Januari 2021❤️

Sanne, thanks! De meeste oefeningen kende ik maar niet met de 'intensiteit' die jij beschrijft. Ga je dan na elke 30 minuten in de spreid ligging? Of plat? En hoe lang deed je dat?
En dreumes is 16 maanden, kan nog niet zelfstandig lopen. Als hij er zin in heeft al wel aan heen hand. Kan wel de trap op, maar nog niet de trap af. Zelf op de stoel  klimmen hebben we eigenlijk nog niet geprobeerd.
En fijn Yvett! 

Gefeliciteerd Yvet!! Goed nieuws!
Ja ik lag dan soms een half uurtje plat of wat langer. Mocht wel klein beetje omhoog met m'n hoofdkussen dus heb met tafeltje op m'n buik dan liggend gewerkt. Wissel in dat half uur af met spreid ligging en benen recht naar elkaar, beetje naar behoefte.
Mijn zoontje loopt nu rechtop naar beneden en ik loop achteruit voetje voor voetje en ondersteun hem. Kinderstoel was ook een beetje een gok hoor, hij zit wel in een riempje maar het voorste deel van het zitje is eraf (het is een tripptrapp stoel). In het begin hadden we er nog een opstapje bij. Heb ook een ander autostoeltje nu, die je naar de zijkant kunt draaien en dat scheelt een draai maken... naja het is een hoop creativiteit haha en zal vast niet allemaal nodig zijn voor jou of lukken (mijn zoontje is iets ouder), maar op deze manier kan ik redelijk de boel draaiende houden hier. 

Hi dames!
Hier ook een goede 20 weken echo met een heel verrassend einde. Onze kleine blijkt toch een jongen te zijn haha! ??
We zijn nog steeds hartstikke blij en gezondheid staat bovenaan. 

Oh wauw Zwaantje, was een verrassende wending! Heeft het al een beetje kunnen landen? Dat zal vast even schakelen zijn. Super fijn nieuws dat echo helemaal goed was, ook voor Lott en Yvettje!
@CvdLB: hier ook opnieuw bekkeninstabiliteit, hoopte deze keer de dans te ontspringen maar helaas. Het ligt wel een beetje aan je klachten welke tips helpen. Mijn bekken staan recht maar ik heb ook hypermobiliteit wat de klachten doet veregeren. Mijn bekkenfysio heeft vorige zwangerschap veel tips gegeven:

Over de dag steeds setjes van 8-10 squats maken, hoeft niet heel diep. 
Altijd in squat houding gaan zitten en staan op een stoel.
Ook al is de verleiding groot, als je uit bed moet eerst naar de goede kant rollen en dan rustig benen onder lichaam brengen en dan pas opstaan. 
Slapen op de zijkant met een kussen tussen je benen. 
Fijne schoenen kopen waar je recht op kunt lopen. Sowieso geen hakken (ook niet met laarzen).
Zelfde als Sanne al zei: trap op en af d.m.v. voet bijzetten. Indien mogelijk lift nemen in openbare gebouwen.

Daarnaast masseerde ze 1x per week mijn bekken / billen / onderrug. Dat heb ik mijn vriend geleerd (heeft sportachtergrond dus dat scheelt) dus ik zet hem nu met enige regelmaat aan het werk ;-). 

Jeej nog meer goede echos wat fijn! Ooh en ineens een jongen das even wennen dnek ik!
Hier ook bekkenpijn, heb wat oefeningen van fysio. Bij de eerste moet ik gaan liggen en knieën bij elkaar eerst naar rechts laten zakken daarna naar links (met opgetrokken benen dus), andere is liggend je linkse been naar onder duwen en daarna rechter dus soort van met je heupen wiegen. Derde is knie liggend optrekken en vasthouden en naar buik brengen en daarna andere been.
Harde buiken had ik vrijdag een extra afspraak voor, vond die dokter maar niks. Voelde me niet echt serieus genomen meer zo van "waarom ben jij hier" terwijl dat moest van de assistente en een (andere) gyn. Volgende week naar een vk in het ziekenhuis dus dan ga ik er nog eens over praten. Morgen bedrijfsarts, ben benieuwd 

Ja helemaal gelijk, het is een beetje per klacht anders. Geen hakken en idd op je zij met een kussen tussen je knieën doe ik ook, ligt heel fijn. Maar luister vooral naar de adviezen van je eigen fysio natuurlijk!
Zwaantje wat een gekke ontdekking moet dat zijn! Daar dachten wij ook nog aan bij de 20 weken echo, het zal je maar gebeuren.. even schakelen, uiteraard nog steeds leuk maar wel even gek ja! Had je al veel gekocht etc specifiek voor een meisje?

Haha, we hebben heel hard gelachen. Het is wel even omschakelen, maar niet minder leuk. ? De verloskundige vond het wel erg vervelend, want ze doet geslachtsecho's juist pas vanaf 16w om dit soort situaties te voorkomen. We zijn een uitzonderlijk geval waarbij het toch anders bleek te zijn.
Qua kleertjes had ik een paar jurkjes, roze rompers en echte meiden sokjes gekocht. Dit kon ik gelukkig allemaal nog omruilen bij de winkel, want ik had de bonnen bewaard! Dat heb ik vanmiddag direct opgelost.

Terug
Bovenaan