Januari 2021❤️

En verder een dikke knuffel voor iedereen. Fijn om te lezen dat er meer meiden wat sukkelen en laten we idd vooral niet te streng voor onszelf zijn ? Het is echt wel belangrijk om je bevalling en kraamweek een beetje fit in te gaan kan ik uit ervaring melden ☺️

Tulipaa hebben jullie geen bedrijfsarts? Ik werd daarvoor uitgenodigd door pz, hij had liever dat ik rustig aan ging doen en het volhield dan dat ik m'n kiezen uit elkaar zou zetten en niet geniet en niet uitrust. Ik vind het ook spannend in het onderwijs, sta voor de klas in het VO. Voel me op zich wel veilig, maar snap heel goed dat je vanaf 28wk thuis wil werken!
Sterkte sanne, dat klinkt allemaal als veel! 

Lott, ja we hebben een bedrijfsarts, die we altijd de arbo arts noemen haha. Geen idee eigenlijk of dat wel hetzelfde is? Ze zijn daar wel meegaand hoor tijdens zwangerschap. Vorige keer ben ik vanaf een week of 24 voor 50% ziekgemeld (voor die 50% deed ik andere taken dus was wel gewoon fulltime aanwezig). Ik had toen echter ook 2,5 dag groepen met veel externaliserende gedragsproblemen. Niet naar mij als leerkracht, maar wel onderlinge agressie en die klassen mocht / hoefde ik niet meer te draaien.

Sanne,  wat naar van je opa, sterkte! En inderdaad een kantelpunt voor veel mensen hier. Hier en daar toch goed je rust proberen te pakken. 
Ik merkte deze week dat vroeger op bed en alles un rustiger tempo ook echt enorm scheelt, dus nu heb ik toch weer hoop dat ik het nog lang ga volhouden zo. 
tulipaa wat vervelend om te horen, lijkt me goed dat je dan nu alles extra laat checken. Hoop dat je meisje nog goed mag groeien en jouw problemen ook stsbiel blijven en niet teveel toenemen! 

Hey dames,
wat vervelend om te lezen dat jullie zo met je werk zitten. 
Ik werk nu al 1,5 maand minder (thuiszorg). De dubbele diensten en de zwaarste route kon ik lichamelijk niet aan. Nu doe ik wel vervangend werk ernaast. Ik zelf was al van plan om met 34 weken met verlof te gaan en dat moet nu ook vanwege gedeeltelijk ziek.

Ik wil jullie meegegeven denk vooral aan jezelf en je kindje op het moment. Dat is niet gemakkelijk maar wel even het belangrijkste. Goed naar je lichaam luisteren en optijd rust pakken! 
Succes dames. 

Zijn jullie trouwens aangekomen? Ik was 5kg afgevallen door spugen en weinig eten en ben sinds nu (20wkn) weer op gewicht van voor de zwangerschap. Gyneacoloog vond het niet erg zolang de babies maar groeien, maar ik teer zo behoorlijk in ?. Heb al best een buik namelijk haha

Ja geen zorgen hoor Lott! Ik was de eerste keer 2kg afgevallen de eerste 20 weken, uiteindelijk op +8 geëindigd. Dit keer begon ik wel lichter dan de vorige keer moet ik zeggen (had een leuke mama fit en de hele dag achter je dreumes aan kruipen was top dus jaar na bevalling lichter dan voor zwangerschap). Dit keer meer kunnen eten oa door de medicatie en dat ook niet gelaten haha dus nu op +8 al! Schrok wel even, maar ik maak me er geen zorgen om want weet ook dat ik het er prima weer af krijg. Zit nu wel op het punt wat ik ook vorige keer rond 3e trimester kreeg, dat m'n buik weer groter is en ik minder eetlust heb door een vol gevoel door die buik. Dus nu eet ik weer kleinere porties.

Terug
Bovenaan