In juli gestopt met de pil: lotgenoten gezocht.

Hallo lieve allemaal,

Even snel tussen alle drukte door een kort mailtje.
Het is nog steeds rustig hiero !! Geen bruine afscheiding en geen bloed. Maar ook geen klachten of grotere/pijnlijkere borsten ! Ik heb geen ongigevoel meer.
Op dag 13 had ik een positieve ovulatietest dus ik zou het toch denkelijk wel echt moeten worden op uiterlijk dag 29....denk ik.....
Vandaag is dag 28. De afgelopen twee keren had ik een cyclus van 27 dagen en daarvoor tussen de 28-31 dagen dus ik wacht nog eventjes af. Nogmaals, blijf het gevoel houden dat ik toch echt ongesteld ga worden.

Liefs, Silvia

Ow wat spannend Sil!!!
Hoop echt zooooooo dat t raak is voor je!
Ik blijf voor je duimen hoor en hou ons op de hoogte!!!!

Zelf had ik 2 dgn terug wat rossige afscheiding. ben bang dat t weer een voorteken is dat mn menstruatie er weer aan zit te komen. Heb het daarna gelukkig niet meer gehad en het was maar een klein beetje, maar toch. Zie het wel volgend weekend...zucht...

liefs en veel geluk voor jullie allemaal

xxx Lisa

Hoi meiden,

ik ben Linda, 26 jaar en wil graag met jullie meekletsen...
Zelf ben ik in juni met de pil gestopt. Tot nu toe nog helemaal geen resultaat. Mijn probleem is dat ik een ontzettend onregelmatige cyclus heb. Er valt echt geen pijl op te trekken dus het advies van iedereen is dan: vrijen om de 2 dagen. Maar dan gaat de romantiek er snel van af...uiteraard heb ik het er wel voor over hoor.
In mijn vrienden- en familiekring worden er ook steeds meer zwanger. In het begin kon ik het van iedereen goed hebben, was ik ook heel erg blij voor ze. Maar ik merk dat ik het steeds moeilijker begin te vinden. Gisteren vertelde mijn schoonzus tijdens het vieren van sinterklaas dat ze voor de tweede keer zwanger is. Hartstikke leuk voor haar, maar ik had er gewoon moeite mee om niet te laten merken dat het een heel dubbel gevoel was. Zij is arts en ik had haar een paar weken geleden wat gevraagd over het zwanger worden, dus zij weet wel dat wij ermee bezig zijn. Maar op het moment dat ik haar die vragen stelde, was zij nog aan de pil. Blijkbaar is ze dus net gestopt en meteen zwanger....dan heb je echt zo'n gevoel van: waarom lukt het bij zoveel mensen wel om heel snel zwanger te worden en bij mij niet??

Als ik het er over heb met m'n man dan begrijpt hij het niet zo. Hij wil ook heel graag kinderen maar vindt toch dat ik mij 'niet zo moet aanstellen'. Hij zegt het niet met die woorden maar ik maak het wel op uit zijn manier van zeggen en doen. Aangezien bijna niemand weet dat we met zwanger worden bezig zijn, vind ik het wel prettig om mijn gevoelens te delen met mensen die hetzelfde meemaken, in de hoop dat ik hier wel begrepen word...En het is heel fijn om te lezen dat er dus meer mensen zijn waarbij het niet binnen 1 maand al lukt, dat geeft toch een stukje meer zekerheid.

Groetjes, Linda

Hoi Lisa: klinkt als innestellingbloeding !!!!! Hiero nog steeds rustig,maar goed de dag is nog lang. Ik heb het sterke gevoel dat ik binnen nu en 48 uur ongesteld ga worden !!!
Ik merk nl. 0,0 veranderingen aan mijn borsten en dat is toch het eerste wat zwangere dames opvallen/voelen.

