ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

Hoi Meisjes,

Febeke, ik weet nog heel goed dat ik bij de tweede ook al snel een enorme buik had, tenminste dat vond ik zelf. In vergelijking met de eerste droeg deze erg naar voren. En ik dacht ook voortdurend dat hij wel eerder zou komen (mijn eerste zoon  kwam bij 39 weken). Mijn VK twijfelde echter vaak aan de grootte van mijn buik en daarmee de groei van onze baby. Ze stuurde me regelmatig naar de echoscopiste. De echoscopiste meende echter steeds dat hij 2 weken voor lag op schema en zich vermoedelijk wat vroeger aan zou dienen (zoals ik zelf dus ook al dacht).

Nou, niets was minder waar! Pas met 41,5 week werd onze tweede zoon geboren met een keurig gemiddeld gewicht.
Mijn conclusie is dus dat de grootte van je buik niet zoveel zegt over wanneer je kindje zich aandient. En dat zelfs allerlei deskundigen er niet echt iets zinnigs over kunnen zeggen.

Ik ben nu zwanger van de derde en deze keer draag ik juist weer niet naar voren maar meer omhoog zeg maar. Geen idee hoe dat komt. Iedere zwangerschap is toch uniek, dat blijkt maar weer. Ik vind het juist wel leuk.

Succes met je bolle buik!

X
Roosmarijn

Hallo Roosmarijn,

HOERA de laatste werkdag vandaag voor de kerstvakantie. Ik ben er zo aan toe!
En jij? ook lekker een paar vrije dagen voor de boeg?
Hier wel druk vanaf morgen. Zondag is Marijn jarig ( wordt 4) dus dat wordt zaterdag inkopen doen en taart halen. Zondag een hele drukke kinderverjaardag en familie. Dus de handjes weer vol zeg maar ... HAHAHA.
Gisteren heeft Marijn zijn wenochtend gehad op de kleuterschool. Aah gossie wat leek hij ineens weer klein in de kring met de andere kinderen. Ze waren wel heel lief voor hem, aan de hand nemen en alles uitleggen. Wel even huilen toen ik wegging, maar verder is het prima verlopen. Dus dat is wel een opluchting.
Tja, al die emoties, bijna teveel op 1 dag he?

De buik/baby groeit hier gestaag door.
Weet jij nog niet wat het wordt? Vind het zo knap dat je je nieuwsgierigheid kan onderdrukken! Of heb je tijdens een echo toch een glimp opgevangen?
Anderzijds is de verrassing wel des te groter in maart.

Nou vandaag nog even snel aan de slag en dan lekker vakantie.

tot snel schrijfs weer!
Mama van marijn

Ha die mama van Marijn,

Wat fijn dat je lekker vakantie hebt. Ik moet helaas gewoon werken. Hoewel het ook wel weer gezellig is zo rond deze tijd. En gelukkig heeft mijn vriend wel vrij in de kerstvakantie dus ik hoef me helemaal geen zorgen te maken over het thuisfront, dat regelt hij nu allemaal. En ik ben de week van 5 januari wel vrij, gaan we nog een weekje weg met ons 4tjes, lekker de hei op.

Gefeliciteerd nog met de verjaardag van Marijn! Wat een schattig verhaal van Marijn die naar school gaat. Ik schiet al bijna vol als ik het lees. Ik ben heel benieuwd. Jelle gaat eind januari voor het eerst wennen op zijn nieuwe school. Ik denk eerlijk gezegd dat niet hij, maar ikzelf dan ga janken! Ik jank echt overal om. Gisteren waren we lekker naar het strand in Schoorl. Toen was daar op het plein een soort kerstviering met een koor en een stoet met herders en schapen en ook een ezel. Bij het zien van die in- en in- schattige ezel liepen de tranen me alweer over de wangen! Het moet niet gekker worden...

