ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

Amai seg mama van marijn,

ik begrijp dat je je rot schrok na zo'n telefoongesprek.
Nu, ik woon in België en hier is het niet meer dan normaal dat je regelmatig op controle gaat bij je gynaecoloog. Eigelijk altijd!
Wij hebben enkel voor de suikertest een afspraak met een vroedvrouw.

Ik merk dat dit bij jullie helemaal anders is.
Of heb ik het mis?

Liefs,
van ons...

he jenny

Jeetje wat tactloos van je vk om dit idd op deze manier te brengen.
Heel goed van je dat je daar wat van hebt gezegd.

Ik vraag me idd af waarom ze zo 'geschrokken'  is want Marijn en Sebastiaan waren toch ook alle twee niet klein bij de geboorte.
Julian woog ook 4400 en Valentijntje 4300.
Is dat zo erg?
Een vriendinnetje van mij is bevallen van een dochter die 5000 woog en is er zonder scheurtjes vanaf gekomen, alles kan. t is wel jouw derde dus die bevalling zal toch wel goed gaan.
Of heb je er zelf geen vertrouwen in...
Hoe snel waren jouw vorige bevallingen?

Ik kan me voorstellen dat je geprikt moet worden op suiker ofzo maar goed dat kan ook gewoon als je onder controle bij de vk blijft.

Maak je maar geen zorgen hoor ze zijn bij het echo bureau zoveel gewend dat ze je echt niet zomaar doorsturen naar de gyn. Maargoed dat hangt natuurlijk ook een beetje van jouw vk af.

Je moest toch  over een tijdje  weer een groeiecho laten maken?
Kijken ze dan hoe snel je kindje vooruit gaat ofzo?

Ik hoef maar 1 groeiecho laten maken, tenminste tot nu toe dan....
Ik zal t woensdag eens vragen aan de gyn.

Succes er mee en ik ben benieuwd hoe t was bij de gyn!

Kus van Femke

He Jenny (en de andere meisjes),

Ik zou me ook niet te veel zorgen maken hoor, het komt vast goed. Ik ben natuurlijk geen VK of gyn, maar een geschat eindgewicht van 4300 lijkt me niet onoverkomelijk voor een gewone bevalling bij je VK.  Een beetje paniekzaaierij als je het mij vraagt. Ik ken genoeg vrouwen die zonder noemenswaardige problemen van deze maat baby (of nog groter) zijn bevallen.  Wat ik vooral  vreemd vind(onzorgvuldig eigenlijk) is hoe e.e.a. gecommuniceerd wordt. Ik zou dit zeker even heel duidelijk maken dat je hiervan schrikt en dat dit niet bevordelijk is voor je welzijn.

Ik verbaas me er over hoe ontactisch sommige VK's (of Gyns) soms lijken te handelen. Het zijn natuurlijk ook maar mensen, maar soms vraag je je toch af of ze zich wel realiseren wat dit soort onzorgvuldigheid te weeg kan brengen. Ik heb zelf gelukkig alleen heel positieve ervaringen met mijn vk praktijk, maar ik  ken van vriendinnen ook heel andere verhalen.

Ik ben benieuwd wat de echoscopiste er morgen van zegt.

Nog 2 dagen werken en dan verlof! Joepie! Vandaag alvast een soort uitzwaaimoment gehad met collega's omdat ik morgen en overmorgen vrijwel niet meer in huis ben maar op locatie werk. Dus het voelt al bijna alsof ik nu verlof heb.

Voel me verder meestal prima nog eigenlijk. Ik heb alleen wel regelmatig last van nacht en ochtendmisselijkheid en moet nu soms zelfs   spugen! (net als jij Jenny!) Dat 'snachts eten helpt dus ook niet altijd, helaas.