LKW: leuk dat je met ons meekletst !! Ik heb ook in juni gestopt en ook helaas nog niet gelukt. Ik zit nu in spanning te wachten op mijn ongesteldheid ( 5de poging). Uitgaande van mijn laatste twee cyclussen had ik het gisteren moeten worden, maar het is nog rustig. Maar goed, mijn cyclussen wisselen van 27-31 dagen, dus het kan nog alle kanten op. Heb echt heel sterk het gevoel dat het niet is gelukt.
Maar inderdaad het wordt steeds pijnlijker om te horen als mensen zwanger raken: zeker als het zo snel is gegaan. Maar ook zwangeren te zien en te horen. Ik vind het natuurlijk fantastisch voor hun maar het doet ook wel af en toe pijn en ik moet soms wel eens een traantje laten: waarom hun wel en ik niet......?!
Gelukkig dat we op dit forum met elkaar kunne kletsen !! Wanneer moet je weer ongesteld worden ? Wordt dat dan je 5de of 6de keer ?
Ik hoop voor je dat jij ook snel mag vertellen dat je zwanger bent !!!!

Liefs, Silvia

Welkom Linda,
Je verhaal is heel herkenbaar. Wij zijn ook sinds juni bezig! In mijn omgeving raakt ook de een na de ander zwanger en dat begin ik steeds moeilijker te vinden. Mijn man heeft hier minder moeite mee en likt het ook niet altijd te begrijpen. Maar ja daar hebben we hier gelukkig elkaar voor. Gisteren kreeg ik te horen dat een nichtje van mijn zwanger is. Viel me dit keer extra zwaar omdat ze er dus gewoon bij vertelde dat het een ongelukje is. Ze is 21 jaar, school niet af en geen eigen huis!!
Heel frustrerend als je hier dagelijks meiden spreekt die zo'n kindje meer te bieden heeft en voor wie een kindje echt een welkom wonder is!!!

Maar ja moet m'n boosheid maar van me afzetten. Deze week is mijn vruchtbare week dus we moeten weerk flink klussen en knuffelen. Boosheid helpt daar niet echt bij!

He Silvia.... weet jij al iets???

xxx Claudine

Hou Claudine: dat meen je toch niet ! Daar wordt je inderdaad wel gek van he als je zoiets hoort !!
Hiero nog steeds rustig maar ik merk/voel/zie niks wat wijst op een zwangerschap dus binnen nu en 48 uur zullen de rode duivels wel komen: val mijn stoel als het niet zo is !!
Heel veel succes en plezier met klussen: . Het weer zit jullie mee: geen weer om 's avonds te gaan wandelen of lang buiten te zijn: weer om vroeg onder de wol te kruipen en te klussen.. En het helpt echt waar ! Kijk maar hoeveel zwangere er bij zijn gekomen op dit forum........

Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs, Silvia

He Sil! Je bent dus nog steeds niet ongesteld geworden.... Ben echt super benieuwd joh! Gun het je zo!!
Wanneer ga je testen???

xxx Claudine

Hallo Allemaal!

Hoi Linda: welkom en leuk dat je meekletst!
Valt niet mee he als iedereen in je omgeving zo makkelijk zwanger (lijkt) te raken. Maar we zijn gelukkig inderdaad niet de enige, zoals je hier kunt lezen. Hier kan je altijd je verhaal kwijt. Mannen zijn er inderdaad nuchterder in. Die van mij ook hoor. Hij zegt gewoon: "je moet er niet zo bezig mee zijn, het komt vanzelf wel.....". Wou dat ik er ook zo over kon denken.

En weet je al wat Syl?
OOOOOOOW ben echt zo benieuwd!!!!!

Heb bij mezelf ook echt een voorgevoel dat het niet raak is. Merk ook niks van zere borsten of andere echt herkenbare zwangerschapskwaaltjes. Maar goed ik heb nog een kleine week te gaan.....

En Claudine hoe is het bij jou? Druk aan t klussen begreep ik!
Wat zou het mooi zijn meiden als we deze maand met zn allen met mooi nieuws op het forum kunnen komen....zucht.....

x Lisa

Terug
Bovenaan