Ik weet idd nog steeds niet wat het wordt, een jongen of een meisje. Ik moet zeggen dat ik vlak na de 20 wk echo gezien dacht te hebben dat het een meisje zou kunnen zijn, omdat 'het' niet leek op wat ik zag toen ik de echo van Sammie destijds zag. Toen zag ik echt zo'n 'bundeltje' hangen waarvan ik dacht, dat hebben meisjes volgens mij niet. Maar dat zag ik bijdeze echo niet.
Toch zegt mijn gevoel dat het weer een jongetje is. Ik weet niet waarom. Ik voel me zo hetzelfde als bij de vorige twee. Het enige verschil tot nu toe is dat de eerste drie maanden wat minder beroerd waren dat bij de eerste 2 en dat ik tot nu toe nog bijna niks ben aangekomen in gewicht. Maar ik ben natuurlijk ook een behoorlijke tijd ziek geweest. Ik moet zeggen dat het gevoel van 'brandende nieuwsgierigheid' tot nu toe wel te doen is. Het wordt waarschijnlijk lastiger als mijn verlof begint. Dan heb ik veel meer tijd om er mee bezig te zijn, haha! Ik ben heel benieuwd of ik het tot het einde toe ga volhouden om het niet te weten...

Hee meisje, ik wens je alvast heerlijke dagen toe de komende tijd. Doe rustig aan en tot gauw maar weer.
Hopelijk horen we ook spoedig iets van Annerobe.

Dikke zoen,
X Roosmarijn

Hee Roosmarijn en Femke,

Roosmarijn, met Annerobe is alles goed hoorde ik via het maartforum. Er zijn wat computerproblemen blijkbaar... maar alles goed met haar en de baby gelukkig!! Ze zal zich binnenkort wel weer melden als alle IT problemen zijn opgelost...

Hier gaat het mwaah mwaah. Loop al weken te sukkelen met een flinke verkoudheid die nu helaas is doorgeschoten naar een kaakholteontsteking. Niet normaal hoeveel pijn dat doet. Je voelt je koortsig, overal pijn in je gezicht en je kunt alleen maar sprayen en stomen en wachten tot het overgaat. Dus heel blij ben ik niet om je eerlijk te zeggen. Ik voel me een beetje belabberd.
Maar goed, met de baby is alles goed gelukkig en dat is heel belangrijk.

Kerstdagen waren heel leuk en gezellig. Met oud&nieuw was ik al ziek helaas, dus daar heb ik niets van meegekregen.
De 23e januari krijg ik een groeiecho om te kijken hoe het met mijn meissie gaat qua groei. Buik ligt flink voor op groei, en de baby ligt in stuit. Maar ja ik ben nu 29 weken dus dat kan nog wel veranderen denk ik.

nou tot snel schrijfs maar weer
liefs mama van marijn

Heej Meisjes!

Ooh wat ben ik blij te horen dat 'alles' goed is met je Femke. Zo te horen heb je het behoorlijk pittig gehad de laaste tijd. Ik hoop dat je nu weer een beetje tot rust kan komen en vol vertrouwen de laatste paar loodjes tegemoet kunt treden.

Jenny, wat ontzettend sh*t dat je zo beroerd bent. Wel heel herkenbaar. Ik heb het -hopelijk- nu allemaal gehad. Maar het is idd heel frustrerend om er niks aan te kunnen doen en de pijn maar uit te zitten. Hopelijk voel je je inmiddels wel wat beter.

Met mijzelf gaat het prima. Was lekker een weekje vrij dat dat was echt heeeeeerlijk! Heb mezelf (en ons gezinnetje) lekker verwend en heerlijk niks gedaan in een hutje op de hei.
Fysiek gaat het OK. Begin nu af en toe wel flink last te krijgen van mijn bekken. Moet ik echt goed op letten. En verder veel last van ontzettend lage bloeddruk (met van die wegtrekkers af en toe) en maagzuur en/of misselijkheid. Lang leve de rennies!

Nog 4 weken werken en dan heerlijk met de beentjes omhoog. Ik heb er helemaal zin in.

Ik weet nog niet hoe mijn kindje ligt. Bij de laatste controle lag het dwars (als in een hangmatje zeg maar). Volgende week weet ik meer als het goed is.

