Ja ik heb bewust gekozen om jong moeder te worden !

Ik ben 19 jaar en 16 weken zwanger. En JA ik heb hier heel bewust voor gekozen.
Als ik ben uitgerekend ben ik 20 jaar en ik vind dat zelf een geweldige leeftijd.
In alle tijdschriften die ik lees wordt alleen maar gesproken over moeders ouder dan 30 jaar. Of het is een ongelukje. Ook wordt ik er gek van dat er heel veel mensen naar me toe komen dat het wel niet de bedoeling zou zijn geweest. En toen ik het mijn schoonmoeder en oma vertelde was hun reaktie dat ze dat toch niet verwacht hadden en er wel aan moesten wennen. Ben ik nou echt zo gek ? Ik ben er in ieder geval wel blij mee !

hoi faisca,

gefeliciteerd met je aanstaande moederschap!

IK ben het helemaal met je eens, ik bven nu 25 en heb inmiddels 2 kinderen. ik was 23 met de eerste en de 2e is net 8 weken oud. Ik vind het heerlijk om jong moeder te zijn en er zijn inderdaad een heleboel mensen die je voorgek verklaren. Ik vind het een voordeel om jong moeder te zijn omdat je nog echt alles kan met je kinderen, je bent zelf nog jong als ze het huis uit gaan en de generatiekloof is niet zo groot.   Ik ben wel van mening dat je als je zo jong bent en aan kinderen begint je wel al een tijdje een stabiele relatie moet hebben. Ik kon mijn man toen al ruim 5 jaar en waren net getrouwd en woonde al ruim 3 jaar samen. Hebben redelijk veel samen mee gemaakt en dat schept een band.

Ik denk dat het probleem is bij mensen die zeggen dat je te jong bent, dat ze misschien zelf die stap nog niet durven te nemen of andere prioriteiten belangrijker viniden. Nou en, iedereen zijn eigen keuze!

Ik ben in ieder geval heel erg gelukkig met mijnkinderen en mis het vrije leven helemaal niet. Misschien dat we volgend jaar nog wel aan een 3e gaan denken!

Succes met je zwangerschap en laat ze allemaal maar praten

groetjes carreen
mv Sebastiaan 14/12/03 en Caithlyn 14/09/05

Omdat heel veel vrouwem pas na hun 30e hun eerste kind krijgen, en de gemiddelde leeftijd richting dertig gaat, wil nog niet zeggen dat DAT normaal is.

Biologisch gezien is het voor de vrouw het beste om tussen haar 20e en 25e een kind te krijgen. Emotioneel gezien verschilt dat in de huidge maatschappij nogal. Belangrijkste is dat jij en je partner hier helemaal achter staan, laat de rest maar even lullen.

Dat je schoonmoeder en oma aan het idee moeten wenne, kan ik me wel voorstellen. Als je straks zelf een kind hebt besef je ook dat alles ineens zo snel gaat, voorje het weet komt jouw kind vertellen dat jij oma wordt, dans chrik je misschien ook. Maar ik denk dat je dat los moet zien van de leeftijd.

Geniet er lekker van en denk maar zo, voor je 40e is je kindje misschien al het huis uit, terwijl andere moeders dan net aan de poepluiers beginnen.

Miep
(die zelf op haar 28e haar eerste kind kreeg simpelweg omdat eerder de gelegenheid er niet was)

Hoi Faisca.

Gefeliciteerd met je zwnagerschap. Ik ben net weer zwanger nog heel pril 5 weken van mijn 2e kindje. Ik was 22 toen ik voor het eerst zwnager raakte dit ging helaas mis.
Ik werd al heel snel weer zwanger en ik ben bevallen op mijn 23. ik werd 3 weken later 24. Ik ben nu inmiddels 25 en hoop weer te bevallen op mijn 26e.
Snap je het nog haha.

Ik ben dus ook jong moeder en ik heb soms als van die mensen die zeggen goh jij bent er vlot bij of was het wel geplant. Ik kan me voor stellen dat als je 19 bent het dan nog erger is.
Ik zat op zwangerschaps gym waar ik het helemaal niet naar me zin had ik was de jongste (toen 23) daarna volgde er 1 van 29 jaar daar kon ik het dan ook nog wel mee vinden maar de restwas 32 jaar en ouder.
Ik weet wel het is ieder voor zich de een wil vroeg de ander laar dat moet ook iedereen voor zich zelf weten.

Ik zou bv nooit op me 30 kinderen willen ben je 40 is het kind 10 jaar. Ik moet er niet aan denken. Als ik 44 ben is mijn oudste dochter 20 en de 2e 18 als het goed gaat.
Of ik nog een 3e wil weet ik niet maar die zou dan waarschijnlijk 16 zijn.
Ook wordt je teminste als je kinder kinderen willen jong oma en kan je nog lang van ze genieten al weet je nooit wat je leven je brengt.

