is het nou echt zo slecht roken tijdens je zwangerschap

quote: tineke240 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-02-2008 11:15:35'));

quote: inanna reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-02-2008 17:42:00'));

Hoi linda,

Nog MAAR 5 sigaretten???Maja zoals ik al eerder zei; wat boeit het ook!
Het is jouw kindje in je buik, niet de mijne dus zoek het zelf uit!
Daarnaast de info die je zegt...was die al niet eerder genoemt????
Ga je een hele waslijst aan dingen opnoemen, wat ook slecht is...maar oooook daar is al tich keer op gereageerd!
En als je het zo vervelend vind om dit te lezen, waarom reageer je dan???
Kijk dan liever bij een andere topic.

Sorry, kan het niet laten om te reageren, vin sommige mensen hier zoooo vermoeiend!

misschien moet deze mevrouw ook maar verwijdert worden van de forum ze is misschien niet mensen aan het bedreigen maar het scheelt niet veel.

waarom kan jij mensen niet in hun waarde laten besef jij niet hoe moeilijk het voor een roker is om te stoppen of te minderen ik vind het een hele prestatie die linda verricht heeft en wie weet stopt ze misschien wel helemaal.
in plaats van haar helemaal de grond in te praten zou je haar ook kunnen prijzen voor wat ze al bereikt heeft en haar aan te moedigen dat ze zo vooral door moet gaan dat geeft mensen meer respect voor jou dan wat je nu allemaal aan het verkondigen bent.

DUS BIJ DEZE LINDA IK VIND HET GOED DAT JE AL TOT ZOVER HEBT WETEN TE MINDEREN EN IK HOOP DAT JE HIERMEE VERDER KUNT GAAN.
en trek je niks aan van wat andere zeggen, ze hebben er geen idee van hoe het is om een lichamelijke verslaving te hebben.
daarom ook het spreekwoord verder kijken dan je neus lang is en dus niet alleen maar in jouw hokje denken inanna

groetjes tineke

p.s. ik heb meer respect voor vrouwen die van roken af zijn gekomen en mensen in hun waarde laten dan voor mensen die geen idee hebben wat wij moeten mee maken om te stoppen met roken en het maar vanzelfsprekend vinden dat als je zwanger bent gelijk alles volgens het boekje moet doen.

Ook ik heb al eerder gereageerd en heb de drang  dit nog een keer te doen.  Ik lees af en toe dingen waar ik echt met mijn pet niet bij kan (de vergelijking met ambitieuze vrouwen die na hun 35e pas zwanger willen raken ... de vele voorbeelden van dat het wel goed ging, terwijl de supergezonde buurvrouw een miskraam kreeg... vroeger wist men het niet dus...). Nou èn?? Da's toch geen vrijbrief om willens en wetens  de gezondheid van je kind in het gedrang te laten komen? Die vergelijkingen slaan echt werkelijk nergens op. Maar ik doe graag even mee als het gaat  om vergelijkingen maken:

1. Met alcohol op achter  het stuur  is levensgevaarlijk.  Toch veroorzaakt niet  elke  beschonken automobilist een ongeval. Maar dat is toch geen  vrijbrief om het te  doen??

2. De balkondeur op drie hoog open laten staan met een kind in de buurt is niet bepaald veilig. Toch valt niet elk kind naar beneden. Maar dat is toch geen  vrijbrief om het te  doen??

3. Onbeschermde seks kan tot ongewenste zwangerschap leiden. Toch zijn er vele vrouwen die dit al jaren doen en nog altijd niet zwanger zijn. Maar dat is toch geen  vrijbrief het niet zo nauw te nemen  de voorbehoedsmiddelen??

Omdat ikzelf in de mmm zit vind ik mezelf gerechtigd deze laatste  vergelijking te maken. En nee, ik ben nog geen 35, en ja, ik heb eerst aan mijn carrière gewerkt. Maar wat dan, aan kinderen beginnen terwijl je daar nog niet klaar voor bent? Nee daar wordt een kind lekker gelukkig van! Kortom, beetje domme en overigens zeer pijnlijke vergelijking/opmerking die slaat als een tang op een varken!

Ik wil maar aangeven dat wat een ander overkomt/aangaat géén reden is om maar lekker door te paffen tijdens je zwangerschap. Het gaat hier om het bewust nemen van  risico's en het niet nemen van je verantwoordelijkheid tov je ongeboren kind. Als je  echt verslaafd bent en  nog niet klaar bent om te stoppen, ok dat kan ik begrijpen, maar  dan vind ik dat je nog even moet wachten met zwanger worden. Als je de fles niet kunt laten staan moet je toch voorlopig ook niet achter het stuur kruipen?? Of zie ik dat verkeerd?

