IUI - ervaringen delen?

Sorry voor mijn late reactie..!! Na een mislukte IUI 2 even alles uitgezet en er even tussenuit geweest. Maandje overgeslagen en nu net begonnen met prikken voor ronde 3.

@Dromer jeetje, wat een heftige en vooral spannende weken heb jij gehad. Hoe gaat het nu met je? Kun je een beetje met positieve moed op naar de volgende ronde?

@Mijsjes wat ontzettend balen dat ronde 7 ook niet gelukt is en inmiddels dus op het wachtbankje voor ronde 8? Ik ga heel hard duimen dat het deze keer wel gaat lukken!! Kom je de dagen een beetje door?

Hi @SophiB, wat verdrietig dat het helaas in een miskraam is geëindigd. Ook op het wachtbankje dus.. hopelijk met positief resultaat. Wanneer hoop je meer te weten?
 
Sorry voor mijn late reactie..!! Na een mislukte IUI 2 even alles uitgezet en er even tussenuit geweest. Maandje overgeslagen en nu net begonnen met prikken voor ronde 3.

@Dromer jeetje, wat een heftige en vooral spannende weken heb jij gehad. Hoe gaat het nu met je? Kun je een beetje met positieve moed op naar de volgende ronde?

@Mijsjes wat ontzettend balen dat ronde 7 ook niet gelukt is en inmiddels dus op het wachtbankje voor ronde 8? Ik ga heel hard duimen dat het deze keer wel gaat lukken!! Kom je de dagen een beetje door?

Hi @SophiB, wat verdrietig dat het helaas in een miskraam is geëindigd. Ook op het wachtbankje dus.. hopelijk met positief resultaat. Wanneer hoop je meer te weten?
Wat vervelend dat ronde 2 ook niet mocht lukken. Hopelijk heeft de pauze je goed gedaan. Knap dat je die neemt.

Ik ben de dagen wel redelijk door gekomen deze ronde. Helaas niet het gewenste resultaat. Op naar ronde 9. We spreken wel steeds vaker over een vervolg stap richting ivf met het ziekenhuis.
 
@Mijsjes pauze was echt even fijn. Net echo ronde 3 gehad en woensdag IUI.

Jammer dat het niet gelukt is. Bizar als ik erover nadenk dat jullie al ronde 9 in gaan. Zo knap en alle respect voor jullie!

Hoeveel rondes IUI mogen jullie nog doen voordat je definitief een beslissing moet nemen? Lijkt me emotioneel best een lastige keuze of valt het mee?
 
Wat jammer om nog geen goed nieuws vanuit jullie te horen. De stap naar ivf lijkt mij ook best zwaar... lijkt me allemaal toch weer een stuk heftiger. Aan de andere kant, ik keek voor de IUI daar ook enorm tegen op, maar dat is uiteindelijk ook meegevallen.

Ik wacht nog steeds na mijn vroege miskraam tot mijn cyclus weer op gang komt, nu inmiddels 5,5 week verder. Kon volgens de arts tot 6 weken duren. Stiekem heeeel klein beetje hoop dat het het nu opeens via de natuurlijke weg gelukt is, maar is waarschijnlijk wensdenken.

We zouden na mijn volgende menstruatie meteen door mogen met de volgende IUI maar moet dan eerst wel een uitgangsecho op dag 3. Dit gaat waarschijnlijk allemaal niet lukken ivm vakantie dus denk dat wij ook een pauze nemen. Ik voel me mentaal wel weer goed en heb de klap volgens mij goed kunnen verwerken, sta er weer veel rustiger in dus dat is fijn :)
 
Ja, dat goeie nieuws mag wel eens voor ons..

@Dromer ik snap je hoop helemaal en hoe gaaf zou dat zijn. Wacht je de 6 weken af? Gelukkig zijn die bijna voorbij... Ik ga nog harder duimen deze dagen..!! Fijn dat je je mentaal goed voelt en de klap hebt kunnen verwerken. Het is niet niks een miskraam en dan weer positief door gaan... een vakantie, en hopelijk veel zon, helpt ook mee gelukkig!!
 
Hoi Dames,
Ik heb stiekem even meegelezen. Graag deel ik ook mijn ervaringen met IUI.

Een korte introductie. In juli 2021 gestart met IUI traject na 1,5jr zelf proberen (diagnose: onbegrepen verminderd vruchtbaar). Na 6mnd traject (2 rondes konden niet doorgaan door cystes) was het bij 4de IUI raak en is in september 2022 mijn dochter geboren. Inmiddels hebben wij de wens voor een tweede, maar na 11 rondes zelf proberen nog geen zwangerschap. In juli mogen wij (helaas) opnieuw starten met IUI.

