ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

Hee Jenny,

Dank voor je lieve reactie. Dat helpt altijd. Gek, je kent elkaar natuurlijk niet echt, maar toch heb ik veel steun aan ons gebabbel hier.

Je hebt gelijk, balen helpt niet en ook ik probeer afleiding te zoeken, maar dat helpt gewoon niet altijd.

Vanochtend bij de VK geweest voor controle, het er met haar ook over gehad. Dat lucht ook altijd op. Ze heeft aangegeven dat ze nog tot a.s. maandag (uitgerekende datum!) wil zien wat er gebeurt. Als het huidige gerommel dan nog niet heeft doorgezet (gisteren en vanochtend  weer een paar flinke weeën gehad), gaat ze proberen of strippen helpt (dat hielp bij de vorige iig wel...). Dat is toch fijn om te weten, dat je VK met je meedenkt/voelt. Word ik meteen een stuk rustiger van.

Ik hoop voor jou dat je ook snel weet waar je aan toe bent en dat je de moed erin weet te houden. Nog maar heel even en dan kunnen we klagen over alle kraambedkwaaltjes, haha!! Had jij een beetje een OK kraamtijd de vorige keren? Ik vond die allebei de keren vreselijk, terwijl mijn bevallingen heel vlot gingen. Ik was weliswaar helemaal in de wolken met onze jochies, maar vond het lichamelijk erg zwaar. Maar ja, ook dat gaat weer voorbij.

Nog even volhouden! We kunnen het!

Veel liefs,
Roosmarijn

Heel veel hartjes voor jullie alle twee!!!!!!!! Heb echt met jullie te doen. Ik hoop echt dat jullie alle twee (op de zelfde dag, haha) gaan bevallen van het mooste kindje van het land!!!!!! Ik geef jullie nu een hele dikke digitale knuffel!

Enne Roosmarijn joh het duurt echt geen drie weken meer hoor, komt goed. Ik kan niet meer zeggen dat ik het aan mijn water voel maar ik voel t wel, haha!!

Kus van Femke
tot snel x

Hi Roosmarijn en Femke,
Ja dat is ook gek eigenlijk. Je kent elkaar helemaal niet en  toch vind ik het heel fijn om jullie berichtjes te lezen. Het steunt me en stelt me ook gerust dat ik niet de enige ben zeg maar.
Vandaag heb ik wel weer een goede dag. Wel megaharde buiken de hele dag. Heb wat administratie gedaan en wat opgeruimd, gesopt en een aflevering Gooische vrouwen gekeken ( lekker hoor!!!!!!).
Dus al met al best veel afleiding gehad. Maandag is het hier altijd rustig. De kleine zit op de kinderopvang en Marijn op school de hele dag.
Dus een dagje voor mezelf.

Mijn kraamtijd kan ik me slecht herinneren Roosmarijn. Ik weet wel dat ik het veeeeel te druk vond met alle kraamvisite en dat ik me daar aan stoorde. Hahahaha, vooral bij de 1e. Ik vond het helemaal niets dat iedereen Marijn wilde vasthouden, dat gekuch en gehoest boven mijn kleine prinsje... hoezo overbeschermend??? Hhahahah.
Bij de 2e was dat al veel beter gedoseerd over de weken en ging dat beter. Ik weet nog dat ik blij was dat de kraamhulp uiteindelijk ook weg was dat je je eigen weg kunt gaan. Maar verder is de kraamtijd redelijk blanco in mijn geheugen, hormonen doen veel he? Laten alle mindere herinneringen weg ......

