Oh wauw Zwaantje, was een verrassende wending! Heeft het al een beetje kunnen landen? Dat zal vast even schakelen zijn. Super fijn nieuws dat echo helemaal goed was, ook voor Lott en Yvettje!
@CvdLB: hier ook opnieuw bekkeninstabiliteit, hoopte deze keer de dans te ontspringen maar helaas. Het ligt wel een beetje aan je klachten welke tips helpen. Mijn bekken staan recht maar ik heb ook hypermobiliteit wat de klachten doet veregeren. Mijn bekkenfysio heeft vorige zwangerschap veel tips gegeven:
Over de dag steeds setjes van 8-10 squats maken, hoeft niet heel diep.
Altijd in squat houding gaan zitten en staan op een stoel.
Ook al is de verleiding groot, als je uit bed moet eerst naar de goede kant rollen en dan rustig benen onder lichaam brengen en dan pas opstaan.
Slapen op de zijkant met een kussen tussen je benen.
Fijne schoenen kopen waar je recht op kunt lopen. Sowieso geen hakken (ook niet met laarzen).
Zelfde als Sanne al zei: trap op en af d.m.v. voet bijzetten. Indien mogelijk lift nemen in openbare gebouwen.
Daarnaast masseerde ze 1x per week mijn bekken / billen / onderrug. Dat heb ik mijn vriend geleerd (heeft sportachtergrond dus dat scheelt) dus ik zet hem nu met enige regelmaat aan het werk ;-).