ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

Zoooo wat snel die reacties, super!

Idd ik denk ook wel dat ik de eerste van ons drieen zal zijn die een klein nieuw gezinslid zal krijgen. Maar je weet nooit!!!!

Ik heb voor Julian een kalender gemaakt, kan hij elke dag een deurtje openmaken. Het laatste deurtje zal de dag van de keizersnede zijn....
Hij vind het helemaal leuk om af te tellen en was er al heel lang mee bezig hoelang t nog ging duren, nu met een datum is dat wel makkelijk.
Maar goed ik ben wel een beetje van mijn stuk gebracht door die slijmpropjes....
Julian was 3,5 week te laat en toen zat mijn baarmoeder nog potdicht en bij Valentijn begon de bevalling met weeen 3 dagen eerder dan mijn uitgerekende data. Idd zijn ze alle twee met de keizersnde geboren. Maar goed een geplande is wel raar hoor.
Slijmprop ben ik nog nooit verloren dus geen ervaring. Ik weet wel uit de boeken dat de slijmprop er in delen uit kan komen, zou niet weten wat t anders zou kunnen zijn?

Wat goed Jenny dat je straks elke week een groeiecho krijgt.
Is dat omdat Sebastiaan, zo heet je jongste toch??? (sorry ben t even kwijt) veel te zwaar was bij de geboorte.
Julian en Valentijn wogen ook net onder de 4500.
Ik heb al een groeiecho gehad.
Daarna maak ik me toch altijd meer zorgen als daarvoor.
Ze meten die verhoudingen op en nu bij mijn a.s. dochter hadden ze gemeten dat t buikje weer groot was, de benen lang en t hoofdje precies wat t moet zijn. Ik zie dan gelijk zo'n kind voor me die niet in verhouding is....
Ik zal ook nog wel een groeiecho krijgen een van deze weken.
Krijg die niet elke week hoor....wel een kleine meting bij de gyn maar geen uitgebreidde.

Idd wel leuk om even binnen te kijken.
Roosmarijn kan jij in de laatste weken nog even binnenspieken.....??

Tot snel meiden
Kus Fem

Bedankt!!!
Bij Valentijn staan we er nog middenin, hij wil maar niet zindelijk worden.
Niemand mag ooit aan zijn piemeltje komen, hij heeft er echt een trauma aan overgehouden.

Ik ga nu nog een tijdje door met het potje trainen maar als dat in de zomer nog niks heeft uitgehaald ga ik terug naar mijn arts in utrecht.
Toch bedankt voor de naam van die vrouw, misschien heb ik er in de toekomst nog wat aan.

Iig super fijn voor Marijn dat het klaar is voor hem.
Maar goed hij is natuurlijk ook nog 1,5 jaar ouder dan valentijn dus heb nog wel goede hoop hoor.

Lief van je!
x femke

Hi meisjes,

Grappig, we zaten donderdagochtend geloof ik alledrie tegelijkertijd online.

Ik weet niet of ik nog eens binnen kan kijken voor de bevalling. Zal er aan liggen hoe alles gaat verder. Bij de vorige keer twijfelde de VK rond 36 weken aan de ligging en de groei en heb ik xtra echo's gehad. Vooralsnog ligt alles op schema en gaat alles zoals het hoort dus geen echo's in de planning.

Pffff, ik was vannacht misselijk, niet normaal zeg. Dit ken ik niet van de vorige keren (in elk geval niet in dit stadium van de zwangerschap). Ik werd er wakker van, rond een uur of 3 en ik heb daarna steeds met een emmertje naast het bed 'geslapen' (want de WC haal ik niet meer op tijd met dat logge lijf van me...haha). Ik had echt kokhalsneigingen. Bah... Uiteindelijk ben ik toch weer in slaap gevallen. Vanochtend was ik nog steeds een beetje weeig, maar het gaat wel iets beter.
Herkennen jullie dit misschien?

Nog maar 2 weekjes werken...the countdown has begun...Deze week zelfs maar 3 dagen ipv 4, omdat ik vorige week overuren heb gemaakt. Morgen gaat Jelle voor het eerst een middagje wennen op school. Ben heeeeel benieuwd. Ik moet de zakdoekjes niet vergeten (voor mezelf, Jelle vindt het vast allemaal prima...), haha.

X
Roosmarijn

Hi Roosmarijn,
Lekker dat aftellen van je werk he? Ik vind dat ook een prima vooruitzicht. Nog maar een paar weekjes dus dat is heerlijk.
En Jelle wennen op de kleuterschool, Marijn is nu voor de 4e week op de kleuterschool en hij vind het SUPERLEUK. Hij gaat er echt heel graag naar toe. En ik heb de wenochtenden ook zitten huilen in de auto. Dan zit je kleine mannetje in de kring tussen al die kleuters   ... en dan lijkt hij wel heel klein en kwetsbaar.
Maar inmiddels na 3 volle weken kleuterschool vind hij het heel leuk, schilderen, gymen, puzzelen .... heerlijk zo'n kleuterleven he?
Maar voor de mama's is het ook erg wennen. Ik mis marijn heel erg op de dagen dat ik neit werk.   Het is zo stil in huis met alleen de kleinste thuis.
Maar ja alles went.

