ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

Hoi Roosmarijn,
wat een lieve reactie, en inderdaad je had het al voorspeld.
Met al dat ziek zijn en spugen dacht jij al, dat kan niet anders dan een meisje zijn.
Ik ben net terug met de jongens van de Prenatal, ze hebben geholpen wat leuke meisjeskleren uit te zoeken. Ze waren zo ijverig in de winkel bezig met de juiste broekjes, truitjes, zo schattig.
En Marijn vind roze een mooie kleur dus hij heeft alles roze gekozen. Mijn jongste is wat stoerder aangelegd en heeft paars met chocolade bruin gekozen.
Ik kan me voorstellen dat je het graag wilt weten. Het is inderdaad de voorpret, het fantaseren en alvast kleine dingetjes kopen voor de kleine. Dat geeft een goed gevoel.
Misschien toch maar eens overleggen met je vriend???

fijne dag
mama van marijn

Jaaa Roosmarijn ik stem ook in hoor, haha!!
Nee hoor ik kan het me goed voorstellen dat je het pas bij de geboorte wil weten...dat lijkt me ook zo geweldig! Ik kon het gewoon niet. hihi
Ben wel heel benieuwd naar jouw kleintje hoor!!!
Zou het dan ook echt een meisje zijn

He Jenny, heb je vannacht een beetje kunnen slapen.....haha
Kan je het eigenlijk wel geloven??? Ik kon dat niet hoor, heb het vanavond bij de echo voor de 8e keer gevraagd of t toch echt waar is. Ik durf het gewoon niet te geloven....
Ik dacht echt dat ik geen meisjes kon maken.
Oh ja jullie gaan het helemaal voor je houden toch?? Ga je ook niet vertellen dat je het weet...? Ik vond dat zo moeilijk destijds bij juul.

Ik zag net trouwens je reactie op t Juli-forum, leuk he al die babymeisjes erbij!
Wat gaaf dat je je  mannetjes hebt laten kiezen bij de prenatal. Ik zou dat al niet kunnen want ik ben veel te kieskeurig met babykleertjes...hihi
Ik ben heel erg van de petit bateau, heb net een lading roze rompertjes gekocht met bloemetjes, kantjes en streepjes. zooo lief...
Hier is de site:
http://www.geboortewinkel.nl/rompertjes.html
Kijk ook maar eens op deze site dan ben je zo verliefd! En hier heb ik ook al wat besteld!! Een leuk roze jurkje van Kik Kid http://www.pipenkeetje.nl/  

Tot snel
Dikke kus van Femke

Hallo Femke,

Nee ik heb heeel slecht geslapen, nu de 2e nacht al.
Ben zo aan het spoken 's nachts. Tien keer kijken bij de jongens, kopje warme melk, weer gaan liggen, woelen, weer opstaan.... je kent het wel.
Ik kan het inmiddels een beetje geloven dat ik een dochter krijg. Maar het dringt ook door dat ik dus geen jongen krijg. Dat klinkt heel raar, maar ik vind dat ook een beetje vreemd. Dit wordt ons laatste kindje in ons gezin dus er komt geen zoontje meer bij en dat vind ik ook een dubbel gevoel. Ik ben echt supergelukkig met het meisje wat eraan komt, maar ik realiseer me dus ook dat ik geen knulletje meer krijg.
Tja, we zijn wandelende emotionele bommetje he?
HAHAHA....
Ik huil ook om de raarste dingen, van blijdschap en dat het maar snel maart mag worden.

Gisteren naar de verloskundige geweest en ik heb het haar verteld dat we een dochter krijgen. Zij heeft 5 kinderen, 4 jongens en een meisje ( als laatste) dus ze weet hoe het voelt denk ik. Ze reageerde ook heel emotioneel en lief.
Heb net een afspraak voor de 20 weken echo gemaakt voor aanstaande dinsdag, dan kan ik nog een keer 'zeker' zien dat het écht een meisje is. Al is de punctie wel 100% zeker .... maar toch, met eigen ogen zien is ook wat waard.

Verder gaan we het tegen niemand vertellen. In mijn familie zin nu 11 kleinkinderen ( van mijn 2 broers en zus) waarvan 10 jongens en  1 meisje. Dus iedereen denkt dat ik een jongen krijg omdat in mijn familie gewoon weinig meisjes geboren worden, dus ik hou de verrassing erin. Iedereen zit te kletsen over dat het ZEKER een jongen zal worden en ik hou mijn mond .... heerlijk... ik kan nu al uitkijken naar kerst waar alle jongensnamen de revue zullen passeren.

