is het nou echt zo slecht roken tijdens je zwangerschap

En ja hoorrr daar is er weer één die het niet helemaal begrijpt!
Volgens mij is het wel duidelijk Marrie.
Zo lok je weer reacties uit of niet dan??!!
Wat boeit het ook dat jij wel gerookt enz hebt??????   t zijn jouw kinderen en jouw verantwoordelijkheid, punt!
Nu ga je er weer lekker tegen in en houd het nooit op.

Ik denk dat het nu wel duidelijk is..

fijne dag dames!!

Hallo allemaal,

Ik ben ook zwanger en rook helaas ook, ben natuurlijk van plan om zo snel mogelijk te stoppen. Maar mijn zwangerschap was niet gepland. Dus was wel een verassing maar wel gewenst. Wordt mijn tweede kindje, heb een zoon van bijna drie jaar. Bij mijn eerste
zwangerschap ben ik meteen gestopt toen ik wist dat ik zwanger was.

Ik heb ook een vraagje voor jullie....
Op 22 januari heb ik een zwangerschaptest gedaan, was negatief. Twee dagen later
weer een test gedaan en dat was wel postief. Omdat ik niet gepland zwanger geraakt ben  weet ik  niet meer wanneer ik  als laatst ongesteld ben geworden.

Dus hoeveel weken zwanger ben ik nu eigenlijk??

Groetjes,

Reyhan  

Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik op dit forum kom en ik moet zeggen ik schrik me hier te pletter en dan heb ik alleen dit onderdeel nog maar gelezen.

Het is echt afschuwelijk hoe hier gereageerd word.
Als dit het standaard nivo van dit forum blijkt te zijn is dit ook meteen de laatste keer dat ik hier kom.
Ik hoopte in dit topic misschien tips en andere goede raad tegen te komen die het makkelijker maken om het niet of weinig roken vol te houden.
In plaats daarvan word het overheerst door reacties van mensen die op zijn zachts gezegd een heropvoedcursus sociale omgang nodig hebben.

Iedereen weet dat roken slecht is voor de zwangerschap.
Maar in welke mate is nog altijd per persoon afhankelijk en kun je dus ook geen definitieve oordeel van geven.
Dat is ook de reden dat de meeste zwangere vrouwen heel sterk minderen of zelf helemaal stoppen met roken
Petje af voor degene die dat lukt trouwens ik zelf zit nog maar op 5 chagies per dag terwijl ik voor ik wist dat ik ( per ongeluk ) zwanger was 2 builen per week rookte.

Maar wat de meeste mensen hier lijken te vergeten is dat er heel veel dingen zijn die nog veel schadelijker zijn voor een ongeboren kind dan minimaal roken.

Enkele van die dingen durf ik te wedden denken de meeste reagerende vrouwen hier niet eens aan en blijven ze waarschijnlijk gewoon doen.
Zoals het schoonmaken van:
WC, Doucheput, Kattenbak, Vuilnisbak

Of het werken met Ammoniak, chloor
Laat staan van zwaar fysiek werk waarbij je moet reiken duwen trekken
Het is niet voor niets verboden voor een werkgever om een zwangere vrouw dat te laten doen!!!

Ik kan hier nog een hele waslijst aan toevoegen Maar ik heb mijn buik hier al van vol

Laat mensen in hun waarde kun je dat niet zoek professionele hulp dat is uiteindelijk beter voor jezelf en je gezin en je omgeving.

ps Reyhan

Als je al minimaal 10 weken ver bent kun je een termijnecho laten doen  anders is het gewoon gokken  

Hoi linda,

Nog MAAR 5 sigaretten???Maja zoals ik al eerder zei; wat boeit het ook!
Het is jouw kindje in je buik, niet de mijne dus zoek het zelf uit!
Daarnaast de info die je zegt...was die al niet eerder genoemt????
Ga je een hele waslijst aan dingen opnoemen, wat ook slecht is...maar oooook daar is al tich keer op gereageerd!
En als je het zo vervelend vind om dit te lezen, waarom reageer je dan???
Kijk dan liever bij een andere topic.

Sorry, kan het niet laten om te reageren, vin sommige mensen hier zoooo vermoeiend!

Ik vind van 2 builen per week naar 5 chagies per dag in een maand anders wel een heel verschil als jij dat niet ziet ach ja sommige mensen hebben nu eenmaal een plaat voor hun kop
En waarom ik reageer omdat mensen Als jij geen enkel besef hebben hoe met mensen om te gaan geen wonder dat de topicstarter niet meer reageert als ze praktische voor moordenaar word uitgemaakt

Eerder genoemde cursus zou ook wat voor jou zijn misschien kun je dan wat echte normen en waarden leren die je je kinderen dan kunt meegeven
En ze daarmee een toekomst kunt geven waarin ze wel met hun omgeving kunnen communiceren

Vermoeiend zijn de kortzichtige veroordelende mensen met bekrompen visie

Leuk Linda_Remco, je voegt echt wat toe hier!

Ik ben zo blij dat er eindelijk eens iemand reageert vol nuance, die niet direct een ander veroordeelt op haar reactie! Gelukkig heb je ook nog zinvolle tips voor ons zwangere mama's, over wat we nog meer niet mogen doen. Dankjewel en welkom hier!

quote: inanna reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-02-2008 17:42:00'));

Hoi linda,

Nog MAAR 5 sigaretten???Maja zoals ik al eerder zei; wat boeit het ook!
Het is jouw kindje in je buik, niet de mijne dus zoek het zelf uit!
Daarnaast de info die je zegt...was die al niet eerder genoemt????
Ga je een hele waslijst aan dingen opnoemen, wat ook slecht is...maar oooook daar is al tich keer op gereageerd!
En als je het zo vervelend vind om dit te lezen, waarom reageer je dan???
Kijk dan liever bij een andere topic.

Sorry, kan het niet laten om te reageren, vin sommige mensen hier zoooo vermoeiend!

misschien moet deze mevrouw ook maar verwijdert worden van de forum ze is misschien niet mensen aan het bedreigen maar het scheelt niet veel.

waarom kan jij mensen niet in hun waarde laten besef jij niet hoe moeilijk het voor een roker is om te stoppen of te minderen ik vind het een hele prestatie die linda verricht heeft en wie weet stopt ze misschien wel helemaal.
in plaats van haar helemaal de grond in te praten zou je haar ook kunnen prijzen voor wat ze al bereikt heeft en haar aan te moedigen dat ze zo vooral door moet gaan dat geeft mensen meer respect voor jou dan wat je nu allemaal aan het verkondigen bent.

DUS BIJ DEZE LINDA IK VIND HET GOED DAT JE AL TOT ZOVER HEBT WETEN TE MINDEREN EN IK HOOP DAT JE HIERMEE VERDER KUNT GAAN.
en trek je niks aan van wat andere zeggen, ze hebben er geen idee van hoe het is om een lichamelijke verslaving te hebben.
daarom ook het spreekwoord verder kijken dan je neus lang is en dus niet alleen maar in jouw hokje denken inanne

Terug
Bovenaan