Jij denkt zo ik denk zo en misschien nog wel meer mensen. Ik vind gewoon dat iedereen iedereen in hun waarde moet laten en hun keuze moet accsepteren.
Mijn nicht is 32 net bevallen 4 oktober gewelig zei wilde bewust zo laat en wilde eerst nog reizen en werken enz. Oke prima toch iedere voor zich.
Ik vind het alleen jammer dat als je jong bent altijd wel een oordeel klaar hebben.

Dat de klokt tikt in iedere vrouw weet iedereen bij de een tikt hij vroegbij de ander laat.
So be It.

Succes er mee en een hele fijne zwnagerschap geniet er van.

Groetjes Annisa

hihihi gefeliciteerd!
ach meid mensen weten nou eenmaal niet beter, je bent te jong of te oud, te dik of te dun het is t snel of te langzaam maar goe dis het nooit!
mijn zus begon op haar 16e de ander op haar 18e, ik heb een nichtje die 17 was en nu een van 20 die er een krijgt mijn zus werd vorig jaar op haar 38e oma geweldig toch, al ben ik van mening dathet niet altijd even goed gaat, als jij je er lekker bij voelt WHO CARES?
meid genietervan en denk maar zo: zonder die hormonen had je dit gevoel echt niet gehad!
zorg dat je kindje het altijd warm kan hebben en hij of zij genoe kan eten en liefde krijgt en ziet (ook niet onbelangrijk) en het komt echt goed

geniet ervan

groetjes brenda

Allereerst; gefeliciteerd met je zwangerschap! geniet ervan.

Over je leeftijd; als jij graag nu kinderen wilt en de situatie is daar ook goed voor; waarom niet?

Eerlijk: ik vind 19 jaar heel jong, maar dat komt vanwege mijn eigen situatie.  Ik was toen ik 19 was begonnen aan mijn geweldige studententijd en die had ik echt NIET willen missen. Op kamers, veel uitgaan, studeren, etc. Een vaste relatie en een kind waren dingen die er totaal niet paste, dus mijn situatie was toen gewoon heel anders (denk ik zo). De "fout" die mensen weleens maken om alleen maar van zichzelf uit te gaan.

Nu ben ik 29 en zwanger. Ik ben nog steeds heel blij dat ik onbezorgd van mijn jeugd heb genoten, MAAR dat betekent niet dat iemand van 20 met kind niet kan genieten! Meid; laat je niet kisten. Geniet! Jij bent jij en niet iemand anders!

Liefs,
Bien

Hoi Faisca

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik ben het helemaal met je eens ik ben nu 21 en 29 weken zwanger van ons eerste kindje.Gelukkig reageerde iedereen in onze familie goed op mijn zwangerschap,maar buitenstaanders reageren er niet  zo goed op of denken dat het een ongelukje is en als je dan verteld dat wij er bewust voor hebben gekozen kijken ze je aan of ze water zien branden.Ik zou zeggen laat de mensen maar lekker denken wat ze willen.Ik was laatst met mijn oma aan het winkelen toen er  een vrouw  vroeg of het een ongelukje was of niet.Toen ik zei dat het niet zo was reageerde de vrouw niet zo leuk waarop mijn oma antwoordde,ach ik  had op  haar leeftijd  al 2 kinderen rondlopen.Waarop de vrouw niks meer te zeggen had.

Ik wens je een fijne zwangerschap toe en geniet ervan

Groetjes Sylvia

Hoi Faisca & de andere meiden!

Ik  ben 24 en wordt in januari mama van mijn eerste..
Ik ben in de eindfase van een universitaire studie en krijg soms heel vervelende reacties van mensen over mijn 'timing'.
Ik weet zelf dat ik mijn studie zeker af ga maken, maar ben me er ook van bewust dat het tempo waarmee ik dat kan doen, afhangt van mijn kleine wondertje.
Toch is het naar om van volslagen vreemden te horen dat ik toch beter eerst mijn studie af had kunnen maken... waar bemoeien ze zich mee!

Ik beschouw mijn baby als een kadootje, mijn vriend en ik hebben een heel stabiele relatie én genoeg ruimte in huis, dus staat ons niets in de weg om lekker van de kleine te genieten!

Ik snap dat, hoe gelukkig je je ook voelt wat betreft je zwangerschap, en hoe weinig je je normaal gesproken ook aantrekt van de mening van anderen, die achterlijke reacties soms ineens een schaduw kunnen werpen over je babygeluk!

Trek je er lekker niets van aan, laten we elkaar er maar in steunen, hier op het forum!

Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan, iedere seconde dat het kan!!

Liefs, Denise

Terug
Bovenaan