Januari 2020 Baby

Ik ben overmoedig geweest. Ik dacht achteraf ook echt... Wat dacht ik wel. Zo stom. Dit zal ik ook echt niet snel nog eens doen. 
@Ellytje, ik geef ook volledig borstvoeding en ook ik vond de druk van voeden ook hoog. Van de kraamhulp hebben we een proef flesje voeding gekregen zodat we die altijd konden gebruiken in de nacht mocht de voeding niet lukken. Die hebben we dus ook gebruikt. Al snel ging het beter maar we hebben wel een kolf besteld en ook dat voelde bevrijdend. We hebben overigens een heel goedkope besteld voor 24 euro (een dubbele!) Mocht je willen weten welke. Zeg het even dan zoek ik het op voor je. Hij doet het prima. Hij zal niet heel lang mee gaan maar dat is dan ook niet heel erg. Handig om te kijken hoe het bevalt. 
Maak zo mijn verhaal af. Ik moet voeden haha.

@Klaasjee, gelukkig was het regelen van halve dagen werken geen probleem. Ok heb nu vooral veel pijn bij het opstaan na het slapen of gewoon liggen. De nachten en de ochtend zijn het ergst. Het zal snel wel minder worden denk ik. Ik weet nu wat mijn plek is... 
Vervelend dat de kleine zo overstuur was. Ik merk hier wel vaak dat het helpt te voeden. Blijkbaar is er dan behoefte aan eten. Wij geven volledig op aanvraag vanaf de geboorte. De eerste twee dagen in het ziekenhuis hebben we dat ook gedaan. Sven was dan ook wel 8 pond hè. Kan me voorstellen dat wanneer je een kleintje hebt van heel wat minder gewicht je daar dan wel anders in staat. Sven was na 11 dagen weer op zijn geboortegewicht. 
Woow Jaimy! Zo laat pas er achter komen dat je zwanger bent?!? Ik kan me er niks bij voorstellen haha. Heb je dan helemaal geen kwaaltjes gehad? En je leefstijl enzo... daar heb je dan natuurlijk ook niet bij stilgestaan. Best wel heftig ook om maar 6 weken de tijd te hebben te wennen aan het hele idee om een kindje te krijgen en alles te regelen. 
@onseerstekindje, mijn man doet de laatste afgekolfde voeding voor de nacht. Hij haalt ook (wanneer ik te veel pijn heb) de kleine uit zijn wieg en legt hem bij me neer zodat ik kan voeden. Super lief. Verder indd overdag ook veel. Zo leuk om hem van een heel andere kant te leren kennen. Ook zo zorgzaam voor mij. 
Hier wordt er veel geslapen door Sven. Helaas is hij de nachten wel meer wakker dan overdag. Elke avond vraag ik hem dit anders te doen maar tot nu luistert hij er niet naar haha. 

Ja vreemd he snap het zelf ook niet
! Nou ik was af en toe wel misselijk maar ik werd nog gewoon ongesteld  dus dan denk je al snel van nee kan niet maar dus  toch.
Drinken  deed ik gelukkig al niet/amper en roken helemaal niet dus daar wel veel geluk mee gehad !

Gefeliciteerd @Babyfeb! Ben heel benieuwd of het nou echt anders is om na 2 meisjes een jongtje te hebben, zeker in het begin. 

Veel jongens inderdaad maar welkom @Jaimy en gefeliciteerd met Hailey, toch nog een meisje erbij. Wat een heftige maar bijzondere tijd moet dat zijn. 
@Klaasjee; dat spugen uit de neus gebeurd hier ook af en toe, ziet er heel zielig uit maar hij lijkt er weinig last van te hebben, geeft verder geen kik. Überhaupt niet echt als ie moet spugen, gelukkig geeft ie niet zoveel terug. 

tijdens de shoot hebben we allerlei foto's gemaakt en ook met de oudste, die is zo trots als een Pauw en die foto's zijnsuper cute, mijn moederhart smelt ervan....
Ohw @Mammiesammie: ik snap je heel goed, je wil er op een gegeven moment gewoon even uit, maar misschien was een klein rondje beter geweest, gelukkig geeft je lichaam aan als het teveel is. Ik loop inmiddels 6km achter de wagen maar krijg daar ook een beetje spierpijn van in m'n buikspieren, die worden sinds tijden weer eens getraind. 

