ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

Femke
kun je nog vertellen hoe je oudste het op de kleuterschool vind?
Marijntje gaat 18 december voor het eerst 'oefenen'. Vind het zo spannend voor hem.

groetjes mama van marijn

He dat is toevallig.....we zitten samen online volgens mij!

Hier gaat t deze week wat minder, ik begin nu echt moe te worden.
Heb me vandaag ziek gemeld op mijn werk, ik kon gewoon niet meer.
Ik lag gisteren gewoon een uur lang te hyperventileren voordat ik kon slapen...
En t gekke is dat ik het niet eens heel druk heb gehad maar goed ik deed nog wel alles wat ik altijd doe.
Hoeveel dagen werken jullie? Ik werk er 2,5
Dat vind ik ook meer dan genoeg hoor.

Ik merk nu wel dat ik op de weken dat ik  3 dagen  moet draaien op donderdag echt kapot ben...en nu dus al eerder.
Het schoot me net ook al in mijn rug...t zit niet mee dus.

Maar goed ik zal jullie nog verblijden met foto's
Hier het plaatje van onze dochter...haha!

En nog een van haar kamertje wat een klein beetje af begint te raken....

Maar goed Jenny ik zal je vertellen hoe t allemaal gaat met Juul op school.
Kan me iig voorstellen dat je er tegenop ziet. Dat deed ik ook.

Maar goed dat kwam vooral omdat hij zelf steeds niet wilde.
Julian zei in de vakantie steeds, mama ik hoef nog lang niet naar school he?
Ik was altijd wel eerlijk en samen telde we de nachtjes af.
Hij vond het echt heel spannend!!! Was ookj echt even een tijdje niet gezellig thuis.

Na de vakantie moest hij eigenlijk meteen fulltime aan de bak daar, ik vond dat veel te  veel voor heb dus heb hem de 1e week halve dagen gebracht en de tweede week op woensdag thuis gehouden en op vrijdag een halve dag naar school gedaan. Vanaf de derde week  is hij wel fulltime gegaan,  ma/do continuerooster tot 14.15 uur en op vrijdag tot 12.15 uur.

Hij vond het eigenlijk best leuk en begon steeds beter te wennen. Hij had er zo tegenop gezien dat het allemaal best mee viel.
Ik had in die tijd helemaal niet aan mezelf gedacht natuurlijk zoals wij mama's noot doen.
Dus toen hij eigenlijk best graag naar school ging kwam  IK huilend thuis en zat te tubben met dat ik hem zo mis en dat ik meer van hem had moeten genieten, dat ik hem nu bijna nooit meer zag...dat heeft wel twee dagen geduurd. haha zeker wij zwangeren kunnen er wat van!!
Ik was gewoon zo in de vakantie bezig geweest hoe het voor  HEM zou zijn dat ik mezelf vergat. hihi

Nu zeurt Julian wel  eens dat hij niet naar school wil maar als hij daar is en zijn vriendjes ziet vind hij het hartstikke leuk hoor.

Als je nog tips nodig hebt ik hoor het wel!!!
Ben zelf ook kleuterjuf he, ik zag dat 1e keer weg brengen altijd wel bij andere ouders maar bij jezelf is dat wel anders hoor....nu snap ik die ouders veel beter!

Tot snel
xxx Femke

hoi lieve Femke,
wat een ROZE babykamer, prachtig hoor! Ik realiseer me ineens dat jij natuurlijk iedereen verteld hebt dat je een dochter krijgt, dan kun je lekker in roze uitleven.
Het ziet er echt zeer mooi uit, echt een plaatje!
Ik heb wel wat hele leuke kleertjes gekocht, bij Bengels in Den Bosch, superleuk zaakje achter de AbnAmro richting Vugterstraat. Superlief met roosjes en met rood wit en roze.

Verder ben ik ook wel moe aan het worden. Ik slaap echt superveel, SOms ga ik echt om 2000 uur naar bed tot de volgende ochtend 7.00 uur slapen en dan nog moe zijn als je opstaat. Heel raar toch? Ik denk dat mijn bloeddruk wat laag is, dan voel ik me heel moe, dat is toch meestal zo halverwege de zwangerschap?

Op mijn werk merk ik het niet zo, ik heb lichamelijk geen zware baan. Ik zit met name achter een bureau en loop wat rond, maar ik moet voornamelijk nadenken over wat ik doe. Dus best een relaxte dag zo op het werk.

Mijn schoonmaakster is op vakantie voor 4 weken, dus ik moet nu zelf poetsen. Dat vind ik op zich helemaal niet erg, zeker nu niet met die nesteldrang ..HHAHAHAHA. Maar ik vind het echt zwaar hoor, stofzuigen, bukken onder het bed, dweilen, opruimen, al dat speelgoed onder de bank vandaag halen. Dat bukken en tillen voel ik nu al in mijn rug, ben net 1,5 uur bezig vandaag.
maar ja, volgende week komt ze gelukkig weer terug.

Als je zo moe bent, kun je ook een ijzertekort hebben wellicht. Maar goed, vergeet ook niet, je hebt ook al een aardige buik, dus je draagt ook heel wat gewicht mee, En als je voor de klas staat, lijkt me dat best zwaar. Weekje bijtanken kan geen kwaad denk ik zo.

Ja de kleuterschool is spannend. Marijn staat op zich niet echt negatief er tegenover. Wle een beetje eng, maar ook leuk. Ik ben heel benieuwd hoe het 18 dec op zijn oefenochtendje gaat.

