Ja ik heb bewust gekozen om jong moeder te worden !

Hallo jonge moeders..

Ik ben ook zo'n jonge moeder.. ben 21 jaar en voor de 2de keer zwanger.. 1ste liep fout.. maar nu gaat alles goed.. ben nu bijna 14 weken zwanger.. ben hartstikke gelukkig.. ben getrouwd, woon samen.. hebben een dak boven ons huis.. we zijn nog steeds elke dag verliefd.. en wat is dan het verschil van iemand van 21 met dit allemaal of iemand van 30 die precies het zelfde heeft als ons!?

Ik zelf wilde al heel vroeg kinderen.. op mn 16 geloof ik al.. ik paste ook altijd op kinderen.. vooral op baby's .. 1 jaar lang op een pasgeboren baby van toen een vriendin van me.. dat was een foutje.. en zilde gewoon fulltime door werken.. dus had ik het kindje het 1ste jaar.. van 's ochtends 7 uur tot 's avonds 11 of 12 uur ( ik zelf zat toen in soort van ziektewet, was overspannen) dus was eigenlijk op mn 17de al bijna dag en nacht oppas mama!

Ik vind dat iedereen die de mening heeft dat dit te jong is voor kinderen.. een goede reden moet bedenken.. waarom? Als je eraan toe bent voel je dat gewoon.. het is niet zomaar een vlaag van woww ik vind een kind geweldig laat ik even zwanger raken.. daar denk je echt wel 10x over na..

Ik was zowieso altijd al niet zoals ander meiden van mn leeftijd.. die ginge alleen maar stappen en gek doen.. zo ben ik nooit geweest.. ik ging altijd al met oudere meiden om.. allemaal eind 20 begin 30.. klinkt raar maar het is echt zo.. met hun had ik meer gemeen dan meiden van mn eigen leeftijd.. of hun lopen achter of ik ga te snel ahha.. maar het gaat erom ik ben gelukkig.. en ben zwanger en vind het helemaal geweldig.. en wens iedereen een hele fijne zwangerschap toe! geniet ervan!!

Liefs Chantal!!

Hee hallo,

Tja, ik ken het. Ik was 19 toen ik voor het eerst zwanger raakte. En was 20 toen ik beviel van een prachtige dochter.
Ik was ook op mn 19de getrouwd. Nou, nou, daar was wat commentaar op. Ik ben best eigenwijs dus trke me daar niks van aan. Helaas liep dit tot een echtscheiding, er viel echt niet te leven met hem en hij was helemaal geen vader voor onze dochter. Ik moest echt alles alleen doen, dus dacht dan maar helemaal alleen.   Ben 7 maanden samen met mn dochtertje alleen geweest, dat was een heerlijke tijd saampjes. Mn dochter was trouwens toen 1,5.
Daarna heb ik een nieuwe relatie gekregen. Daar was ik heel verzichtig mee in het begin. Hij woonde in duitsland en ik in het midden van het land en we zijn bijna 1,5 jaar heen en weer gereden omdat ik nog neit wilde samenwonen.
Nu wonen we alweer bijna 1,5 jaar samen en gaat heel erg goed, hij is zo ontzettend lief voor mij en mn dochter, is een hele lieve vader voor haar.
Nu ben ik dus zwanger van mijn 2e en zijn eerste. Ik ben net 25 geworden.

Ik vind het helemaal geweldig om jong moeder te zijn. Maar mensen hebben idd vooroordelen.
Het lijkt mij ook helemaal niks als je 40 bent en dan een kind hebt van 10.
Ik geniet er echt van, gelukkig zien mensen dat wel.

Groetjes, Ris 32 weken

Meiden,

ook ik ben dus helemaal niet tegen het jong kinderen krijgen (zie mijn eerdere stuk), nee ik ben daar helemaal voor.

Maar er moet me wel iets van het hart. Ook jullie veroordelen. Als je nu roept dat je er niet aanmoet denken op je 40e nog een kind van 10 te hebben, dan oordeel je ook over die vrouwen die wel op hun 30e nog een kind krijgen (1e, 2e, tigste kind) Jullie moeten er niet aan denken, maar zo zijn er dus ook zat vrouwen die er niet aan moeten denken al op hun 20e een kind te krijgen. Nogmaals ik ben helemaal voor het jong krijgen van een kind. Maar wel zonder de oudere moeders te veroordelen. Soms loopt je leven nou eenmaal anders.

Zo heb ik destijds de vader van mijn kids pas op mijn 23e leren kennen, dan kies je niet direct voor een kind lijkt mij.  Ik was 26 toen ik de eerste keer zwanger werd ook niet echt oud denk ik gezien het feit dat ik mijn partner pas met 23 leerde kennen. Helaas ging die zwnagerschap mis. Uiteindelijk was ik net 28 toen ik mijn eerste kreeg. Als ik straks 40 ben dan is zij dus 12. Scheelt maar 2 jaar met de 10 die jullie noemen. Mijn tweede is dan 11 jaar, dat scheelt maar één jaar.

Ik had graag een groot gezin gewild, maar toen de vader van mijn kids er in een depressieve bui vandoor ging moest ik die droom opgeven. Nu heb ik na jaren weer een geweldige vent leren kennen. Ja en dan ga je wel sneller aan een kind denken dan als je 23 bent. Nu ben ik 35, en zal mijn kind 4,5 jaar zijn als ik 40 ben. Nou en, ook ik zal van mijn kind houden, en beschouw mijn kind echt als een kadootje. En ik sluit niet uit dat er dan nog een jonger hummeltje rondloopt. Mijn leven is nou eenmaal zo gelopen, er zijn dingen gebeurd die ik ook graag anders had gewild.

