Januari 2020 Baby

@Jaimy, zeker heel bijzonder zeg. Gelukkig rook je niet en heb je niet veel gedronken. Wel lekker dat je verder blijkbaar vrijwel geen klachten hebt gehad. 
@Ellytje, mij lijkt een app groepje wel prettig. 
@Kirsten, natuurlijk mag je meekletsen. Welkom haha. Jammer dat de borst niet lukt. Wel fijn dat je alsnog moedermelk kan geven alleen ben je dan natuurlijk wel dubbel bezig met voeding. Het voelt voor mij vaak genoeg al alsof ik alleen maar bezig ben met voeden ?
Ik wil dus ook graag zo'n kolfbh. Lijkt me ideaal en ik ga ook even kijken naar wat mijn verzekering vergoed als het gaat om een kolf. Ik vind mijn verzekering nogal gierig tot nu toe als het gaat om zwanger zijn. Mogelijk dat ze hierin wel dat vergoeden.
Je zeurt niet hoor. Ik heb gewoon een inschattingsfout gemaakt. 
Ook hier overdag een heel rustig mannetje tot wij ons hoofd neerleggen... 

@MammieSammie: je kunt ook een (oude) sportbh gebruiken als kolfbh, gaatjes erin knippen rond je tepels en dan heb je er ook eentje. Werkt prima. Iemand anders ervaring met die van Medela?

@ons eerste kindje Hij spuugt gelukkig niet zo veel meer. Verslikt zich soms nog wel tijdens de fles, maar het gaat een stuk beter. Al zien we wel vaak als we hem uit z'n bedje halen dat hij toch nog wel iets gespuugd heeft. Dan zit zn mondje onder of z'n truitje. Maar ik denk dat iedere baby dat wel heeft?
Mijn vriend wordt verschillend wakker. Soms hoort hij de kleine wel en soms niet, maar dat heb ik net zo haha. Maar dan gaat het meer om de kleinere geluidjes. Als hij echt huilt horen we het wel. 
Wij doen nu zo als mijn vriend moet werken doe ik de nacht voeding en hij de voeding van half 7/7u. En als hij vrij is of weekend dan doet hij de nachtvoeding. Maar we willen nu op aanvraag proberen. Kijken of dat werkt.
Luuk is meestal 's morgens erg wakker tussen de fles van 10 en 1 en 's avonds vaak ook nog na de fles van 7u. En tijdens het eten wil hij ook graag aandacht haha. 
@calathea wat leuk dat je zoontje zo trots is op z'n broertje! Ook heel fijn dat het zo goed gaat. Soms moeten kinderen er erg aan wennen als ze niet meer alle "aandacht" krijgen. Heeft jou zoontje daar ook last van of helemaal niet?
Haha ergens wel heerlijk dat hij heel de tijd bij je wil zijn, maar niet heel handig. Heb je hem dan in een draagzak of draag je hem gewoon bij je? Gaat het vandaag weer beter?
@mammiesammie Let alsjeblieft echt goed op jezelf hoor! Je kan beter nu echt goed je rust pakken nu je man nog halve dagen werkt daar heb je alleen maar meer profijt van straks (waarschijnlijk heb je dit al heeeeeel veeeeel gehoord). 
Als je Sven overdag laat slapen doe je dat dan met de gordijnen open of dicht? Heb ergens gelezen dat je overdag moet zorgen dat er licht is en dat je gewoon geluid maakt en dat hij 's nacht leert dat het donker en rustig is. Maar dat kan natuurlijk wel ff duren voor ze dat door hebben.
@kirsten Welkom! Gefeliciteerd met de geboorte van Fay! Hebben ze je ingeleid omdat de kleine niet kwam? Wel een "fijne" bevalling gehad? 
@Jaimy 32 weken en niks door hebben?? Poeeh nou bij mij kon je er echt niet omheen qua buik. Dat is wel echt ff een omschakeling geweest dan. 
Ik denk dat Luuk last heeft van regeldagen. Gisterenavond heeft hij om 7,9 en half 12 een fles van 100cc op en overdag was hij ook al anders. Tot nu toe gaat het nog goed vandaag. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat en ben benieuwd hoelaat hij vannacht komt. 
Ik vind een app groepje ook leuk! Alleen wil ik niet hier mijn telefoonnummer neerzetten, maar je kunt via het forum ook geen privé berichtje sturen toch?

@ calathea, hier sinds net ervaring met een medela. Een van het ziekenhuis en deze is wel echt heel fijn hoor. Beter dan die goedkope die ik heb ? logisch ook natuurlijk. 
In het ziekenhuis getest gezien ik ben opgenomen vanwege wat ik vertelde over helse pijnen die ik in de nachten heb wanneer ik van horizontaal naar verticaal moet of van de ene zij naar de andere. Vannacht ben ik om 4 uur niet meer terug gegaan naar bed omdat ik gewoon niet meer durfde. Heb getracht zittend te slapen op de bank. Nu ben ik dus opgenomen na wat onderzoeken. Hier is echter niets uitgekomen. Morgen naar de echoscopist voor een uitgebreidere echo. Hoop dat er wat uit komt. 
Mijn man is onderweg met Sven hiernaartoe. Lig weer op verloskunde dus hij kan lekker bij me blijven. 
Sven kan de laatste dagen ook spugen haha. Hij heeft vanmorgen een vriendin helemaal onder gespuugd ? en zichzelf... oepsssie

@Klaasjee, ik laat het overdag gewoon licht en in de nacht is het donker om de reden die je al beschreef. Ik heb me laten vertellen dat dat het beste is. 
Ik wil ook in de groepsapp maar ook niet mijn telefoonnummer hier plaatsen. Had eerder gezien dat mensen een éénmalig mail adres aanmaken en deze dan plaatsen zodat je daar je telefoonnummer naartoe kan mailen. Ik heb nu alleen geen tijd om dit te doen ? En ik ben ook helemaal niet handig met dat soort dingen ?

Heyy mommy's 
Voor  de vrouwen/ vaders  zijn ook welkom die in de groepsapp  willen, mijn nummer is 0611268607 als je mij een appje stuurt  met je naam zal ik iedereen  er inzetten ?? alvast een fijne en hopelijk  rustige  nacht gewenst! Hier ben ik al een uur of 2 bezig mevrouw in slaap te krijgen maar de oogjes blijven eigenwijs  open

Terug
Bovenaan