Overigens petje af voor alle zwangeren die wél zijn gestopt!  Dat mag ook wel eens gezegd worden! Zij zullen het heus niet gemakkelijk gevonden hebben, maar hadden dat graag voor hun kindje over. En zo hoort het ook.

hoi allemaal

ik lees hier nog geregeld mee maar MOET toch hier even op reageren

ik ben zelf altijd een goede roker geweest.
Ben VOOR de zwangerschap gestopt
heb de hele zwangerschap NIET gerookt en nog steeds niet
in ons huis wordt NIEt gerookt
ik heb netjes fruit gegeten
geen filet american enzo ezno
netjes foliumzuur geslikt
GEEN druppel alcohol gedrinken

kortom alles volgens het "boekje" gedaan

een pracht zwangerschap gehad en wat denk je
ons zoontje werd geborne en werd 1 week erna ziek
heeft inmiddels alles bij elkaar 3 maanden ziekenhuis gelegen en 4 operatie's gehad

wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet alles kunt voorkomen
iedereen weet dat roken slecht is
maar om nu te zeggen dat ze GEEN kinderen waard zijn gaat me te ver

ga je dan ook zo regaeren op de vrouwen die
idd in de riciso leeftijd zitten die zwanger worden
die te veel pate eten
die een glaasje drinken
die biefstuk eten
die geen foliumzuur gebruiken
en ga zo maar door

ik snap de frustratie wel
maar om zo te reageren sorry hoor gaat me echt te ver

denk er maar eens overna als je eens in de gaten gaat houden
hoe je dag eruit ziet en wat je allemaal niet tegenkomt wat EVENTUEEL verkeerd is

groetjes moekje trotse mama van Ryan van 7 maanden

p.s. ik keur het niet goed maar zo heftig hoeft niet

en weer voegt dit niks toe aan het onderwerp zelf. ZUCHT.
kan me zo kwaad maken om mensen als linda en tineke, wie heeft hier nou de grootste plaat voor der hoofd. Denk eerder een billboard.

ga niet zeuren over respect naar elkaar bla bla, er word hier geregeld zonder respect gereageerd, en ik hoef geen respect, dat krijg ik gelukkig van de mensen die er toe doen. Hier geeft men zijn mening, oke, dat wil niet zeggen dat ieders mening geaccepteerd word, want het gaat om het roken tijdends de zwangerschap en een ieder die dit doet, verdient het respect in mijn ogen niet.

gelukkig is het jou kind en niet het mijne dat word verkankerd.

het blijft een discussie zonder einde
maar we zijn allemaal er wel over eens dat roken in de zwangerschap slecht is

maar zijn we allemaal slechte moeders dan die roken en dat we niet nadenken over wat we ons kind aan doen NEE ik heb altijd gerookt in de zwangerschap en zelfs bij mijn eerste ben ik gestopt en alles ging mis in de zwangerschap en ben bijna mijn kind kwijt geraakt en zelf ben ik er bijna aan onderdoor gegaan niet dat het met het stoppen heeft te maken hoor maar elke zwangerschap is een risico of je nu rookt of niet

weet je waar ik me drukker om kan maken dan om die stomme eeuwige sigaret
dat er vrouwen zijn die drugsverslaaft zijn en die lekker wiet roken of hun lichaam volspuiten met heroiene ( hoe je het ook maar schrijft ) of die heerlijk hun neus wit poederen van binnen, die met jan en alleman het bed in duiken om geld te krijgen voor drugs en later verder gaan om pampers te kunnen kopen
daar kan ik me veel drukker om maken want een baby hoeft niet af te kicken van een rokende moeder maar moet wel afkicken van die drugs en dat die baby;s een toekomst hebben van niks of dat ze bang zijn dat ze ook positief getest worden

of die moeders die hun kinderen en baby's vermoorden
daar moeten we bij nadenken en niet bij een rokende moeder die wel hun kindjes alle liefde geven en een goed huis en toekomst kunnen bieden \
waar maken we ons toch druk om, om zo'n stomme sigaret pfff

nouja ieder zijn eigen ding en eigen mening maar respecteer elkaar wel in elkaars mening want dat ontbreekt hier nog wel eens in deze discussie

Zucht... weer iemand die vergelijkingen maakt die nergens op slaan... Wat heeft een drugsverslaafde of moordende moeder nu met roken te maken??? Alsof roken ineens wel goed is als je die dingen juist niet doet? Nou applaus hoor!

Die drugsverslaafde zwangere  hoor ik straks nog  zeggen: "Nou dat jullie je zo druk maken om een beetje coke, ik sla mijn kind tenminste niet dood!"   En die moordende moeder praat haar gedrag  het goed door te zeggen dat haar kinderen beter dood kunnen zijn dan opgevoed worden door hun mishandelende alcoholist van een  vader. Ja zo lust ik er nog wel eentje...

Ik mag hopen dat jullie het met me eens zijn dat een drugsverslaafde eerst moet afkicken voor je zwanger zou willen worden. Dit geldt exact hetzelfde voor een roker hoor! Tuurlijk is drugs veel erger, maar dat wil niet zeggen dat roken wel door de beugel kan.

Roken is schadelijk. Klaar! Lees je pakje er maar op na,  er  staat niet voor niks 'Roken  is dodelijk' op.  En als je het niet voor je kindje over hebt je eigen vieze, stinkende, ongezonde verslaving opzij te zetten, dan moet je inderdaad nog maar niet zwanger worden. Eerst die sigaret de deur uit, dan pas de voorbehoedsmiddelen!

hoe dom kun je zijn zeg!!! natuurlijk is roken slecht

ik heb nu mijn 3de miskraam gehad en rookte nog niet eens..... maar als je daar mee kunt leven zou ik zeggen paf lekker door dan niet zeuren als je een miskraam krijgt!!

kan hier erg kwaad om worden ..

Drugs, ja, als we het daar over gaan hebben. Je hebt hard drugs en soft drugs. Een sigaret valt nog altijd onder soft drugs....

Terug
Bovenaan