Wel raar is, we hadden al een jongensnaam gekozen: Abel.
Deze gaan we niet gebruiken dus, een meisjesnaam hebben we nog niet. Een lijstje gemaakt met 2 namen tot nu toe....

En Roosmarijn, ik kan me voorstellen dat je heel graag wilt weten, ik ben nu blij dat ik het weet. Of het nu een jongen of meisje wordt, de voorpret is zó leuk vind ik zelf.

fijne dag verder en tot snel schrijfs
liefs Jenny

Heej meisjes,

Niet veel bijzonders te melden, maar ik heb ff geen zin om iets te doen. Ik  werk thuis vandaag omdat ik een beleidsstuk moet schrijven maar ben niet erg geinspireerd... Dus ik dacht ik ga lekker even het forum op.

Ik had trouwens tijdens mijn vorige zwangerschappen ook vaak 'last' van gebrek aan focus en concentratievermogen. Zwanger zijn maakt mij vaak heel dromerig en werk lijkt dat vaak zooooo iets onbelangrijks. Zeker de laatste maand voor mijn verlof, dan komt er echt niks meer uit mijn handen, dat weet ik nu al. Ik ben dan ook een enorme voorstander van uitbreiding van het zwangerschaps- en bevallingsverlof. Ik las laatst dat er binnen de EU plannen zijn om een minimum in te stellen voor alle EU landen van 18 weken. Nou ik ben voor! Ik ben echt een harde werker en vind mijn  baan leuk enzo, maar ik vind het verlof in NL echt veel te kort. Mijn vriendin woont in Denemarken en daar krijg je minimaal een half jaar verlof. Maar een  kennis in de VS maar  6 weken!!! Onbetaald ook nog. Schandalig natuurlijk.

De ik-wil-het-nu-toch-weten-storm is trouwens weer gaan liggen. Ik heb er nu weer helemaal vrede mee dat we het pas weten als hij of zij ter wereld komt. Maar ja, volgende week is het waarschijnlijk weer het tegenovergestelde, haha! Er valt soms echt geen pijl te trekken op mijn buien en gevoelens. Of ja, soms, meestal eigenlijk.

Wat jij schreef Jenny, om de raarste dingen huilen, dat doe ik ook. Vanochtend nog fietste ik van de creche terug naar huis, en het rook zo lekker buiten, naar herfst en kastanjes en hoppa! Daar kwamen de waterlanders al weer aan. Of als Sammie mij zo schattig aankijkt met z'n witte haartjes en z'n gezichtje vol appelstroop (echt tot in z'n oren zit het dan als hij z'n boterhammetje zelf eet), dan schiet ik al weer vol.
En slapen is ook zo'n gedoe. Ik wordt vaak om 3 of 4 uur wakker en lig dan gerust 2 uur wide awake te zijn. En net als je weer een beetje ingeslapen bent, gaat de wekker natuurlijk...

Zoo, weer genoeg gekletst, ik ga een broodje eten en aan het werk.
Tot gauw weer, meisjes!

X Roosmarijn

he Roosmarijn en Jenny

Wat hebben we toch een gezellig bep clubje opgericht!!!

Ik was even vergegen Jenny dat je natuurlijk voor 100 procent zeker weet dat een een meisje wordt....dan ben je ook niet aan het twijfelen of ze het wel goed hebben gezien net als bij Karin van het Juli NOD lijstje. Dat lijkt me zo erg....echt een omschakeling.

Roosmarijn ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet wil weten hoor. Ik zou dat ook graag gedaan hebben maar ik kon t echt niet laten.....(ook vast de hormonen)
Ik zal je niet meer ompraten....(ben wel nieuwsgierig!)
Jij heb toch ook twee knulletjes he? Sam en .....sorry hoor maar mijn geheugen is ook niet meer wat t geweest is geloof ik.

Nou ik ben vanmorgen naar een schoenenverkoop van monsterparen en collectie van t afgelopen seizoen geweest. (verkoop schoenen die dus nu ook nog in de winkel liggen voor een super leuk prijsje  50,-)
Ik heb voor  20 euro pp twee super gave RedRags gekocht. Deze waren wel van t vorige seizien maar goed dat maakt mij echt niks uit.
Ik krijg elk jaar een uitnodiging en koop hier altijd het tweede paar schoentje voor mijn knullen. Het eerste paar heb je toch al rond aug nodig dus helemaal wachten kan niet en vooruitkopen ben ik geen ster in. Maar goed ik ben helemaal happy want Valentijn liep vanmorgen toen ik terug kwam al te pronken met zijn stoere laarsjes!! Ze stonden zo leuk.
Maar goed wat ik wilde zeggen , wat een drukte zeg!!!!! Ik stond er al om half 8 en toen stond er al een rij. En allemaal van vrouwen in de rij waarvan je niet zou zeggen dat ze monsterpaar schoenen nodig hebben.....haha!!!!