@Ellytje; ik geef borstvoeding en volledig op verzoek. Ook 's nachts. Die nachten lijken nu steeds iets beter te gaan en
om laat er elke nacht wat langer tussen zitten. Fingers crossed dat dit voorlopig zo blijft.
Ik probeer nu af en toe wat de kolven en de eerste flesjes zijn ook door mijn vriend gegeven. Ik heb de Medela Freestyle, een dubbele elektrische kolf. Ik vind hem super fijn. 

@Onseerstekindje: hij wordt steeds meer wakker overdag, erg gezellig en hij ligt dan lekker te brabbelen en te kraaien en om zich heen te kijken. Hij is vooral gefocust op licht en lichtjes, kan ie heel aandachtig naar kijken. 

@MammieSammie: jammer dat Sven nog niet wil luisteren ;) Ik heb wel eens gelezen dat baby's in het begin een omgekeerd dag/nacht ritme hebben, maarja daar stonden dan weer geen tips bij hoe je dat zsm omdraait haha!

@calathea en @mammiesammie oh herkenbaar! Hier ook dat dag en nacht ritme andersom! Overdag ligt ie sowieso stuk of 4 uur knock out, kun je álles met m doen. 'S nachts is hij na de voeding zo wakker als wat, ligt hij met zn grote ogen rond te kijken en gaat hij écht niet in zijn bedje slapen haha. Maar vannacht ging het redelijk. Ik moet het ook maar loslaten, anders krijg ik er stress van haha.
Ik heb de medela ook besteld, niet de freestyle maar de andere geloof ik, wel een dubbele maar hij was ietsjes goedkoper. Wordt vandaag geleverd. Ben benieuwd hoe dat is haha. Heb nu nog wat teveel voeding in de borsten zei de kraam. Kon vannacht met geen mogelijkheid op mijn zij liggen door die bakstenen..
Hoe denken jullie over een app groepje? Of komt dat te dichtbij wat privacy betreft?

Hallo allemaal,

Allereerst allemaal gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes. Ik lees al een tijdje mee op dit forum en dacht; laat ik eens een berichtje sturen! Hoop de komende tijd wat meer te kunnen meekletsen hier als de mag natuurlijk ?. 
Ben zelf 16 januari bevallen van een dochter genaamd Fay na ingeleid te zijn met een zwangerschapsduur van 41+3. We zijn nu lekker aan het genieten van elk moment met onze kleine meid.
Fay wil niet aan de borst drinken daar heeft ze totaal de energie niet voor, al sinds ze geboren is niet. Dus daarom kolf ik de borstvoeding af. 
Wat dat betreft dus een aantal tips;
- Als je je handen vrij wil hebben; koop een kolfbh (ik zweer erbij haha??)
- Inderdaad wat ons eerste kindje ook al zegt; kijk even na de dekking van je zorgverzekering. Vaak als je een kolf koopt via een lactatiedeskundige krijg je nog een gedeelte vergoedt in bepaalde pakketten. 
- Heb zelf de Horigen kolf, deze bevalt mij prima maar Medela heb ik ook goede verhalen over gehoord. Het is maar net wat je zelf fijn vind denk ik.

@MammieSammie hopelijk kan je wat meer rust vinden nu je man halve dagen werkt deze week, wil niet zeurend overkomen nu al gelijk maar doe echt rustig aan! Een sectio is een grote buikoperatie en dit heeft tijd nodig om te herstellen, luister naar je lichaam. Snap dat dit moeilijk kan zijn en dat je al gauw teveel wil ?. Maar voor het herstel nadien is het beter. 

Heel herkenbaar ook hier dat de kleine overdag de hele dag KO ligt en s' avonds erg onrustig is. Als iemand nog ultieme tips heeft zijn ze welkom! Haha ?. 

Liefs,
Kirsten. 

Ik heb vandaag al de hele dag een koala om me heen, hij wil geen moment in zijn wieg of de box, alleen maar om me heen hangen, komt dus weinig uit mn handen haha! Hij drinkt ook minder dus misschien sprongetje ofzoiets...
Welkom Kirsten, gefeliciteerd met jullie dochter. 

@Ellytje: ik vind het wel gezellig hoor een  appgroep. 

Terug
Bovenaan