Januari 2020 Baby

Hoop dat het cb bij ons ook zegt dat we hem 's nachts op aanvraag mogen laten komen. Vannacht kwam hij wel redelijk zelf om 3u. Maar het zou fijn zijn als we zelf geen wekker hoeven te zetten. 
@ons eerste kindje geeft toch niet dat je nog geen box hebt staan. Je hebt genoeg andere manieren om hem bij te dragen of om hem in te zetten. En je hebt je wiegje toch ook staan?
Als de kleine bij ons op de borst ligt valt hij best makkelijk is slaap. We proberen hem's nachts pas in bed te leggen als hij slaapt, maar moet zeggen dat hij sowieso wel redelijk snel slaapt als hij in zn bedje ligt. 
@calathea aah wat leuk! Heb je ook foto's met je andere zoontje samen gedaan? Wij hebben alleen foto's zonder kleertjes. Vind dat toch ook wel erg schattig, alleen had Luuk niet zn zin om te slapen? Kan uiteindelijk nog wel iets vinden uit de foto's, maar had er wel meer van verwacht/gehoopt. Heb je dat bij je 1e zoontje ook gedaan?
Volgens mij had het te maken met de hardheid van de bodem van de box. Wij hebben een dikker boxkleed dus dat viel wel mee, maar sommige zijn dun en dan is de ondergrond heel hard. 
Haha ik vind het ook heerlijk om achter de wagen te lopen. Hoopte van de week dat ze in de wagen zouden gaan kijken, maar dat deden ze niet ?
@mammiesammie spannend maandag! Kijk je er tegenop? 6 weken klinkt lang maar het is uiteindelijk best een heftige ingreep natuurlijk. Je hebt wil gewoon een grote buikwond. Gaat je herstel verder wel goed?
Hoe was het in het winkel centrum? Alles goed gegaan? Lekker weer ff op pad geweest!
@babyfeb gefeliciteerd!! Toch nog een januari baby! Geniet lekker van jullie mannetje!
@ellytje hahaha ja dat worden flinke meloenen? en pijnlijk? heb 2 nachten met een kussen geknuffeld omdat ik niet normaal op mn zij kon liggen. Goed koelen en niet onder een warme douche.  En niet masseren! Las ergens dat dat goed was(luchte wel op) maar dat stimuleert juist weer..
Het gaat gelukkig een stuk beter. Heb nog wel flink gehuild om de foto's? maar verder gaat het de betere kant op. Begin me weer meer het zelfde te voelen. Wat ik zo grappig vind is dat vrijwel iedereen dit herkent wat ik voel, maar niemand praat er ooit over. Daarom was ik hier niet op voorbereid. 
Net heeft Luuk weer een flinke golf over gegeven. Het kwam zelfs uit z'n neusje. Zo zielig? Hij heeft sinds vandaag dat zodra hij na 3u eten wil het op een huilen zet. Echt ontroostbaar. Tot de fles erin zit. Hopelijk is dit even een fase. 

@Klaasjee, we zijn indd gisteren naar het winkelcentrum geweest. We hebben er gelunched (lekker wat genomen wat ik al doe tijd niet mocht natuurlijk ?) en we zijn 3 winkels in geweest. Daarna was ik helemaal kapot. Heb 1,5 uur geslapen en toen ik wakker werd verging ik van de pijn. Ik ben overmoedig geweest. Gisteren zei ik nog, het was het waard maar vannacht dacht ik... waarom heb ik dit gedaan. Zo stom. Sven was vannacht ook vrij onrustig. Kwam elke keer om de 2 uur. Ben mezelf dus wel even tegen gekomen helaas. De tranen zitten hier dus vrij hoog. 
Mijn man zou vanaf morgen weer hele dagen gaan werken maar nu het zo met mij gaat vind hij het geen fijn idee heel de dag weg te zijn. Hij gaat dus regelen dat hij halve dagen werkt deze week. Geen discussie mogelijk. Wel echt heel lief natuurlijk. 