Kortom niet iedereen is in de gelegenheid om jong het gehele zin te krijgen wat men wenst. Ook bij jullie kunnen zich nog dingen voordoen, waardoor je uiteindelijk toch na je 30e ooit nog een kind krijg.

Wat ik eigenlijk wil zeggen. Ik veroordeel niemand, op welke leeftijd men ook aan kinderen begint. Denk dat zowel de jonge moeders, de middemoters en de oudere moeders dat ook niet moeten doen bij anderen.
Wat sommige vrouwen wel moeten beseffen is dat die klok nou eenmaal tikt, en dat het wachten niet altijd verstandig is.

Miep

Dank je Miep, dat heb je mooi verwoord! Het verbaasde mij ook nogal dat meiden die zo veronwaardigd zijn over de vooroordelen van anderen (in dit geval 'je bent te jong') zulke enorme vooroordelen hebben over 'te oud'.

Als ik volgend jaar 40 word, heb ik een kindje van nog geen jaar (hoop ik), dat is mijn eerste en daar ben ik waanzinnig blij om. Mijn ex, die ik op mijn 16e leerde kennen, zou absoluut geen goede vader geweest zijn. Mijn huidige echtgenoot ken ik nog niet zo lang, heb twee keer een miskraam gehad... je kunt niet alles plannnen.

Meiden, ik vind jullie niet te jong, maar oordeel niet over de oudere mama's alsjeblieft!

Een voorspoedige zwangerschap toegewenst allemaal (Miep: het gaat goed met je hè, ben ik erg blij om!!)

Liefs, el.

hey hey

nou ik vind je niet jong hoor , ik ben nu zelf ook 19, en nu 10 weken zwanger, was niet gepland maar wel gewenst,ik ben ook 20 als ik beval, k vind het een mooie leeftijd, enmn vriend is 23 die is wel mooi op leeftijd, jong? nee hoor, hebben over 2 maanden ons eigen huisje. allebei een vaste baan en lieve ouders die graag willen oppassen af en toe dus alles is geregerd, de kleine kan komen, hoe mensen er ook over denken of ze me nou te jong vinden of niet het gaat erom of je er zelf klaar voor ben!
fijne zwangerschap!
groetjes Danielle

Hai,

Ik wil toch nog eventjes terug reageren.
Wat ik schreef over dat ik er niet aan moet denken om met 40 een kind van 10 te hebben, is niet aanvallend bedoelt aan oudere dames.
Dat zou IK niet willen, maar ik heb daar geen problemen mee als anderen daar wel voor kiezen, dat is ieders eigen keus.
Ik wilde altijd al jong moeder worden. Sommige mensen moeten daar nog niet aan denken. En ik denk ook dat in veel gevallen de situatie er niet naar is. Je moet dan al wel van school af zijn, stabiele relatie hebben ect. En ik dacht dat ik die dus ook had. Achteraf blijkt dat dus niet zo te zijn. Mijn ex heeft zich anders voor gedaan, later werd hij zich zelf en daar kon ik niet mee leven. We hebben het echt nog tot 3 x geprobeerd. Maar lukte niet meer.
Nu had het ook zo kunnen zijn dat ik pas over 5 jaar mn nieuwe vriend had ontmoet, dan was ik ook 30 geweest. Misschien dat ik dan ook weer aan een kind begonnen was. Dat weet je gewoon niet.
Ik kan me ook voorstellen dat dat met de oudere dames ook zo gaat, je relatie loop top de klippen en ja met de eerste beste nieuwe ga je ook niet gelijk aan kinderen beginnen.
En wat ik ook wel eens hoor, is dat het simpel weg niet lukt. Als ze het dan opgegeven hebben, raakt ze dan wel plotsling zwanger. Tja, dat zijn dingen die kun je gewoon niet plannen.

Ik mag van geluk spreken dat ik beide keren binnen een maand zwanger was. En dat het allebei erg gepland was.
Ik ben super blij en trots dat ik een jonge moeder ben, precies zoals ik wilde.
En wat ieder ander doet, moet het zelf weten. Je moet doen waar je gevoel naar uit gaat.

Fijne zwangerschap nog allemaal.

Groetjes Ris (32 weken)

hoi hoi
nou ik ken dat hoor!!!!ik ben nu 30 jaar en zwanger van de 5e.
toen ik 21 was ben ik bevallen van mijn eerste en ze is nu 9jaar.
het is juist leuk om een jonge moeder te zijn voor de kids.
ik organiseer zomers heel veel voor de kids op straat,sportdagen ,voetballen,geweldig toch.
als ik mensen vertel dat ik 30 ben en al 4kids heb moet je ze stom zien kijken.
ik wens je verder een hele fijne zwangerschap en laat ze allemaal maar lullen maar het is heerlijk om jong moeder te worden!!!!!
liefs sil

Hoi,
Nou als ik dit allemaal lees dan moet me toch ook iets van het hart. Van mij mag ook iedereen moeder worden op de leeftijd dat zij wil. Ik ben zwanger van de eerste en 30 en dus 40 jaar als mijn baby tien is. Ik voel me dus wel aangevallen door bovenstaande berichten hierover ook als is dat niet zo bedoeld. Het lijkt net of ik op mijn 40e een of andere oude oma ben !! Hahaha, voor mijn gevoel begin ik nu pas een beetje volwassen te worden en was ik nu pas klaar voor kinderen. Misschien doen wij voor de kinderen wel, wat de jonge moeders doen na hun 40e ?
Birgit

Terug
Bovenaan