Ja ik heb bewust gekozen om jong moeder te worden !

Hoi Birgit!

Ik sluit me helemaal bij je aan. Op je 40ste ben je echt NIET oud, hoor! Zeker tegenwoordig niet. Misschien krijg je 1 grijze haar en heb je 2 rimpels, maar that's it. Mijn vrienind is nu 43 en haar jongst is 4 en ze doet niet anders dan moeders van 25. ECHT NIET!!

Ik ben nu bijna 30 en zwanger van de eerste. Perfecte leeftijd, voor mijn situatie.
Nomaals, iedereen moet ZELF de keuze maken wanneer voor HEM EN HAAR het juiste moment is voor kinderen. De 1 wil graag jong kinderen en de ander liever pas na de jeugd. Dat is ieders eigen keuze en verantwoordelijkheid. Ik vind dat je BEIDEN groepen niet mag veroordelen!

Laten we nu ophouden met vooroordelen over te jonge dan wel oude moeders. Ik ken ze beiden en ieder doet het op zijn/haar eigen manier. Het 1 is niet beter dan het andere!

Liefs,
Bien

bij mij in het dorp hebben een man van 60 en een vrouw van bijna 50 vorig jaar nog een zoon gekregen hun jongste kind was toen 14 en de oudsten waren de deur al uit ze dacht dat ze in de overgang was en heeft dat geaccepteerd totdat ze meer begon te groeien en niet lekker was vor ze erachter kwam was ze al 4 maanden heen , nou ze zijn zich rot geschrokken en de andre kinderen konden het eerst niet accepteren nu zijn ze een jaar verder en het gaat super ze krijgen wel eens reacties van ...opa fietst met zijn kleinzoon ..en ze zitten nooit verlegen om oppas en het kind heeft meerdere vaders en moeders maar toch zij blijven er jong bij en ze zijn er heel gelukkig mee er is zeker veel over gekletst in het dorp maar daar heb ik lak aan zelf was ik 24 met de eerste 26 met de tweede en 29 met de derde en nu 32 als de vierde komt ik ben er dankbaar voor dat ik ze heb en gun het iedereen die de kinderwens heeft om het mee te maken ook al ben je 19 , 29 ,39   alles op zijn tijd.....

Ik ga me er ook nog even tegen aan bemoeien...
Wat ik niet begrijp is dat veel jonge dames 30 jaar oud vinden....! Ik heb van kinds af aan geroepen dat ik jong moeder wilde worden. Ik heb een fantastische jeugd gehad, ik woonde vanaf mijn 19e op kamers en heb toen onwijs veel lol gehad. Ik ben een half jaar op reis geweest,  eerst 2,5 maand op Curacao gewerkt, daarna rondgereisd  door Thailand en Nieuw Zeeland. Geweldig, ik had het voor geen goud willen missen. Eigenlijk zou ik bij thuiskomst zo snel mogelijk weer terug naar Curacao gaan om daar te werken en een tijd te gaan wonen. Maar toen leerde ik mijn huidige vriend kennen en mijn kinderwens kwam direct weer naar boven. Zijn kinderwens was al net zo groot en alles ging toen in sneltreinvaart. Ben uiteindelijk bevallen van ons eerste kindje toen ik 25 was. Nog steeds vrij jong dacht ik. Inmiddels ben ik 28 en zwanger van de 2e. Juist, nog 2 jaartjes en ik ben 30. Maar denk je dat ik mezelf oud voel?  Integendeel, die avonturen die ik beleefd heb liggen nog in mijn geheugen gegrifd  alsof ik ze gisteren beleefd heb. De tijd vanaf mijn 20e is zo verschrikkelijk snel gegaan dat ik me nog steeds heel jong voel hoor, hahaha!
En ik kan me heel goed voorstellen dat als ik 10 jaar verder ben dat ik me nog steeds heel jong en vitaal voel. Ik sluit dan ook absoluut niet uit dat er dan misschien nog wel een kleintje kan gaan komen.
Meiden, je bent zo jong als je je voelt! Het leven houdt absoluut niet op hoor als je 40 bent, laat staan 30!
Groetjes Nicole

Hallo allemaal,
Grappig dat deze discussie hier nu staat, ik ben een zelfde discussie op het februari forum gestart! Ik vind het ook erg jammer dat er veel mensen zijn die jonge moeders beoordelen. Ik denk ook dat vrouwen die rond hun veertigste moeder worden misschen juist wel hetzelfde probleem hebben. Ook hier zijn vooroordelen over. Volgens de maatschappij nu moet je eind twintig begin dertig zijn, en al het andere is vreemd. Want je moet eerst carriere maken, je moet eerst van het leven genieten, je 'kan het een kind niet aandoen' om pas rond je veertigste moeder te worden.. blabla bla.
Ikzelf ben 22 jaar en 28 weken zwanger van ons eerste kindje. Mijn vriend is 30, en al wat langer toe aan kinderen. Ik was zwanger op mijn diploma uitreiking van de pabo, en ik vind het geweldig! Ik heb nog geen vaste baan, doe wel invalwerk. Mijn vriend heeft wel een baan. Ik voel de 'drang' voor kinderen al een paar jaar, maar was er voor mn gevoel nog niet klaar voor, ivm opleiding enzo. Nu ben ik super gelukkig dat ik eindelijk moeder ga worden, en ik vind het erg leuk om nog zo jong te zijn! onze vrienden zijn allemaal tussen de eind twintig en veertig, en zitten ook volop in de kinderen. Zij wisten dat het niet lang meer zou duren, en iedereen vond het geweldig, zo ook de familie. Iedereen weet dat ik 'voor mijn leeftijd' wat verder ben als anderen wat dit soort dingen betreft, en dus hadden ze het wel verwacht. Het is vooral de buitenwereld die oordeelt! Sommige snappen niet dat sommige mensen GEPLAND zo jong moeder willen worden. Ze kunnen niet begrijpen dat je niet eerst wilt werken en carriere maken en weet ik wat allemaal meer. Ik geniet juist zo van het leven doordat ik moeder ga worden! Dat maakt mijn leven helemaal compleet, en niet een wereld carriere! Dat dat voor anderen een droom is is geweldig, maar ze moeten ook begrijpen dat er mensen zijn, zoals ik, waarbij het leven juist verrijkt wordt met kinderen, en het niet zien als een beperking! Ik vind alles juist leuker met een kind, ipv dat het je alleen maar beperkt om bepaalde dingen te doen!
Ach ja, vooroordelen blijven er altijd, we zouden ons eens wat meer in elkaar moeten verplaatsen denk ik. Dat zou alles veel leuker maken! Mensen moeten ook eens bedenken dat een duidelijke verkondiging van hun mening mensen pijn kunnen doen. Niet iedereen denkt over alles gewoon hetzelfde!

