Januari 2021❤️

Unity, wij hebben de eerste twee maanden de familiewieg gebruikt. Het ledikant was nog zo groot toen... De eerste paar nachten op onze kamer, maar overdag op dr eigen kamertje. Op dag vier moesten we toen een slapende baby versjouwen en vanaf toen sliep ze op dr eigen kamer in die wieg. Co-sleeper hebben we nooit gebruikt, mijn vriend gaf haar aan en bracht haar terug naar de borstvoeding. Babynestje hadden wij ook niet. Ze sliep prima in de wieg, box of kinderwagen.

Hi dames!
Ik lees allemaal leuke voorbereidingen. Wij beginnen ook echt vanaf nul. Daarnaast moeten we goed rekening houden met de rolstoel van mijn vriend. De consumentenbond raadpleeg ik ook regelmatig en dat vind ik ideaal!
Ondertussen hebben we de verhuizing achter de rug, maar is het hier nog wel een soort chaos haha. Stap voor stap knappen we de kamers boven op en pakken we dozen uit. Beneden wordt binnen drie weken nog 'verbouwd'. Daarna kunnen we ook de woon- en eetkamer laten schilderen en een mooie vloer uitzoeken. Ik kan ook bijna niet meer wachten om te beginnen met de babykamer!
Toevallig dat meerdere hier in het VO/onderwijs werken. Ik vind het op dit moment mentaal wel zwaarder worden en merk dat ik af en toe moeite heb met schakelen. Ik werk ook met veel verschillende niveaus in één groep (dakpanklassen) en dat is best lastig.
@Unity Ik hoor om mij heen dat een co-sleeper echt als plus wordt ervaren. Ik geef je wel de tip om je bed + matras van te voren op te meten. Dan weet je namelijk of de co-sleeper mooi aansluit. 

Als je iemand kent die goed kan naaien, babynestje staan de patronen van online. Mijn mama gaat ze maken ? ben je afh van de stofkeuze een stuk minder kwijt!
Bij marktplaats veel in de app kijken en je zoekopdracht opslaan, dan krijg je een melding als er weer iets nieuws op staat

Unity, ik heb via een vriendin een co-sleeper Cicco next to me dream legend (jaja ze verzinnen mooie namen haha) gekocht. Ik hoor wel van andere mooiere modellen, maar die zijn erg duur en ik vind deze wel handig omdat hij ook inklapbaar etc is en dus evt ook als campingbedje gebruikt kan worden als onze dreumes die andere nog gebruikt. 
Hier is de verbouwing in volle gang, en mogelijk niet helemaal klaar voor de bevalling dus dat is wel even slikken. Het zal dus een 'goed genoeg' kamertje worden en dan in februari wordt alles afgemaakt. Naja wel even pittig maar daarna is alles wel helemaal zoals we het willen dus komt wel weer goed uiteindelijk. Vanavond had ik voor t eerst een soort nesteldrang aanval en dat komt natuurlijk helemaal niet goed uit haha! Maarja het speelgoed van de dreumes is weer gesorteerd en schoon ??? En heb met een kast lopen sjouwen, fysiek niet de beste keus?.
Kijk met de babynestjes wel uit, volgens de Consumentenbond kleven er wel veiligheidsrisico's aan als ze er zonder toezicht in slapen. Ze zijn wel heel leuk en hoor veel mensen die op die manier de kleine in bed hebben. Maar dat was voor mij de reden nu voor de co-sleeper te gaan.

Ik heb vorige keer een wieg gebruikt, vond het zeker ideaal door de vele nachtvoedingen in het begin en daarnaast leer je elkaar ook echt beter beginnen. Hij heeft in de wieg ongeveer 3 maanden bij ons op de kamer gelegen.
Nu wel getwijfeld over een Co sleeper, maar mijn ervaring is dat je toch ook de luier wisselt en er dan helemaal uit moet. Dus dan heeft de Co sleeper niet heel veel voordeel tov de wieg die we al hebben. Mocht je gaan meten, houdt je ook rekening met de klossen onder je bed voor de eerste week?
Overdag sliep mijn zoontje trouwens meestal in de wandelwagen bak of in de box. Pas tegen 8 weken ben ik hem overdag naar boven gaan brengen in zijn ledikant, zodat hij daar ook aan kon wennen. 
Baby nestje heb ik nooit gebruikt of gemist. Gebruikte wel regelmatig een wikkeldoek om hem heen, lekker warm en de geborgenheid is fijn voor de baby. 

Ah ja super leuk hè al die spulletjes kopen! Dit is ook onze eerste dus wij beginnen ook vanaf 0. Volgende week wordt er van alles geleverd: commode, ledikantje, wipstoeltje, kinderstoel en kinderwagen?
Ik kon niet meer wachten, de nesteldrang is aanwezig hahahha! Dan kunnen we ook alle spulletjes en kleertjes inruimen en iets meer overzicht wat we allemaal nog moeten hebben. Zo leuk allemaal! 

Grappig dat iedereen toch weer andere dingen handig vindt of veel heeft gebruikt. Wij hebben ons babynestje zo veel gebruikt dat het bijna geen tweede ronde mee kan. Overal mee naar toe genomen en hij sliep er heerlijk in (alleen overdag met toezicht). In het begin met krampjes is het overigens heel fijn om een voedingskussen te hebben met een verschoningskussenhoes eromheen. Dan kun je het kussen zo plooien dat de baby schuin omhoog ligt. Was een tip van onze kraamverzorgster en die hebben we de eerste 3 weken echt heel vaak gebruikt!
Wij hebben als welkomstcadeau van ons kraamzorg bureau een 3D echo gekregen. Nog 3,5 week en dan zien we de kleine weer even. Ben benieuwd of hij op zijn broer lijkt!
@Doutzen: is de pijn bij je ribben al wat afgenomen? Anders is het misschien nog een tip om (ik heb geen idee natuurlijk of je dit al doet ;-)) over te stappen naar beugelloze bh's. Kan zijn dat je daardoor ook verlichting voelt. 

Terug
Bovenaan