Ik ga nu gauw weer aan de slag. Tot snel allemaal.

X Roosmarijn

HI allemaal,

Fijn te horen dat het redelijk goed weer met je gaat Roosmarijn.
Hier ook weer alles stabiel. Ben mijn holteonstekingen te boven na lang stomen, sprayen en spoelen. Maar voel me nu echt weer goed.
Heb weer wat lucht en de pijn is weg gelukkig.

Ik moet nog 5 weken werken en dan heerlijk met verlof. Heb er zoveel zin in, alles in orde maken voor de baby. Lekker thuis tutten.

Mijn babietje ligt nog steeds met hoofdje boven ( nu 30e week), maar goed ik weet van Marijn dat dit nog alle kanten op kan ..... als het maar de goede kant is toch? hihi.

nou hele fijne avond en goed te horen dat je weer gezond en wel rondloopt. Tja en je bekken, ik heb dat ook, maar met voldoende rust gaat het heel behoorlijk moet ik zeggen. 's avonds is het echt ontspannen hier ... en languit met de benen.

liefs mama van marijn (Jenny)

Hihi, ik zou eigenlijk de huis-administratie doen, maar ben even met JG forum-pauze....

Ja meisjes, het is nu echt aftellen geblazen qua te werken weken. Nog 3 in mijn geval. En dat worden drie drukke weken ben ik bang. Mijn agenda loopt langzaam propvol. Helemaal geen zin meer in, maar ja. Ik moet de dingen nog wel netjes afronden en overdragen.

En: (nog geheim) ik weet niet eens of ik daar wel terugkom! We hebben namelijk zeer serieuze verhuisplannen die geografisch gezien zo radicaal zijn dat ik na mijn verlof waarschijnlijk ergens anders een baan zal moeten zoeken. We denken er sterk over om uit  de randstad  weg te gaan en te vertrekken richting Arnhem, Nijmegen en omstreken. Ons huis wordt te klein en een verbouwing is vrijwel onmogelijk. Bovendien hadden we al langer stille verlangens om in die streek te gaan wonen. We zijn nu bezig om ons huis verkoopklaar te maken en ons te orienteren op de woningmarkt aldaar. Spannend! Ik hou jullie op de hoogte...

Ik heb nu vooral 's nachts last van mijn lijf. Wanneer ik eruit moet voor een plas (en dat komt nogal eens voor, he)  dan zit ik soms echt helemaal vast en moet ik echt overal steun en houvast zoeken om al strompelend op het toilet te komen.  

Ik betrap mezelf al wel eens op 'ik- ben- het- eigenlijk -nu- al -wel -beu -met -dat -zwanger -zijn -gevoelens' en ik moet nog twee maanden! Gelukkig weet ik uit ervaring dat als mijn verlof eenmaal is ingegaan dit waarschijnlijk wel weer bijtrekt, maar ik vind het wel zwaar worden nu.

Jenny, ik ben blij te vernemen dat je weer beter bent. Dat zwangert toch een stuk lekkerder. Het kost al energie genoeg als je gewoon gezond bent.

Morgen weer naar de VK, ben benieuwd of ze nu iets kan zeggen over de ligging. Jullie horen het wel weer. Ik ga nu weer verder met mijn klus...

X Roosmarijn

Hoi meiden,

Nog snel een kort berichtje. Was vanochtend bij de vk en Joepie!!! De baby ligt keurig met het hoofdje naar beneden en is zelfs al een beetje ingedaald! Da's dus mooi. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het definitief zo blijft liggen maar de vk zei dat dit nu wel heel waarschijnlijk is.
Verder was alles weer helemaal prima, lage bloeddruk, keurige gemiddelde groei, regelmatige hartslag, goed ijzergehalte etc. Het wordt vast weer een jongetje van 7 pond, net als de vorige twee...haha!

Nou ja dit wou ik ff kwijt, ben heel blij dat het allemaal goed gaat.

X, Roosmarijn

Terug
Bovenaan