is het nou echt zo slecht roken tijdens je zwangerschap

Haha mij eraf gooien??waarvoor?omdat ik mijn mening geef? dan moet je hier niet komen. klaar!
Je kan niet verwachten dat je alleen krijgt te lezen wat jij wilt!

Ik sluit me helemaal aan bij bambi!!!
Zo  is dat!  
Respect krijg ik wel van de mensen om me heen, want volgens mij word er nu ook niet een klein beetje ingevult?!
Volgens mij had ik al gezegd dat ik ook 10/12 jaar heb gerookt, dus ik weet niet wat een verslaving is??

Zoals iemand anders al eerder zij; dan ben je er gewoon weg nog niet klaar voor!
Als je het er echt voor over hebt, stop je..je zet die knop om!
Of het gemakkelijk is?? nee!! en nee nog steeds niet en rook al sinds de dag dat ik weet dat ik zwanger ben niet meer.

Maar nogmaals wat boeit het jou dat ik ben gestopt?? en wat boeit het mij dat jij gewoon nog door rookt!
Het is geen dreigement (dan wil ik wel eens weten wat jij onder een dreigement verstaat haha) het is mijn mening!
Je rookt maar lekker door, ik geef mijn kind het beste!!!
Een zo goed mogelijk rookvrij lichaam, (weet wel dat er nog veeeeel meer dingen zijn wat niet goed is, maar we hebben het nu over de stoffen van een sigaretje in haleren!) waar de baby heerlijk in kan liggen!

En dan komen al die vrouwen die roken met van die zooo belachelijke voorbeelden aanzetten, pff kan hier zo om lachen.. ja maar drugs dan? en een blowtje dan? haha
Idd echt een plaat voor de kop!

@Inanna: you go girl! Laat die Tineke maar zwetsen! Ik neem persoonlijk mijn petje voor je af, gewoon ala minuut stoppen...  goed gedaan hoor! Ik wens je een fijne zwangerschap en een  wolk van een  baby, blakend van gezondheid.

Quote van  Tineke: daarom ook het spreekwoord verder kijken dan je neus lang is en dus niet alleen maar in jouw hokje denken inanna. ik heb meer respect voor vrouwen die van roken af zijn gekomen en mensen in hun waarde laten dan voor mensen die geen idee hebben wat wij moeten mee maken om te stoppen met roken en het maar vanzelfsprekend vinden dat als je zwanger bent gelijk alles volgens het boekje moet doen.

Hoezo verder kijken dan je neus lang is en in hokjes stoppen,Tineke? Wie gaat er nu klakkeloos vanuit dat elke tegenstander per definitie een niet-roker is en dus niet weet wat een rokersverslaving is?? Enne... ik heb geen dreigement  van Inanna  gelezen hoor. Ook niet iets wat er maar enigzins op lijkt.

En wat is er in godsnaam mis met het volgens het boekje willen doen??? Dat  moeten we toch alleen maar aanmoedigen? Wie wil er geen gezonde baby??

Laten we iedereen lekker in zijn waarde laten, wel of niet roken!
En sommige meningen zijn heel dubbel he Innana? Heel erg tegen op een rokende zwanger maar overweegt wel om je kindje straks 2 dagen naar mensen te brengen waar met 7 personen in huis gerookt wordt? Dat vind ik persoonlijk ook dubbel.
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook gerookt en ik hoop nu snel zwanger te worden van een tweede maar dit wordt dan wel een rookvrije zwangerschap voor mij, omdat ik nu inmiddels wel gestopt ben.
De een rookt een sigaret de ander drinkt een wijntje en weer een ander eet een hapje filet en weer een ander eet een stuk droge worst?
Vergelijking van niks?
HET IS ALLEMAAL SLECHT IN EEN ZWANGERSCHAP.

gelukkig zijn er nog mensen als inanna en kayleigh. heerlijk wij begrijpen elkaar.

en ff voor alle anderen die het nog niet door hebben. de meest felle reactie komen van de  EX rokers, dus die weten indd wat een verslaving inhoud, maar die zijn gestopt omwille van het ongeboren kind. zoals het hoort.

Ja he Bambi?!

@Sassie, als je Inanna's andere topic goed leest overweegt ze niet haar kind bij 7 rokers onder te brengen, maar vraagt ze advies hoe ze  het beste ter sprake kan brengen dat ze niet wil dat er in de omgeving van haar kind gerookt wordt. Dat is iets heel anders!  Zoals ik het begrijp wil  ze de  boel afblazen als deze personen haar hierin niet tegemoet willen/kunnen komen.  Kwestie van goed lezen dus.

En weer ben ik het met jullie eens , haha wij begrijpen elkaar!! heerlijk is dat he :)
Klopt ook! ik ben idd druk ermee bezig dat ik niet wil dat er gerookt word bij mijn kindje strakkies.

Maja sommige mensen willen alleen maar lezen wat ze willen lezen natuurlijk!

K ben blij dat wij kunnen zeggen dat het ons wel is gelukt, of niet dan!
Aaaals ons kindje dan wat heeft kunnen we in ieder geval zeggen dat we er alles aan gedaan hebben om een gezond kindje op de wereld te zetten, petje voor ons af en gooi hem in de lucht!!! Laten we es gek doen hahaha!

Tis mooi weer!!!! Jhoepieee :-D

Jeetje zeg! Ik schrik echt van sommige reacties van mensen!
Wat kun je mensen kwetsen met sommige opmerkingen.. Geloof niet dat mijn dochtertje mij een slechte moeder vind omdat ik gerookt heb tijdens mijn zwangerschap!
En dan zeggen dat we kinderen niet waard zijn, dat ik geen mening meer dat is mensen iets opleggen!

Ik heb gerookt tijdens mijn zwangerschap! Ik ben 2 Dec. bevallen van een kerngezonde dochter en aan de placenta was helemaal niks te zien!! Ik heb mijn hele zwangerschap onder de rokende mensen beleefd want ja ik werk in de Horeca, kon moeilijk stoppen met werken!!!

Ik denk dat ieder dit voor zichzelf moet weten! En geloof dat deze discussie helemaal nergens meer over gaat!!!

Hou het lekker gezellig! Wij als December Mamma's hebben een gezellig forum, geen discussies en we hebben elkaar inmiddels ontmoet!
Niemand keek gek op toen ik met twee andere mama's ging roken! :)

Sorry als ik iemand aders herhaal, maar ik zat mezelf teveel op te vreten om alle berichten te lezen...
Ik wordt zo kwaad op mensen die maar blijven roepen dat je verantwoordelijk bent voor de slechte gezondheid van je kind en dat je een miskraam uitdaagd etc.etc....

Wat was er ookal weer zeeeer slecht voor de baby???? STRESS!!!!!! Vooral in de eerste maanden... Stress vergroot de kans op een miskraam ernstig!!!
En wat veroorzaakt (vooral spontaan) stoppen met roken regelmatig? Juist, een enorme berg stress!!!
Leuk, ben je in een keer gestopt met roken, ondanks de stress waar je daarna onder leidt, krijg je een miskraam door de stress...
Hoe zou iemand in je directe omgeving, die je zo heeft opgedrongen (helemaal) te stoppen met roken, zich dan voelen?

Ik hoor meerdere VK's zeggen dat het nooit goed is voor je baby, maar als je van een pakje sigaretten per dag daalt naar 5 of 6 per dag, dit waarschijnlijk minder slecht voor je babytje zal zijn dan alle stress en afkickverschijnselen  die het stoppen met roken veroorzaakt...

Terug
Bovenaan