@Dromer: het zou fantastisch zijn als het via de natuurlijk weg is gelukt. Ik wens je een fijne vakantie!

@Jsspa: hoe is de inseminatie verlopen gisteren?

@Mijsjes: hoe is ronde 9 voor jou verlopen? Ik hoop op positief nieuws! Zou prachtig zijn.

Nu mijn ervaringen van een paar jaar terug: ik moet zeggen dat de IUI mij ontzettend is meegevallen. Mentaal vond ik het echt het zwaarst en ik startte gesprekken met de maatschappelijk werkster van het zkh, dit was erg fijn. De eerste 3 rondes kreeg ik clomid en ovitrelle. De clomid maakte mij echt depressief (ik liep huilend over straat als ik met de hond wandelde). Daarna kreeg ik gonal-f met ovitrelle, tijdens deze ronde was ik een stuk gemoedelijker! Het prikken is idd even wennen, maar ik kocht een schattig etuitje waarin ik alles bewaarde en dat ik overal mee naartoe kon nemen (op één of andere manier hielp dit). De ronde dat ik zwanger werd waren mijn kansen op papier het slechtst. Met de clomid had ik altijd 2 eitjes, met de gonal-f maar 1 (dit was IUI 4). Ook was de kwaliteit/productie van mijn vriend het allerslechts bij IUI4. Ik had eigenlijk de kans op een goede uitkomst opgegeven en ging kerst en oud en nieuw vieren, toen daarna bleek dat ik toch echt zwanger was. Ongeloof overheers.
De pijn en verdriet die ik toen voelde, heeft helaas opnieuw zijn intrede gedaan voor wenskindje 2. Ik dacht dat het minder zou zijn, want ik ben immers al mama, maar het blijft hard. Vooral omdat er in de afgelopen 11mnd 6 zwangerschapsaankondigen hebben moeten aanhoren, voor allemaal een 2de kindje. Vandaag nog een vriendin, zwanger van haar 3de kindje (in no-time). Dit heeft er weer voor gezorgd dat ik het forum weer ben gaan opzoeken, want dat gaf mij 2jr terug veel troost.

Is dit voor jullie eerste kindje?
 
Hi @LittlePenguin,

Welkom en bedankt voor het delen van je ervaringen/ verhaal. Hoe bijzonder en fijn dat IUI is gelukt en jullie een prachtige dochter hebben. Dat geeft weer positieve moed om door te gaan. Hopelijk voor jullie ook, want hoe jammer dat jullie wens voor een 2e kindje nog niet in vervulling is gegaan. Zie je er tegenop om weer te moeten beginnen met het prikken en alles eromheen?

De inseminatie is helaas niet doorgegaan en we hebben volgende week een gesprek over hoe nu verder. Dit is voor ons eerste kindje ja. Inmiddels bijna 4,5 jaar bezig en 4 miskramen gehad. Door de miskramen en het feit dat er elke keer lange periodes tussen zitten konden we starten met IUI. Inmiddels 4 maanden bezig (3x IUI en 1x rust)
 
Hoi allemaal, ik ben een tijdje weggeweest, hopelijk volgen jullie dit forum nog af en toe :). Na mijn vroege miskraam duurde het precies 6 weken voordat mijn cyclus weer op gang kwam, en die ronde daarna hebben we een pauze ingelast vanwege vakantie. Ik heb de hele tijd heel weinig aan zwanger worden gedacht en daardoor heb ik veel meer van de vakantie kunnen genieten dan voorgaande keren, echt enorm fijn. Nu net weer ongesteld geworden, maandag een uitgangsecho en weer met de clomid beginnen voor de tweede ronde IUI (afgezien van alle rondes die niet door konden gaan). We beginnen weer met frisse moed!

@LittlePenguin Wat jammer dat jullie toch weer met IUI moeten beginnen, ik snap heel goed dat je hoopt dat het met de tweede wel op de natuurlijke manier lukt (dat hoor je wel eens). Ik vind trouwens ook helemaal niet dat het ‘minder erg’ is als het bij de tweede niet lukt, de wens kan m.i. nog net zo groot zijn.

Het geeft mij in ieder geval wel hoop om te horen dat IUI voor jou succesvol is geweest!

@Jssiem Wat vervelend dat bij jullie de inseminatie niet door is gegaan. Mag ik vragen wat daar voor de reden was?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan