 weken en heb nu al het gevoel dat ons kleintje vroeger gaat komen. Mijn eerste dochtertje is op precies 38 weken gekomen. Wil niks zeggen voor een tweede natuurlijk, maar toch zegt mijn gevoel dat ik tijdig alles moet klaarmaken.

Alvast bedankt!
Liefs,
van ons...

hoi Febeke

wat voorliggen op groei betekent kan ik niet eenduidig zeggen.
Bij mij is het geval dat mijn 2e zoon na 41,5 week geboren werd met een gewicht van ruim 5100 gram. De vk vind dit de grens wat een baby bij mij mag wegen, gezien de bevalling. het is waarschijnlijk dat een 2e en 3e baby altijd groter is bij een voldragen zwangerschap dat een 1e. Ik krijg nu regelmatig groeiecho's om de groei bji te houden. Dan bepalen we samen aan het eind van de zwangerschap of we afwachten of gaan inleiden.

Dat jouw eerste op 38 weken wordt geboren, betekent niet dat de 2e dat ook zal doen.
Als jouw buik heel groot is ( ik weet er alles van   ... HAHAHA) kan dat 2 dingen betekenen, je hebt een grote baby in de buik, of je hebt heel veel vruchtwater. Beide zijn niet erg, maar houdt een vk altijd wel goed in de gaten.
In het uiterste geval kunnen ze bij extreme groei gaan inleiden op 38,39 of 40 weken, maar dat doen ze alleen als ze vermoeden dat een natuurlijke aankondiging van de bevalling teveel risico met zich meeneemt ivm de grootte van het kind.

nou succes met de dikke buik

mama van marijn

Terug
Bovenaan