En ja Femke, 3 weken duurt het niet meer, dat denk ik ook.
Maar het lijkt wel op het maartforum dat echt IEDEREEN al bevallen is.... maar ja daar moet je ook niet naar kijken dat weet ik wel, maar toch.
Ik hoop op lekker weer deze week, dat ik veel naar buiten kan en mijn gedachten kan verzetten. En ik hoop vurig dat ik vrijdag toch wel helderheid krijg van de gyn. Ik zie vrijdag weer de gyn die ik bij de allereerste afspraak had. Wellicht schept hij wat helderheid in deze warboel. En anders maar gewoon afwachten ......

nou dikke knuffel voor iedereen
Jenny

Dag lieve meiden, goedemorgen,

Wat grappig Jenny, ik kijk op de dagen die ik voor mezelf heb (zoals vandaag, heeeerlijk!) ook altijd een aflevering van mijn favoriete serie. In mijn geval is dat ER. Heerlijk vind ik dat, lekker zwijmelen en  janken voor de TV in m'n eentje.

Vandaag dus lekker een dagje voor mezelf. Het belooft weer mooi weer te worden, dus ik ga straks lekker buiten in het zonnetje een eindje fietsen en daarna in de tuin zitten. Normaal gesproken zou ik nu meteen de hangmat ophangen in de tuin en de hele middag lekker luieren in dat ding, maar ik ben bang dat ik er met mijn huidige postuur niet meer uit kan komen als ik er in ga liggen, haha! En er is niemand om me eruit te hijsen, hihi!

Ik denk ook niet echt dat het nog 3 weken gaat duren hier, maar dat zijn van die scenario's die door je hoofd spoken als je het even niet meer ziet zitten. Ik hoop dus van harte Femke, dat jouw 'watergevoel' klopt. En het zou echt hilarisch zijn als Jenny en ik op de zelfde dag bevallen!
Het blijft nog steeds 'rommelen' daar beneden. Af en toe een soort van wee, vreemde kramp en andersoortig ongemak en ook ontzettend veel harde buiken, net als jij Jenny. Oh oh , wat is geduld hebben toch moeilijk...

Tot later
Dikke X
Roosmarijn

Hi Roosmarijn en Femke,

Ja ongestoord DVD kijken is er op andere dagen niet meer bij, dus ik pak dat moment ook als ze weg zijn. Ja ik zou het echt een giller vinden als we tegelijkertijd bevallen ... ik zeg 21 maart, mooie datum, begin van de lente en dat is al aanstaande zaterdag!
Ik heb de hele nacht zoveel harde buiken gehad, dat het erop leek dat het niet meer soepel werd tussendoor. Aan 1 stuk door harde buiken met pijnscheuten beneden en opzij. Gisteren heb ik Marijntje opgehaald op school op de fiets, dat is nogal een hobbelige weg ( met van die kinderkopjes) en ik kreeg prompt enorme harde buiken. Maar goed, baat het niet dan schaadt het niet toch?

Verder hier ook zeer zonnig, wel fris, maar lekker genoeg om de ramen allemaal open te zetten en buiten met de kleine te spelen. Zometeen komen mijn ouders even hier op bezoek. Kunnen ze Marijn zijn kleuterschool even zien, ze moeten toch weten waar ze het mannetje moeten ophalen als ik ga bevallen toch?
Wel gezellig hoor. Alleen mijn moeder kan zich af en toe overal tegenaan bemoeien en dat kan ik momenteel slecht hebben. Dus hopelijk houdt ze zich in ;))))).

Nou lieve meiden tot snel typs weer

Mama van marijn

Goodmorning ladies!,

Ik had gisteravond ook echt de hele avond  aan een stuk door harde buiken met af en toe een weg te zuchten kramp erbij. Vanacht is het weer weggeëbt en heb ik -gelukkig- weer stukken beter geslapen dan de nacht ervoor. Nog wel een uurtje bij Sammies bedje gezeten vannacht, want die is niet zo lekker en moest getroost worden.

Dat niet zoveel kunnen hebben van, bijvoorbeeld, je moeder, dat is ook heel herkenbaar. Met mijn moeder heb ik het niet zo erg, bovendien woont die ver weg. Maar ik merk wel bij mijn vriend. Die heeft het ook best zwaar momenteel, veel komt nu toch op zijn schouders terecht qua kinderen verzorgen en huishouden enzo. Als hij dan soms wat mat of geirriteerd reageert, dan merk ik meteen dat mijn haren overeind gaan staan en/of dat ik moet janken. Ik realiseer me gelukkig wel dat hij echt de liefste van de wereld is en ontzettend zijn best doet voor mij, maar soms 'vergeet' ik dat dan en moet ik echt even tot 10 tellen om niet onredelijk te doen.

