IUI - ervaringen delen?

@Jsspa Wat jammer dat de eerste ronde niet gelukt is... Gaan jullie nog iets anders doen deze ronde? Of precies hetzelfde (bijv. qua doseringen, timing, etc.).

De IUI zelf viel bij mij heel erg mee, kreeg alleen een pijnscheut toen het slangetje de bovenkant van mijn baarmoeder raakte. Ik had vanaf een dag voor de IUI (vorige week woensdag) t/m maandag last van een opgeblazen/drukkend gevoel en kramp in mijn onderbuik, ik wijt het maar aan de eisprong en/of ovitrelle. Nu voel ik me prima, en heb ook wel een goed gevoel bij deze ronde (al durf ik eigenlijk niet te hopen). Ik ben wel aan het tobben wanneer ik zal testen, ik wil het liefst in één keer duidelijkheid. Meerdere testen moeten doen om de oploop te kunnen zien lijkt mij zenuwslopend. Dus ik denk maar op dag 14 na de IUI... Maar zo moeilijk deze weken!
Mij is verteld dat wanneer je eerder dan je nod test je grotere kans hebt op een false positieve uitslag doordat de ovitrelle voor de positieve uitslag kan zorgen. Ik test zelf altijd pas na mijn nod
 
@Dromer; Echo ronde 1 was mooi, dus dezelfde dosering en timing aangehouden voor ronde 2 (prikken dag 3 en echo dag 11). Alleen net terug van echo ronde 2. Dit keer groeit het helaas minder snel en 1 eitje minder, dus nog even doorgaan met prikken en maandag weer een check.

Gelukkig viel de IUI mee, ondanks het slangetje! Die krampen en het opgeblazen gevoel is heel herkenbaar. Je zit nu net in je 2e wachtweek? Dat is inderdaad moeilijk en zenuwslopend. Elke dag duurt extra lang. Maar probeer echt pas te testen 2 weken na je IUI, hoe lastig ook. Extra leuke dingen doen en ik ga voor je duimen..!!!
 
@Jsspa Het blijft bijzonder hoe het lichaam toch steeds weer anders reageert… wie weet is dit de ‘formule’ naar succes. Het blijft een lot in de loterij. Ik hoop voor jou snel een mooie echo!

Ik heb gister (dag 7 na de IUI) licht bloedverlies gehad en een soort drukkende pijn op mijn onderbuik. Gelijk weer twijfels, is dit een innestelingsbloeding? Maar heb in het verleden veel last gehad van tussentijds bloedverlies, dus kan ook niks zijn (al begon dat meestal direct na mijn ovulatie). Ga nu inderdaad mijn tweede week in, zal pas op dag 14 testen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden, ondertussen maar zoveel mogelijk afleiding proberen te zoeken!
 
@Dromer; dat verbaast mij ook elke keer weer ja. Ik ga maar weer eens proberen niks aan te trekken van alles wat je lichaam je laat voelen. Vandaag weer een echo gehad en 1 eitje was gelukkig groot genoeg, dus a.s. woensdag IUI.

Hoe gaat het nu bij jou? Snap dat zo'n bloeding je laat schrikken en je nog meer twijfels krijgt. Hopelijk betekent het niks en heeft het nu niet doorgezet. Houd je het nog een beetje vol?
 
@Jsspa Hier is de eerste ronde ook mislukt helaas. Even flink balen maar daarna ook opluchting, afwachten is het aller ergst.

Succes vandaag met de IUI! Hoop dat het goed gaat!
 
@Dromer ahh, jammer dat de eerste ronde niet gelukt is. Hopelijk vol goeie moed door met de 2e!!! Gaan jullie nog iets anders doen qua timing/ dosering?

IUI is goed gegaan, dus de wachtweken zijn hier weer begonnen..
 
@Jsspa Goed om te horen dat de IUI goed ging. Maar veel afleiding zoeken! Succes/sterkte met wachten.

Bij mij liepen de afgelopen dagen even anders dan ik had verwacht. Afgelopen woensdag (13dpo) had ik bloedverlies en een negatieve test, ging er dus vanuit dat het mislukt was. Het bloedverlies bleef maar heel licht, niet zo heftig zoals normaal. Had uiteindelijk gister (15 dpo) een heeel licht streepje op mijn test. Had ik nog nooit eerder gehad, geen idee wat ik er van moest denken ivm het bloedverlies en dat ik na mijn nod wel een wat donkerder streepje zou verwachten. Afgelopen nacht is het bloedverlies een stuk heviger geworden (en met stolsels) dus denk toch dat het niet gelukt is, al had ik vanmorgen nog steeds hetzelfde lichte streepje.

Maandag ga ik maar even met het ziekenhuis overleggen om te vragen of het nu we verstandig is om met een nieuwe ronde IUI te beginnen (als ik vandaag als eerste dag van mijn cyclus reken zou ik maandag weer met de clomid moeten beginnen).
 
Terug
Bovenaan