@mammiesammie whuuut ben je 2 weken geleden bevallen en dan gaan lunchen en 3 winkels?!?!?! Vind t niks gek dat dat veel was! Ik dacht dat je met keizersnede iets van 6 weken heel rustig aan moest doen. Ik denk dat ik dat niet eens zou aan durven en mijn herstel verloopt soepel. Snap dat je graag weer alles wilt doen...Maar het is nog maar zo kort geleden joh! Doe rustig aan! 
Hier gaat het goed maar vind het nog steeds heftig in de avonden en nachten als de kraamhulp weg is. Toch wat angstig en onzeker als er onverwachtse dingen gebeuren. 
Wie van jullie geeft hier ook borstvoeding? Vind het soms wat beangstigend dat hij zo afhankelijk van mij is. Ga een kolf en benodigdheden bestellen en hopelijk neemt dat gevoel dan wat af.

@mammiesammie heerlijk om er even tussenuit te gaan, maar let wel goed op jezelf! Je hebt best een flinke operatie gehad. Fijn dat je man toch nog even wat meer thuis blijft. Dan kan jij goed aan je herstel werken. Kan hij dat makkelijk regelen? Voel je je nu al wat beter?
Vandaag was Luuk zo overstuur dat ik niet meer wist wat ik moest doen. Hij bleef maar huilen. Zo erg dat hij toch vochtige ogen had en tot 2x toe zich verslikte. Had al vanalles geprobeerd. Uiteindelijk heb ik hem maar een fles gegeven. Toen was hij stil. Dit is nu al een paar keer zo dat hij zo overstuur is als hij een fles wil, maar dan moet hij ook nog verschoond worden. Ben nu steeds bang voor de volgende fles..
Vanaf wanneer doen jullie de nachtvoeding op aanvraag? Hij slaapt 's nachts best goed. Maar durf het zelf niet helemaal te beslissen.

@ellytje dat gevoel ken ik heel goed als de kraamzorg weg is. Maar langzaam komt dat vertrouwen wel. En alle vragen die in je opkomen opschrijven. Als zij weg was kwamen er allerlei vragen bij mij naar boven. Ben alle vragen gaan opschrijven, hoe klein of simpel dan ook.
Heb je wel een leuke kraamzorg? 
Gaat het borstvoeding geven goed? Pakte Lucas al snel de borst ondanks zn misselijkheid? Kan wel geloven dat het best zwaar is dat alles op jou aan komt qua voeding. Hopelijk geeft het kolven jou wat meer rust en is ook leuk voor je partner om de fles te geven? Hoe gaat het verder met je?

Hoii mommys 
Hier ook een "kersverse" mama, mijn dochtertje is 14 december  geboren  met 38 + 4 dagen. Maar kwam er pas met 32 weken achter dat ik zwanger was dus was een hectische  laatste  paar weken. Uiteindelijk  alles gelukt en hou van het moeder zijn. Zo fijn om te lezen dat de vragen, twijfels en gedachten die je zelf hebt niet "raar" zijn en iedereen eigenlijk wel met hetzelfde  loopt geeft toch een fijn gevoel. 
Kusjes jaimy en de kleine hailey 
Geboren op 14-12-2019   met 2940 gram 

@ Klaasjee: even tussendoor :) wij hebben vandaag ook een huilende baby. Gisteren op kraambezoek geweest en visite gehad dus nu is hij vandaag hangerig en huilerig. 
Spuugt Luuk vandaag weer zoveel? de kraamzorg zei bij ons als hij op geboortegewicht was en we waren een keer door de wekker heen geslapen. Dat was voor ons het teken dat we het beter op verzoek konden voeden. 
@mamasammie: pas goed op jezelf hoor! En neem echt genoeg rust dat is heel belangrijk! 
@Ellytje: herken het helemaal! Kolven is mij erg tegengevallen. Maar hoop dat het bij jou goed lukt! 
@Jaimy: WELKOM! Wat leuk! Wat bijzonder dat je er zo laat achter kwam. Nog wel van alles kunnen genieten?
Worden jullie mannen nog wakker? Zelfs in het weekend zegt de mijne heel lief... ik zal het flesje doen. Maar hij wordt echt niet wakker meer... hooguit zegt hij ja en slaapt weer verder. zo lief! Maar gelukkig doet hij het savonds en in het weekend overdag veel. Zodat ik mn handen even vrij heb.
En hoeveel is jullie baby wakker? Die van ons veel te veel volgens mij....

Ja op het einde wel in het begin was het vooral heel veel regelen in een korte tijd ? het was ook niet helemaal gepland ( well welkom) maar uiteindelijk wel kunnen genieten ervan ?

Terug
Bovenaan