Mij lijkt 21 maart ook een prima datum! Het echte begin van de lente is een mooie dag om een nieuw mensje op de wereld te zetten (en het is weer eens wat anders dan op een dinsdag bevallen, haha). Ik ga duimen voor ons dat het lukt.

Fijne dag vandaag.
X Roosmarijn

Hi roosmarijn en Femke,

even een kleine update vanuit hier...

Hier gaat het mwah mwah. Vanmorgen 8.00 uur   bij de gyn geweest voor controle. Hij heeft ineens een beetje haast merkte ik. Hij zei: het beste is als de baby dit weekend geboren wordt uit zichzelf. Dus laten we daar op gokken ;)))......
Maar hij wilt me geen week meer laten rondlopen, dus ik moet aanstaande dinsdagochtend 8.00 uur alweer terug voor CTG en vervolgcontrole. De baby is nog steeds niet ingedaald, dus inleiden gaat niet, dat is te risicovol. Nu gaan we dinsdagochtend bespreken om toc wat anders te doen. Wat dat ' anders ' is, weet ik ook niet, maar volgende week moet het dan toch gaan gebeuren. Nou ben benieuwd. Ik pin me er niet teveel meer op vast merk ik, steeds heb ik een andere gyn, met ander beleid .....

Dus dit weekend bevallen we gewoon   ...hahahaha .... was het maar zo makkelijk he? Nee, ben benieuwd wat we dinsdag nou weer gaan doen, maar goed, ze houden me wel goed in de gaten, dat is wel een heel fijn gevoel..

Verder hoop ik stiekem dat het morgen geboren wordt, ik vind 21 maar zo'n mooie datum, Slaat natuurlijk nergens op, maar het begin van de lente is wel een mooie geboortedag ..

nou lieve meiden geniet van het stralende weer vandaag
en tot snel
mama van marijn

Hoi meisjes!

Ooo, wat spannend nou weer, Jenny. Het lijkt me toch best moeilijk om steeds een andere Gyn voor je te hebben met een ander idee over wat het beste is. Ik vind het knap hoe kalm jij er nog onder blijft. En dat je kindje nog niet is ingedaald: mijn VK zei laatst nog tegen me dat bij tweede of derde (of de daaropvolgende) kindjes de indaling soms pas vlak voor de bevalling plaatsvindt en dat dat geen probleem is. Maar misschien dat het bij inleiden weer anders is? Ik weet het ook niet natuurlijk.

Maar ik ben ook nog steeds voor vandaag bevallen hoor! Ik heb hetzelfde als jij: 21 maart is een mooie datum: LENTE!! En dan ook nog van dat prachtige weer erbij. Vanochtend toen ik wakker werd heb ik onze kleine eens officieel toegesproken. Dat het zo'n prachtige dag is vandaag, echt de beste dag om de rest van je leventje te beginnen. Nu maar hopen dat hij/zij het gehoord heeft...Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Gisteren en vannacht waren relatief rustig, en ik voel me juist weer wat fitter dan een paar dagen geleden.

Anders bevallen we dinsdag samen: mijn vaste bevaldag. Als het goed is gaat de VK mij maandag strippen. Als ze dan op dinsdag mijn vliezen kan doorprikken, dan weet ik wel bijna  zeker dat ik op dinsdag kan bevallen. Tenminste: zo ging het de vorige keer ook: maandag strippen, dinsdag vliezen gebroken en 2 uur later was Sammie er al.   Nouja, dat wil natuurlijk niet zeggen dat het nu ook zo gaat, maar ik heb goede hoop. Ik denk in elk geval ook niet dat ik nog een week door moet.

We moeten nog even doorbijten....

Veel liefs
X Roosmarijn

Terug
Bovenaan