Ik heb vrijdag een groeiecho gehad. Ik loop nu bijna 3 weken voor op groei, dus over 2 weken gaan ze nogmaals kijken. Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.

liefs mama van marijn

OOh en dat misselijk zijn herken ik wel hoor. De maag heet het flink te verduren nu met de baby ertegen aan gedrukt. Dus ik ben weer regematig misselijk en erger nog, iedere ochtend is het ook weer spugen.
Even wachten totdat de baby indaald, dan zal het wel minder worden.

gr mama van marijn

Hoi meisjes,

Even een kort verslagje van Jelles eerste keer naar school. Wat ik eigenlijk verwachtte, gebeurde ook. Jelle vond het allemaal prima! Hij deed meteen mee met de andere kindjes, hing keurig zijn jasje aan de kapstok, liep meteen de klas in, ging op een stoeltje zitten en zwaaide voor de vorm nog even naar mij. Ik kon gaan! Alsof ie nooit anders had gedaan...

En hoewel ik het had verwacht was ik toch even perplex. Dat je je als moeder vanalles in je hoofd haalt over hoe zo'n moment moet zijn voor je kind en dat je kind er dan zo gemakkelijk mee om gaat! Onderweg naar huis wel even wat traantjes weggepinkt, maar ook dat viel me mee (ik had echt hele watervallen verwacht).

Toen ik 'm weer op ging halen zei z'n juffie dat het heel goed was gegaan. Jelle deed meteen mee met de gebruikelijke routines en heeft de hele middag lekker gespeeld en 'vooral gekletst' zei ze. Hij praat echt honderduit, net een oud wijf, haha. Als ik met 'm naar mijn ouders rijd, en dat is 2 uur rijden, dan kan hij echt non-stop ouwehoeren als je 'm zijn gang zou laten gaan.

Verder alles goed meisjes?
Tjonge Jenny, dat je toch weer moet spugen elke ochtend! Ik heb een remedie gevonden voor de nachtelijke misselijkheid: eten! Ik leg 's avonds een banaan, of wat gedroogd fruit of een biscuitje naast mijn bed. Als ik dan 's nachts misselijk wakker wordt, eet ik wat en dat werkt perfect!

Zo, 'k ga gauw weer aan het werk... nog 5 daagjes werken en dan... JOEPIE! verlof!

X, Roosmarijn

Hi Roosmarijn,

wat goed zeg dat Jelle het zo fijn heeft op de kleuterschool.
Marijn gaat nu 4 weken en hij heeft het super naar zijn zin. Hij vind het allemaal prachtig. Hij praat honderduit en is heel blij met zijn juf ( die is al bijna heilig verklaard zeg maar ;))
Ja dat misselijk zijn is echt vreselijk. Ben nu al 3 nachten aan het spoken 's nachts. Opstaan, spugen, kopje thee drinken. Ik zal inderdaad eens wat te eten naast mijn bed neerleggen. Goede tip.
Lekker hé die laatste werkdagen in het vooruitzicht?
ik moet nog 1,5 week werken nu. Mmmm, ben ook echt toe aan verlof.
Heerlijk gewoon.

nou ga snel nog een paar wassen draaien en vouwen voordat ik Marijn op moet halen op school.

liefs mama van marijn

zo het is weer weekend... heerlijk hoor. Nu nog maar 1 week werken en dan heb ik lekker verlof. Ik kijk er zo naar uit.
Ik heb vanmiddag iets heel raars meegemaakt. Ik belde met de verloskundige op om te vragen wat ik het beste kan doen bij schaambot-pijn. Ik heb sinds 3 dagen ofzo best lang last van mijn schaambeen/bot. En eerst was het alleen bij het opstaan en ebte het daarna weg. Maar nu is het eigenlijk de hele dag door. Dus ik belde haar daarvoor en kreeg wat tips.

Zegt ze ineens: heeft Angela, onze praktijkwaarnemer jou al gebeld? Ik zeg nee. Nou ze heeft een afspraak voor jou gemaakt bij de gyn. Ik zeg waarom dan? Nou zegt ze: ze vond de groeiecho nogal alarmerend. Alarmerend !! Het woord alleen al.
Dus ik was echt helemaal verbaasd. Ik wist dat ik fors op groei voorlag, maar geen paniek. Ik schrok me echt een hoedje. De echoscopiste had ook aangegeven dat het best meeviel en dat ik pas over 2 weken kan weten hoe het ervoor staat omdat je een groeispurt moet uitsluiten. En het eindgewicht wordt geschat op 4300 gram. Nou ook best te overzien toch?

Nu gaat de gyn aanstaande woensdag met nog een groeiecho bepalen of ik kan bevallen onder de verloskundige of dat ik toch naar de gyn moet.
Nou ja zeg! Ik zeg tegen haar, dat ik het wel raar vind om zoiets zo toevallig te horen via een telefoongesprekje. Ze begreep ook niet waarom de praktijkwaarnemer niet had gebeld.

Dus woensdag ga ik naar de gyn toe.
Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Maar ik ga er maar vanuit dat dit het beste voor de baby is.   Ik hoop echter wel dat ik gewoon bij de verloskundige kan blijven. Maar ja, dat hoor ik dus ook woensdag.

raar he?

nou ja dat was het weer
heel fijn weekend weer
Mama van marijn

Terug
Bovenaan