Nou meiden, geniet er van, en luister naar je eigen gevoel! Mensen die even duidelijk moeten maken dat ze het niks vinden wat je doet, zijn zelf waarschijnlijk erg ontevreden met hun leven, anders zouden ze het je alleen maar gunnen!!

groetjes Inge

Hallo beste a.s. mammies!

Ik heb net alle reacties is op mijn gemak zitten leten en ik dacht..
2 dingen.. Ik ben zelf nu 21 en 22 als mijn uk geboren wordt. Dus een relatief jonge moeder. Ik heb best veel leuke reacties gekregen maar ook regelmatig de vraag: goh meis is het gewenst of gepland? Etc..

Nu moet ik ook over de dames zeggen die het over "oudere moeders" hebben, dat wij "jonge moeders" ook niet moeten oordelen, wat vinden de kids er zelf van dat ze een oudere mams of paps hebben? Ik bedoel het niet kwaad hoor, helemaal niet. Mijn pa is nu 65 en dus een wat oudere vader. MAAR!! Hij ziet er heel jong uit voor zijn leeftijd en er is dus ook nooit gevraagd, joh ben je lekker met je opa op stap??????

Een vriendin van mij is net zo oud als ik en haar vader is nu in de 70. En er is dus regelmatig aan haar diezelfde zin gevraagd, waardoor zij zich niet leuk voelde op jonge leeftijd!! Om een lang verhaal kort te maken, denk ook een beetje aan wat de kids zelf vinden van een jonge of oudere moeder.

Iedereen een fijne zwangerschap nog en geniet ervan, jong of ouder het maakt niet uit. Doe waar je je goed bij voelt.

Hallo aanstaande mama 's en papa 's.

Er is geen ideale leeftijd om aan kinderen te denken. De een is 18 als ze een kind wil en de ander misschien 40 als de ideale situatie zich voordoet om aan kinderen te beginnen.
Waar het om gaat is dat een kind, op welke leeftijd dan ook gewenst is!

Ik kreeg zelf mijn eerste dochter toen ik 21 jaar oud was, heb ook altijd geroepen dat ik jong moeder wilde worden. Ik ben nu net 25 en 17 weken zwanger van mijn tweede en derde kindje (ja,ja een tweeling) Ik heb dus als alles goed gaat op mijn 25e drie kinderen.

Verderop in de straat woont een vrouwtje die twee maanden geleden bevallen is van haar tweede kindje en zij is 41 jaar oud. Haar oudste lijkt me echt niet minder gelukkig als mijn dochter, ondanks het leeftijdsverschil van hun moeders. Het belangrijkste is is dat de kinderen gewenst zijn en dat je van ze houdt.

Zo, even mijn hart gelucht, zullen de hormonen wel zijn.

groetjes, Breleigh

Ik ben 24 en mama van een zoon van 7 weken!
Ik vind het heerlijk om zo jong moeder te zijn maar ben wel van mening dat iemand er pas aan moet beginnen als diegene er zelf echt aan toe is.
Of dat nou op je 18e is of op je 40ste!

Hoi hoi

Ik ben dus wat jullie noemen een oude moeder. Ik was 29 toen mijn dochter geboren werd en ben straks 31 als de tweede geboren word.

Waar ik heel veel moeite mee heb in deze discussie is dat het erom gaat of het gepland is of niet. Maar ik lees nergens terug of het lukt. Hiermee bedoel ik dat als ik het voor het zeggen had, ik veel eerder moeder zou zijn geworden. Ik heb een aantal miskramen gehad. Was de eerste zwangerschap meteen goed gegaan, dan was ik moeder geworden op mijn 26ste. Een middenmoter dus.
Maar helaas mocht het niet zo gaan en duurde het een tijd voordat het wel lukte.

Ik wil hier maar mee zeggen dat je mensen niet moet veroordelen op leeftijd. Er zijn zat moeders van rond de 30 die het ook anders hadden gewild, net als er zat moeders van rond 20 zijn die het ook anders hadden gewild.

Laat iedereen in zijn waarde en doe het lekker zoals je het zelf wilt!!!!
Als je als moeder gelukkig bent met de situatie, dan zijn je kinderen dat ook!!!! Ongeacht leeftijd.

Groetjes Ria

Terug
Bovenaan