X
Roosmarijn

Hallo Femke en Roosmarijn,

zoals beloofd even een korte update van mijn bezoek bij de gyn vanmiddag.
Een groeiecho en een afspraak stonden gepland. En ik was best een beetje nerveus. Weet ook niet waarom precies. Maar de groeiecho was goed. Twee weken geleden was de baby nog in het P95 segment ( betekent dat 95% van alle baby's kleiner is dan deze van mij, en dus  5% nog groter) en nu zat ze in P84 segment. Dus het lijkt er toch op dat de groeiecho gedaan is in een groeispurt. Eindgewicht is nu geschat op 3900 gram.

Nou de gyn wist ook niet veel helderheid te scheppen en vroeg aan mij wat ik graag wilde.Ik zei heel stellig "nou ik wil gewoon bevallen poliklinisch in het ziekenhuis onder leiding van de vk. En bij voorkeur rond de 40 weken, dus dat ik niet weer op 42 weken loop."
Tja zei ze, dan moeten we dat maar doen!   Ik heb nog 1 controle groeiecho bij haar als ik 37 weken ben, dus over ruim 3 weken en dan kunnen ze ook redelijk waarheidsgetrouw het gewicht inschatten. Beeb was nu 2400 gram, veel al he?

Dus al met al, best een geruststellend bezoek. Ik ben weer terug bij de vk onder controle. En ik heb de vk ook verteld dat ik niet zo blij was met haar communicatie rondom dit alles, dat het nogal rauw op mijn dak gevallen was. We hebben nu ook de afspraak gemaakt om te strippen vanaf 39,5 week als de baarmoedermond er klaar voor is, zodat ik ook eind maart ga bevallen en niet half april ....... ben benieuwd.

En nu  ben ik helemaal bek af. Twee uur in dat ziekenhuis rondgedoold. Beide knullen net in bad gedaan, dus mama gaat lekker nieuws kijken en met de beentjes omhoog!

nou fijne avond en tot schrijfs weer,

liefs mama van marijn

Gelukkig Jenny!!!!!
Goed nieuws.

Hoe is het nu hier met de a.s. drie kindjes mama's.
Houden jullie het nog een beetje vol.
Bijna verlof nu of al helemaal...?
Heerlijk.

Ik ben echt de dagen an t aftellen tot de KS, kan echt niet wachten......
Maar goed ik moet ook nog even genieten van alle tijd met mijn mannetjes dat weet ik.
Mijn gedachten brengen me alleen de hele dag op andere werelden haha!!!!

Groetjes en tot snel weer
x Femke

Hi Femke,

kan me goed voorstellen dat je aan het aftellen bent. Maar het is nog maar even voor je toch?
Hier alles goed. Ik sta nu goed onder controle en ik heb het gevoel dat het allemaal wel losloopt met het gewicht/grootte van de baby.
Nog 2 dagen werken ( ma en woe) en dan heb ik verlof. Het is alleen echt ongelofelijk druk zo die laatste dagen. Niet te bevatten zoveel werk. Maar ja, vanaf woensdag ben ik echt vrij en ga ik genieten van mijn verlof. Heb er zoveel zin in en ben er ook echt aan toe merk ik. Het slapen gaat 's nachts wat minder nu en overdag probeer ik dan toch zo rustmomentjes in te bouwen.

Nou een hele fijne zondag allemaal, ik ga de ontbijttafel dekken voor de boys.
Vanmiddag komen vrienden op bezoek en blijven eten, dus een gezellige dag voor de boeg.

liefs Jenny

Heej meisjes,

Wat late reactie nog, maar ik ben blij Jenny, dat alles er 'normaal' uit lijkt te zien. En het lijkt me ook prettig om te weten dat ze je niet tot 42 gaan laten doorploeteren t.z.t.

Vandaag je laatste werkdag he?

Ik ben sinds deze week met verlof, maar ik heb er helaas nog maar weinig van kunnen genieten. Ik ben zoooo misselijk en beroerd steeds. Het zal wel door de zwangerschap komen (volgens de VK kan dat in dit stadium best voorkomen) maar het voelt als of ik voortdurend buikgriep heb. Ik heb ook nauwelijks eetlust. Ik zie het nog een weekje aan, maar anders moet ik misschien toch maar eens de huisarts raadplegen. Blèh....