Mooie echo trouwens, met mijn 20 weken echo kon ze geen mooie plaatjes maken, Ze lag met haar rug naar mijn buik toe, dus moeilijk te zien. Wel een goede ligging voor alles wat ze moest meten en zien.

fijne dag en tot snel weer
liefs Jenny

hee lieve meiden

even een kort berichtje van mij. Hoe gaat het nu Femke? Heb je een beetje kunnen bijtanken? Hopelijk zakt de moeheid wat weg nu je niet werkt.... lekker proberen met dit druilerige weer te relaxen ... we moeten nog zo lang he??

Ik wilde ook het volgende vertellen, we hebben een naam !!!!
De jongensnaam hadden we al, maar goed die valt uiteraard nu af .. HHAAHAHA.
En een meisjesnaam waren we nog niet uit. Maar gisteravond hebben we DE naam gevonden voor ons kleine meissie.
Ben helemaal blij. Ik ga de komende weken maar eens een leuk ontwerp maken voor een geboortekaartje, nu weten we al een aantal relevante gegevens he??
nou fijn rustig weekend allemaal
en tot snel schrijfs

Jenny

hee lieve Femke,
alleen een hartje? Is de tekst weggevallen of ben je zo moe dat je alleen even wilde laten weten dat je er bent ??
ik hoop dat het heel goed met je gaat en dat je weer wat beter voelt.

veel liefs jenny

Ha die mama's,

Ik geloof dat we allemaal in een wat rustiger vaarwater zijn beland nu we voorbij de 20 weken echo's en zo zijn. Ik merk tenminste bij mezelf dat ik veel rustiger ben lately.

Heb eindelijk het gevoel dat ik het weer een beetje overzie allemaal en dat het allemaal prima zal gaan straks met drie kleine mormeltjes.

Wat ik echt heel fijn vind is dat als Jelle straks naar school gaat, dit precies in mijn verlof tijd gaat vallen. Ik kan 'm dan gewoon lekker zelf brengen en halen (behalve als ik net bevallen ben natuurlijk, maar dan zijn er genoeg mensen in de buurt om het over te nemen). Het is voor hem toch een hele overgang, van de kresj naar school en dan vind ik het fijn om er wat meer voor hem te kunnen zijn en dat hij dan niet ook nog eens naar een nieuwe naschoolse opvang hoeft. Bovendien zal de komst van zijn nieuwe broertje of zusje ook weer erg wennen zijn, dus ik ben blij dat we de veranderingen voor hem zo wat beperkter kunnen houden. Jelle is nog niet veel bezig met zijn school. We zijn er pas nog gaan kijken met hem, en dat vond ie leuk, maar daarna heeft ie het er nauwelijks meer over gehad. Als we er langs fietsen merkt hij wel altijd even op dat dat zijn nieuwe school is, maar verder niet. Ik probeer het er niet te veel over te hebben, je moet het volgens mij ook niet te groot maken. In zijn geval in elk geval niet.

Mooie echofoto Annerobe! En wat ben je heerlijk los gegaan in het roze! Zelfs ik moet zeggen dat ik het prachtig vind en ik ben zelf helemaaaal niet van roze! Dus ik denk zelfs als ik een meisje krijg, dat ik even ergens doorheen zou moeten met al dat roze. Mijn vriendinnetje bewaart al haar (uiteraard ook roze) meisjeskleertjes van haar dochtertje voor mij omdat ze ervan overtuigd is dat ik die nodig ga hebben. Ik was vorige week bij haar en ze liet me zien wat ze al allemaal voor me verzameld had. Pfff, wat roze allemaal. We zulllen zien of ik het nodig ga hebben....haha...

Nou toedeloe, ik ga weer. Moet aan het werk (en wat heb ik er weer een zin in, NOT).

Doen jullie rustig aan? Dan doe ik dat ook.
dikke zoen van Roosmarijn.

hallo lieve Femke en Roosmarijn,

Weer even een klein berichtje van mij.
Het gaat goed hier. Nu in de 23e week alweer, dus het gaat best snel.
Ben nu echt duidelijk in rustiger vaarwater terecht gekomen in de zwangerschap. Voel me echt een stuk beter, energieker, wel groeit de buik enorm snel vind ik.
Voor het eerst in de zwangerschap ook flink aangekomen, 3,4 kilo in 2 weken tijd OEPS!
Maar ja, hoort erbij.
Verder op het werk kan ik mijn hoofd er maar mondjesmaat bijhouden. VInd het allemaal zo triviaal worden, maar ik moet echt nog tot 14 februari door om de opdracht af te maken. Dus ik maak het maar het beste ervan, anders duurt de klus zolang. Ik ga 6 weken voor de uitgerekende datum stoppen, dus dat is wel lekker.

Verder worden er momenteel veel jongens geboren in mijn omgeving. Superlief natuurlijk, ook 2 zijn de derde jongen in het gezin. En dat is dan wel bijzonder om je te realiseren dat ikzelf dan een dochter krijg. Mmmm, dan smelt ik helemaal. Ik merk wel dat ik nog steeds een beetje aan het idee moet wennen.

Met mijn knullen gaat alles prima, vandaag veel sneeuwpret gehad met sneeuwpoppen en lekker gespeeld met de slee.

kortom, alles gaat op rolletjes,

een heel fijn weekend en tot snel mails weer,

Mama van marijn

Terug
Bovenaan