Hé meis,
Ja je bent wat begonnen, door deze topic te starten, maar goed.
Ja roken is slecht, maar zoals je de afgelopen tijd kunt zien op het nieuws, zijn er ontzettend veel mensen met longkanker die nog nooit een sigaret hebben opgestoken, en ja dat is appels met peren vergelijken.
Ik heb bij m'n eerste gerookt, en rook nu ook. Mijn eerste is nog nooit een dag ziek geweest, terwijl ze zeggen dat je er meer kans op maakt.
Ik ga je nu mijn mening geven, als het zo is dat je kindje komt te overlijden of ziek is of wordt, heeft dat volgens MIJ niet altijd te maken met het feit dat je rookt, maar dat je gewoon een zwakker kindje hebt.
Meeroken is schijnbaar nog slechter, mag je dan niet meer buiten komen, tijdens je zwangerschap en erna? En wat te denken van al die uitlaatgassen die die auto's verspreiden, en de fabrieken?
En het genetisch gemanipuleerd voedsel wat de meesten van ons iedere dag nuttigen?
Tja het is allemaal maar appels en peren, maar is ook slecht en niet goed voor je eigen en je kinds gezondheid.
En dan hebben we het nog niet eens over geestelijke gezondheid, wat denk je wat het met een kindje doet als mama meent te moeten gaan werken voor vijf dagen in de week en die z'n kinderen gewoon maar even dumpt in een kdv?
Kijk ga nu niet allemaal maria uithangen, er zijn zoveel dingen slecht voor onze kinderen, en de een rookt en de ander brengt z'n kind vijf dagen per week weg.
En de een 'kiest'ervoor om flesvoeding te geven en de ander geeft borstvoeding.
Het is gewoon een afweging die je maakt, en ieder moet het voor zichzelf uitmaken wat ie belangrijk vindt.l
Ik vind het gewoon niet eerlijk dat er altijd maar gezegd wordt dat je je kind bijna de dood injaagt als je rookt, vandaar dat ik ook wel heftig reageer natuurlijk.
Nu kan ik ervoor kiezen om het te wissen, maar dat doe ik niet.