Gelukkig trekt onze beeb er zich vooralsnog niks van aan en groeit gestaag. Het wordt waarschijnlijk weer geen supersize, maar daar klaag ik uiteraard niet over! Ben langzamerhand toch zo benieuwd wanneer hij/zij zich aankondigt en hoe de bevalling deze keer zal zijn. Ik heb hiervoor twee heel vlotte (Sammie was er zelfs in 2,5 uur) bevallingen gehad, dus ik ga er maar van uit dat dat deze keer ook ongeveer zo gaat. Maar je weet het natuurlijk nooit. Ik ben echter geen ster gebleken in het doorkomen van het kraambed. Wat een hel vond ik dat toch! Alles doet pijn, door de stuwing had ik echt (.) (.) tot onder mijn oksels en de eerste dagen lijkt het alsof het met je bekkenbodem noooooit meer goed komt. Nou ja. Inmiddels weet ik dat het dus wel goed komt, maar ik kijk er niet naar uit, naar die eerste dagen na de bevalling.

Hoe vonden jullie dat de vorige keren?

Wow, Femke, het komt voor jou al heeeeel dicht bij nu allemaal he. Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal zal gaan enzo. Spannend hoor.

X
Roosmarijn

Hi Roosmarijn en Femke,

Ja vandaag mijn laatste dag gehad ... heerlijk hoor. Een heel leuke afscheidslunch gehad in Slot Zeist, super gezellig met kadootjes enzo. Zo lief, ik had het echt niet verwacht als freelancer ben je altijd maar tijdelijk aanwezig in een bedrijf, dus het was wel echt super dat ze zich zo hadden ingespannen.

En nu lekker even niets, althans..... morgen staat er een bloedonderzoek op het programma. Mijn laatste glucosetest was op het randje qua toelaatbare waarde. Dus nu moet ik opnieuw naar het ziekenhuis voor een suikertest, alleen nu moet ik nuchter testen. En ik zie daar echt gigantisch tegenop. Ik ben 's ochtends ALTIJD misselijk, dus ik eet eigenlijk direct na het opstaan, waardoor het wegzakt. Maar nu moet ik dus op lege maag naar het ziekenhuis voor de eerste meting, daarna suikerwater drinken en dan na een uur weer testen. Bluuuuh, ik heb het maar direct voor morgen afgesproken, dan ben ik er ook vanaf ook.
Hopelijk zijn de waardes nu wel goed, dan kan ik bij de vk blijven, anders moet ik over naar de gyn. Nou ja we zien het wel, ik laat het maar over me heen komen.

Ik merk wel dat het verlof precies op tijd komt. Ik was er echt aan toe. Met name het autorijden stond me tegen ( Den Bosch ---> Zeist). Maar ja, nu lekker thuis rommelen.

En Femke, volgende week gaat het gebeuren toch? In de week van carnaval?
Spannend hoor, ik hoop dat het allemaal naar wens gaat en dat je een prachtige gezonde dochter in je armen kan sluiten. Ga je onder volledige narcose?
Mmmm, heel spannend. Nou ja, je bent de eerste. Ik denk zelf dat ik wel de laatste zal zijn. Ik denk steeds dat ik echt eind maart pas ga bevallen, als het geen begin april wordt. Maar we zullen zien ...... misschien dient de baby zich wel aan op 39 weken.... wishfull thinking ...... hahahaha.

Ik ben de buik wel zat aan het worden.   Met name slapen is wat lastig aan het worden. En dan wordt ik moe en wat kribbig ... niet zo leuk voor mijn man en kinderen ....

nou fijne avond en ik hou jullie op de hoogte van morgen,

gr Jenny

Terug
Bovenaan