Beste Woeshh en S-vrouw100,
Ten eerste, gefeliciteerd met jullie positieve resultaten na jullie IUI-behandelingen. Ik vind het zelf super begrijpelijk dat jullie nu blijdschap en bezorgdheid ervaren. Zelf heb ik geen ervaring met IUI, maar heb ik wel een miskraam gehad bij mijn eerste zwangerschap en kon ik daarna tijdens mijn volgende zwangerschappen ook niet geloven dat het goed zou blijven gaan en was ik ook erg bang dat het fout zou gaan (maar het is allemaal goed gegaan<3).
Ik kan me voorstellen dat voor jullie, tijdens een IUI traject, het allemaal erg emotioneel kan zijn en dat wachten op de eerste echo voor jullie als heel lang voelt. Mogelijk kunnen jullie hier met jullie partner, familie en of vrienden over praten? Zelf als ik ergens mee zit, helpt het mij om het even te ventileren bij een ander. Weet dat we hier ook altijd voor jullie klaar staan en hopelijk vliegen de komende weken voorbij!
Ook helpt het mij in zulke situaties om me te focussen op het positieve en daarnaast vooral te focussen op het nu. Want het gaat nu goed en jullie zijn nu zwanger. Als je je focust op dingen wat er eventueel allemaal kan gebeuren in de toekomst kost dat veel energie en geeft dat misschien onnodig stress. Want er is een grote kans dat het allemaal goed blijft gaan, en dan is het achteraf zonde dat je minder van deze tijd hebt genoten, omdat je veel zorgen maakte. Dit is natuurlijk wel makkelijk gezegd dan gedaan, maar ik wil het toch aan jullie meegeven. Focus op het nu. Mindfulness kan hier ook bij helpen.
Ik heb een mooi artikel gevonden op Oudersvannu.nl over mindfullness tijdens de zwangerschap:
Pieker je veel tijdens je zwangerschap? Of zou je je zwangerschap bewuster willen beleven? Dan kan mindfulness tijdens je zwangerschap helpen.
www.oudersvannu.nl
Dit artikel is ook medisch beoordeeld door zwangerschapscoach
Georgina Kwakye
Ook heb ik nog een mooi artikel voor jullie gevonden waar jullie mogelijk iets aan kunnen hebben:
Dat je stress tijdens je zwangerschap ervaart, is niet gek. Maar wat voor invloed heeft stress eigenlijk op jou en de baby in je buik? En wat kun je doen?
www.oudersvannu.nl
Dit artikel is medisch beoordeeld door zwangerschapscoach
Georgina Kwakye
Ik heb verder ook nog een informatief artikel voor jullie gevonden over het eerste trimester, waar jullie mogelijk iets aan kunnen hebben de komende tijd, want we gaan er vanuit het helemaal goed gaat en jullie je lekker kunnen voorbereiden en kunnen gaan genieten van jullie zwangerschap:
Wat je kunt verwachten van je zwangerschap tijdens het eerste trimester:
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat kun je tijdens het eerste trimester verwachten, tot wanneer duurt dit trimester en wat moet je wel en niet doen?
www.oudersvannu.nl
dit artikel is medisch beoordeeld door verloskundige
Karlijn Draaisma
Heel veel succes de komende tijd en we leven graag met jullie mee. Dus stel je hebt een vraag of je zit ergens mee, wij helpen jullie graag verder.
Groetjes Jetske