Waar zijn jullie van, welke kleding kopen jullie meestal voor jullie mannetjes??
Ga je wel eens voor Marijn em Sebastiaan in DenBosch shoppen Jenny? Ik kom regelmatig bij Moeders mooiste, zwanger en Co, Werk aan de winkel, Tata...enz! Ik hou echt van t shoppen in DenBosch hoor!

Nu mezelf nog......
Hebben jullie dat ook dat je kinderen er helemaal toppie bij lopen en dat ik vergeet voor mezelf wat nieuws te kopen, nu zeker in de zwangerschap.
Ik dat het de laatste is dus koop niet veel zwangerschapskleding bij, gewoon zonde vind ik. Maar goed ik moest wel wat kopen hoor, heb een jas moeten aanschaffen omdat ik nu een keer midden in de winter zwanger ben, de andere keren meer in t voorjaar en zomer.
En ik ben voor mijn zwangerschap 10 kilo kwijt geraakt waardoor ik mijn zwangerschapsbroeken die ik al had niet meer paste.

Maar goed na een lang verhaal kom ik tot tot de conclusie dat ik eigenlijk ook weinig heb te melden!!!! haha
Gezellig toch.
Tot snel weer.
Kus van Femke

Hee Roosmarijn en Femke,

even een kort berichtje van mij.
Ik herken jouw verhaal enorm Roosmarijn. Ik heb nu al enorme problemen om mezelf op te laden en te enthousiasmeren om te gaan werken. Ik ben het liefst de hele dag aan het prullen thuis.Ik begin aanstaande maandag met mijn laatste freelance opdracht voor mijn zwangerschapsverlof en ik kijk de weken echt uit de agenda dat weet ik nu al.
Het is op zich een hele leuke communicatieklus die ik ga doen, bij een klant waar ik al eerder gewerkt heb. Dus het zal allemaal wel los lopen, maar ik vind dingen nu al irrelevant worden op het werk. HAHAHA en ik ben pas 21 weken. Dat wordt wat de komende maanden ........
Gelukkig heb ik lekker 2 weken vrij in december. Vieren we feestje van Marijn ( wordt 4 jaar) en kerst is altijd een heel gezellig feest in ons gezin. Dus ik kijk er wel naar uit.
Maar eerst Sinterklaas nu. De zak staat al klaar op zolder met kadootjes voor de jongens en opa en oma......

En inderdaad Femke. Mijn knullen lopen er altijd super bij qua kleding. Lekker vlot en hip. Ik vind het ook heel leuk om echt op zoek te gaan naar leuke kleding, jassen of mutsen. Ze dragen het ook graag. Ook al hebben ze wel echt voorkeur voor kleur of vorm hoor! Jaja, nu al.
Ik heb voor mezelf vorige week een aantal zwangerschapstops gekocht. broeken had ik nog, maar truitjes en bloesjes eigenlijk niet. En ik moet er echt nog 3,5 maand netjes bijlopen op mijn werk. Ik ben geslaagd bij prenatal. Maar hemeltje lief wat zijn die leuke spullen duur zeg. Van mamalicious of hoe heet dat merk. Maar echt superleuke kleding. Dus ik heb toch maar een setje gekocht. Ook voor de feestdagen zodadelijk. Moet er toch een beetje feestelijk bijzitten met mijn dikke buik.

Nou ik ga maar eens wat was opvouwen. De overburen komen zodadelijk een bakkie koffie doen. Dus heel fijn weekend en tot snel

liefs Jenny

HOi meiden,

Hier ook een fanatieke aankleedmama. Ik probeer ook altijd te zorgen dat onze jochies er leuk uitzien. Ik moet wel zeggen, dat hoe ouder ze worden, hoe moeilijker het wordt. Ik vind jongenskleding vaak zo eenzijdig. Altijd maar shirts met zgn. stoere letters erop of iets met auto's. Gelukkig heb je hier (in Amsterdam) nog wel winkeltjes met wat originelere dingen. Die zijn soms wel wat duurder dan een Hema of H&M maar soms ook juist weer niet (echte vintage winkeltjes bijv.). Ik vind het zo grappig om te merken dat Jelle nu al zijn eigen mening begint te hebben over wat ie aan wil! Wat ie ook heel leuk vindt is een stukje of embleempje op zijn broek. Die naai ik er wel eens op als ie weer eens een gat in z'n knie is gevallen. Dan gaan we samen naar  de lapjesmarkt en mag hij zelf zo'n embleempje uitzoeken. Vaak kiest hij dan een elfje of zoiets, haha. Hij heeft helemaal geen jongenssmaak. Afgelopen weekend ging ik met hem op pad voor winterlaarzen en dan kiest hij steevast voor de meisjescollectie.

Voor mezelf ben ik echt met m'n neus in de boter gevallen. Een vriendinnetje van mij is net bevallen en in kan zo haar garderobe overnemen. Dus ik weet soms gewoon niet wat ik moet kiezen. Ik heb vooral veel jurkjes, overgooiers en rokjes. Die draag ik dan met een zwangerschapsmajot en stoere laarzen. En een paar heel leuke broeken van Mamalicious. Die zitten echt zo lekker!
Maar evengoed kan ik het af en toe niet laten iets voor mezelf op de kop te tikken als ik i.d. stad ben. Nou ja, verwennen mag best.

Hebben jullie nog last van kwaaltjes trouwens? Ik merk zelf dat mijn rug en bekken langzaamaan weer beginnen op te spelen. Tillen wordt al lastiger, traplopen etc.. Soms vraag ik me wel eens af hoe ik dit nog 19 weken ga volhouden. Gelukkig zette Sammie gisteren z'n eerste stapjes! (en ik weer janken natuurlijk...) Dus die gaat binnenkort zelf lopen, dat scheelt alweer wat gesjouw.

Nou meisjes, genoeg gekletst, ik ga weer wat doen.
X, Roosmarijn

Hoi Roosmarijn en Annerobe,

Even kort mijn 20 weken echo. Ooh ik was echt gespannen. Het is toch eindelijk weer eens een kijkje in je buik. Maar alles zag er prachtig uit. Goed hartje, alle organen werken, geen hazelip, geen klompvoetjes en hersenen allemaal prima.
Ik was zo blij. Ik had de jongens meegenomen naar de echo want ik had geen oppas. Tja, dat was wel even anders dan rustig zeg maar. Maar uiteindelijk gingen ze toch zitten in de stoel en kijken naar de baby.
En het is inderdaad een meisje. Ik weet dat een punctie 100% kloppend is, maar om met je eigen ogen te zien dat er geen piemeltje aan zit, is toch weer fantastisch.
Dus de echoscopist zei heel leuk; "Dit meisje zal in de watten gelegd worden door haar oudere broers." Leuk he? Ik weer helemaal emotioneel en huilen.
Tja wandelende tijdbommetjes zijn we he qua hormonen.

Zo fijn om nu zelf te zien dat dit meisje lekker aan het groeien is in mijn buik. Helemaal op schema van 20 weken. Ik kan het soms gewoon niet geloven. Dan pak ik voor de zoveelste keer de echofoto erbij en denk ik : ja het is echt zo!!!

Dus het was een drukke ( met dank aan de jongens) en hele bijzondere echo vanmiddag. Ben helemaal blij.,

En kwaaltjes. Ik ben van mijn misselijkheid helemaal af gelukkig. Ik krijg wel wat last van mijn onderrug, zeker na lang lopen of huishouden doen. Verder heb ik sinds deze week bandenpijn. Van die pijnscheuten laag onder in je buik, groeipijnen noemt mijn vk die. Voelen wat venijnig, maar gaan ook weer snel weg. Maar intensieve dingen als veel bukken, tillen, booschappen doen, lang winkelen (!) voel ik 's avonds steevast in mijn heupen en onderrug. Nog maar 19 weken ... HAHAHAHA... wat een lange tijd he? Al is de eerste helft supersnel gegaan. Nu nog doorracen naar het eind.

Ben maandag ook begonnen op mijn laatste freelance opdracht voor mijn verlof. Had echt helemaal geen zin. Maar het was hardstikke leuk. Ben bij deze opdrachtgever al eerder aan de slag geweest en ik ga me bezighouden met prachtige printuitgaven van het bedrijf, brochures, flyers en kaarten. Kan ik me lekker uitleven op proefdrukjes en lettertypes... hahahah. Nee hoor, dat ik voor mij niet zo heel moeilijk werk, dus kan ik redelijk ontspannen naar begin februari toewerken.

nou dat was het weer, ik ga eens bedenken wat ik vanavond op tafel ga toveren.

fijne avond allemaal en dikke kus
mama van marijn

Terug
Bovenaan