Ja ik heb bewust gekozen om jong moeder te worden !

gefeliciteerd met je zwangerschap! dat als eerste natuurlijk :D

ik kreeg ons dochtertje toen ik 24 jaar was. Nu ben ik 26 jaar en 30 weken zwanger van de tweede. Wij hebben er bewust voor gekozen om op jongere leeftijd kinderen te krijgen. Mijn man is nu 33 dus hij heeft een prachtige leeftijd. Ik vind trouwens iedere leeftijd prachtig, want je voelt zelf wel het beste of je er aan toe bent ja of nee. Dat heeft eigenlijk niets met leeftijd te maken.

Mijn moeder was 39 toen ze mij kreeg en dat vind IK zelf wel een beetje te oud. Desalniettemin heb ik een fantastische moeder dus dat heeft niets met leeftijd te maken! Vroeger dachten mensen dat ik met mijn oma op stap was. Kwaaier kon je mij niet krijgen natuurlijk! dat wil ik onze kinderen niet aan doen. Het grappige nu is dat mensen niet verwachten dat zij (is nu 2,5 jr) mijn kind is. Laatst dacht volgens mij iemand dat ze mijn nichtje was ofzo. Ik zie er nl jong uit voor mijn leeftijd en mijn stem is ook niet als iemand van 26 jr. Als ik aan de telefoon zeg u spreekt met mw ......... dan behandelen ze me wel als volwassene. Heel grappig af en toe!

Meid geniet van je zwangerschap en straks van je kindje! en laat de rest maar kletsen. Ze zullen nog raar opkijken hoe goed je als moeder bent! Dan is er ineens geen klein meisje meer hoor maar een moeder en dat kunnen velen ook niet accepteren.
Groetjes Bianca (mama van lisa 14-05-03 en 30 weken zwanger van de tweede)

Hoi Barbara

Ik moet even reageren op je opmerking dat als je 35 jaar bent, dat je dan niet makkelijk of snel gaat voetballen met je kind.
Ik ben zelf bijna 31 jaar en zwanger van de tweede. Veel jonge moeders om me heen (ook zat die het wel doen!!) gaan juist niet voetballen met hun kind. Als ik met mijn dochter van bijna 2 naar het grasveld ga om te wandelen, spelen of voetballen, dan zie ik weinig jonge moeders met hun kinderen. Ook weinig oudere moeders hoor!!
Dus het hangt echt af van hoe je zelf bent en minder van je leeftijd af.

Groetjes Ria

Hoi Ria,

Sorry, je hebt inderdaad gelijk. Ik had beter kunnen zeggen dat ik mezelf niet meer op mijn 35e zie voetballen met mijn kind. Het ging mij er namelijk vooral om dat ik het zelf niet zie zitten om nog na mijn 30e aan kinderen te beginnen. Voornamelijk omdat ik zelf graag meerdere kinderen wil en er vanuit ga dat het best een (paar) jaar kan duren voordat je zwanger raakt.
Maar ik kan me wel voorstellen dat andere vrouwen juist liever wachten tot na hun 30e, het heeft ook best wel voordelen.

Hahahahahahaha. Ik vind het erg leuk hoe veel reacties er op mijn bericht zijn

gekomen. De èèn is ouder dan de ander dat mag iedereen zelf weten.

Ik dacht dat ik èèn van de weinige was die op jonge leeftijd moeder wil worden , dat valt dus zeker

wel mee. Ik vind het alleen jammer dat je in alle tijdschriften alleen over een leeftijdscatogorie

30 jaar wordt gesproken , maar vind het dus erg leuk om de verhalen te
lezen over degene die ook zo jong moeder zijn geworden. Ik ben
inmiddels dus 17 week zwanger ben 20 jaar als de baby komt

(als het goed is ! ) mijn moeder was 21 jaar met de eerste kind en
tweede zwangerschap en is 42 jaar als de baby kom en mijn oma is dan 66
jaar daar geniet ik wel erg van. Dit kindje krijgt 2 opa's en 2 oma's
en 4 overgrootvaders en 3 overgrootmoeders.

IS DAT GEEN VOORRECHT !

hallo allemaal

als eerst zal ik me even voorstellen: Ben M en ben 21 jaar ( net geworden) ik ben nu 5 weken en 1 dag zwanger en weet precies wat je bedoeld.
Ik ben ook nog jong, maar voel me geen 21. Samen met mn vriend hebben we besloten vroeg aan kindjes te beginnen, wij zijn er gewoon klaar voor!!

de reacties lopen nogal uiteen. de een is erg   blij voor ons de ander zie je schrikken!

maar maakt mij niet uit, wij zijn blij en daar gaat het om!! ( mn moeder trouwens ook, wat ik toch wel belangrijk vindt!)

liefs M

Terug
Bovenaan