Januari 2021❤️

[quote quote=10352660]Doutzen, daar zijn we goed in dus, haha. Wel vervelend zeg. Ziektewet is reguliere Nederlandse wetgeving en staat los van de cao (al kan de cao er wel aanvullingen op hebben). Misschien handig om het toch vast aan te kaarten en uit te zoeken? Lijkt me niet niks die klachten.[/quote]
Dat is waar... ik vind het gewoon super lastig om aan te geven en wil niet onder doen voor mn andere collega's. Ga het deze week nog aankijken en dan desnoods toch overleg met mn werkgever. 

Gefeliciteerd met je goede echo CvdL! Ik merk ook dat mijn vermoeidheid weer toeneemt.. werk lukt nog (maar is minder fysiek), maar wel vroeg naar bed en rustig aan in het weekend. Ikbendoutzen, klinkt niet fijn meid! Zou zeker het UWV bellen voor advies, want als het goed is vullen ze het aan als je minder gaat werken, los van je cao. Ik weet wel uit ervaring dat als je eerder minder gaat werken, je verplicht met 34 weken met verlof gaat en dan dus nog 10 weken na je bevalling hebt (of je kindje komt eerder). Je kunt dan niet meer kiezen om tot 36 weken door te gaan. Voor mij nu de reden zo lang mogelijk door te willen gaan, maar wil ook niks forceren en met een beetje energie die keizersnede in straks dus ben benieuwd of ik het haal.  Lott fijn dat je minder kunt werken, is bij tweeling zwangerschap ook heel gebruikelijk vanaf 22 weken geloof ik, toch? Goed voor onszelf en daarmee onze kindjes zorgen! 

Ikbendoutzen, hoop dat het je lukt het aan te geven, je stelt je echt niet aan! En je kunt ook aangepast werk vragen, zodat je voor je gevoel kunt laten zien dat je wel graag wil oid? Maar herken het wel hoor, had in m'n eerste zwangerschap veel tegenslagen (oa ziekenhuis opname met 23 weken ivm een waternier) en vanaf 30 weken moest ik plat en niet meer gewerkt, voelde me zo schuldig tegenover patiënten en collega's.. maar dat heb ik nu minder. Gaf het toen ook steeds best laat aan door schuldgevoel, maar maakte het daarmee eigenlijk lastiger voor de mensen die het moesten opvangen denk ik.. naja ik sta niet in jouw schoenen, succes iig!!

Sanne dankje voor je berichtje, begin het zelf ook steeds meer in te zien maar vind het dus zo lastig tegenover collega, ik werk als fysio en ben verder heel fit, iedereen verwacht dus ook dat t allemaal wel goed gaat.vervangend werk zit er niet in. Maargoed, eerst maar per dag bekijken en desnoods maar aan toegeven, had in mn hoofd inderdaad doorwerken tm week 36. Maar komt tijd komt raad...

Wat fijn alle goede echo's en jeetje even schakelen Zwaantje, maar welkom bij de jongensclub hihi!
Vervelend de klachten en helemaal dat dat ook "gezeik" geeft op het werk. Ik loop er zelf ook wel tegenaan, niet zo zeer lichamelijk maar ook mentaal. Zit in een hele stressvolle periode op m'n werk, veel heftige dingen gebeurd in de privésfeer. Het lontje is wat korter, energielevel is lager. Ik herken wat je zegt Doutzen, je wil gewoon doorgaan voor je collega's en niet zwak lijken. Ik heb een duo-collega, echt een topper, maar zij heeft ook de stress en de druk. Dus de rust die ik pak, zorgt bij haar voor extra werk! Lastig!
Denk dat we allemaal vooral de focus op onszelf en onze kleintjes moeten leggen, maar pfoe echt wel moeilijk hè die balans vinden! Dikke knuffels en applaus voor ons allemaal!

Ik ben normaal ook van het doorbijten enzo maar nu gaat dat gewoon niet. Ben dus nu ook officieel half ziek en daarmee wordt mn loon richting werkgever aangevuld. Dus zou zeker gaan overleggen! Bij mij vallen er nu lessen uit terwijl ik wel op school ben, daar voel ik me aan de ene kant wel schuldig over. Maar aan de andere kant heb ik 10wkn geleden al doorgegeven dat dit eraan zat te komen en zelfs al een vervanger geregeld. Die moeten ze nu alleen snel gaan in roosteren, meer kan je niet doen toch!
Ja bij tweeling is protocol vanaf 20wk halve dagen en vanaf 26 weken stoppen, met 30 weken verlof. Het voelt raar als je hoofd wel wil maar je lijf niet, maar het is niet anders. Alles voor de gezondheid van de meisjes (en mezelf maar dat boeit me minder ?) 

Nou en zat ik gister ikbendoutzen nog aan te sporen, moet ik nu zelf ook even gaan bedenken hoe ik dit ga doen.. inmiddels in tweede week van verbouwing icm thuis werken dus de hele dag 100 andere dingen die langs komen terwijl werk stressvol is en privé ook nog m'n opa overleden dus ik zit ook mentaal helemaal vol. Vandaag voor t eerst harde buiken dus dat is wel een signaal. Ook maar eens op werk gaan praten en langzaam gedag zeggen tegen het ideaalplaatje in m'n hoofd dat ik tot 36 weken door bikkel;-). Wel blij dat ik niet de enige ben idd!! Ik merk echt dat het tweede trimester op z'n einde begint te lopen...

Deze periode is wel een kantelpunt hè meiden qua werk... Ik houd het momenteel nog vol (werk 4 dagen), maar merk dat de zorg voor mijn dochtertje me na het werk wel opbreekt. Die was niet lekker, inentingen gehad en kiezen die doorkwamen enzo.
Gisteren bij de verloskundige bleek dat ons meisje iets kleiner is dan zou moeten en dat ik veel spanning heb op mijn buik en meer rust moet nemen. Advies was twee uur tussen werk en ophalen van dochtertje van de opvang. Vandaag bij de cardioloog en die gaf aan dat die ritmestoornissen niet gevaarlijk zijn, maar waarschijnlijk wel toe gaan nemen. Vanwege een sterkere hartruis wil hij nu nog een echo maken van mijn hart. Ze hebben ooit al eens een licht lekkende klep geconstateerd dus even kijken hoe het er nuvoor staat.
Ik wil morgen ook even een afspraak maken bij de ARBO alvast. Met die dingetjes aan mijn hart en astma behoor ik officieel tot de risicogroep voor Corona. Ik las ook dat vanaf 28 weken de kans op een heftiger verloop wel groter is en ik begin er nu toch over te denken om vanaf 28 weken dan toch maar vanaf huis te gaan werken (voor zo ver dat kan). Ik zit in het onderwijs, maar werk veel extern als begeleider en al die overleggen kunnen ook wel via de laptop. Ik kom anders natuurlijk wel op wel plaatsen en met veel mensen in aanraking. Ik ben wel benieuwd hoe ze er bij de arbo in staan.

Terug
Bovenaan